Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Veldig bra :clap:t2::star_struck:

Bra det skjer litt her igjen, nærmer vi oss tid for og snittet ned eller trengs det mer penger ?

Flott melding.
Helt klar kobling mot AVL her slik jeg toker meldingen.
Kanskje LOI med Tradevest er nødvendig for å signere endelig avtale med AVL. Når AVL er signert vil de signere endelig avtale med Tradevest. Altså HUDL+Tradevest+AVL=Business i Tyskland?
Min tanke…

1 Like

Det står jo at det er pga AVL og andre i meldingen :+1:

Da er Njord ute av Huddlestock :rofl: :rofl:

Siste handler

Tid Volum Siste
08:36:00 5 300 000 0,500
1 Like

Det er trigger det! Da frister det fryktelig mye og snittet ned

3 Likes

Men aksjen starter ned den…

Det var gode nyheter.

Hvordan få DerAktionär til å få øynene på caset x.com

Tipper det var siste rest av NJord, 3-400k som ble dumpet der

I tillegg har man Gentle Invest som har igjen anslagsvis 1,7-2 mill aksjer som nok ganske sikkert skal helt ut, ser man på proff skjønner man hvorfor.
Så nå er vi snart kvitt hele gjengen og mye langsiktighet som har økt med 5,3 mill fra Njord idag
Det ser lyst ut.

Glemte Hegre som har solgt i det siste, de skal helt ut og har fått ut nesten 2 mill aksjer idag og har nå under 1 mill aksjer igjen :grinning:

3 Likes

Vet du noe om
BANK JULIUS BÄR & CO. AG
som også har redusert og fortsatt sitter med en bra posisjon

Omsetning på 2,5 mill aksjer betyr at de mest trengende kan ha fått avhendet en del i dag.

Han skal ikke ut, men har måtte selge noe mer enn vanlig siste 3 ukene for å styrke likviditeten sin.

1 Like

Er det for vanlige sluttbrukere mulig å prøve teknologien fra Hudl hos en tilbyder? Og hva kan handles nå? Aksjefond?, rentefond?, crypto?, aksjer? alt?

Er det noen som har prøvd og vil si noe om hvordan står teknologien seg sammenlignet med andre tilbydere og plattformer innen bank og fintech?

Den første vi kan prøve aksjehandelsplattformen hos blir Stack om ikke veldig lenge.

1 Like

Denne uken var etter mine bedømmelser svært positiv for oss i Huddlestock.

I går meldte selskapet om en ikke navngitt ny dansk kunde for Visigon(konsulentvirksomheten) mens vi idag våknet til en LOI med Tradevest.

Begge meldingene viser at vi nå endelig kan stå midt i et turnaround case. Den første meldingen bekrefter at konsulentvirksomheten fortsetter å skaffe seg nye kunder, mens dagens melding oppriktig talt nesten sier rett ut at AVL kommer rundt neste sving.

Når det gjelder den nye danske kunden så har jeg lest at flere etterlyser navn, kontrakts størrelse etc., man kan være helt trygg på at det er kunden som ikke ønsker dette oppgitt. For de som har fulgt eksempelvis offshore bransjen så hender det rett som det er at rederiene melder om inngåtte kontrakter med ikke navngitt kunde og utelater kontraktssum, så dette er ikke noe man skal bekymre seg over. Det skyldes som regel konkurranse messige årsaker.

Det er spesielt gledelig å registrere at det nå jobbes svært aktivt med å få på plass alt i Tyskland til Huddlestocks beste. Basert på tekst og utforming av melding tør jeg strekke det såpass langt at jeg tror endelig avtale med AVL kan ventes hvilken dag som helst. Huddlestock kunne ikke skrevet følgende i denne meldingen dersom man ikke har kommet så langt som jeg mener: "Huddlestock intends to leverage

Tradevest’s technology in a combined offering to AVL and other future partners."

Man ville ikke kunne spesifikt skrive AVL her dersom man ikke er på det nærmeste klar, da ville man utelukket AVL og kun brukt “future partners”.

Viktig å lese meldingene flere ganger og se mellom linjene.

Dagens oppgang på 12% var grei nok basert på hva vi har vært gjennom den seneste tiden, ikke en prosent for mye, men vi må hensynta det som har skjedd og skjer rundt de seneste massive nedsalg fra spesielt tre aktører, Njord, Gentle Invest og Hegre.

Njord sine siste aksjer ble kjøpt utenfor børs og transen gikk gjennom børssystemet før børsstart idag. Så er jeg ganske sikker på at en eller begge de andre nevnte kan ha fått ut store mengder idag av de totalt drøye 2 mill aksjer som gikk utenom blokksalget.

Jeg er fryktelig spent på hvem som tok blokksalget, men har grunn til å tro at det dreier seg om ultra langsiktige og eksisterende topp 50 aksjonærer, kanskje vi får hele svaret allerede ikveld siden aksjene allerede er registrert i VPS. Dersom ikke kommer svaret på tirsdag kveld.

Neste uke er det q2 på torsdag som også blir spennende, spørsmålet er om vi får mer nyheter før q2, rart med det, ørkenvandring lenge og når proppen først slipper så kan det renne på med flere, vi får se.

Mye og mangt nå ligger til rette for starten på en reprising av selskapet, jeg er med, med flere aksjer enn noensinne og gleder meg til fortsettelsen.

Ønsker dere alle en riktig god helg!

10 Likes

Har i modtaget link til præsentationen imorgen? Har skrevet mail til investorrelations…

Skal forsøke å svare.

1. Det er en vanskelig øvelse å svare helt sikkert på. Pr 31.3 hadde selskapet 10 mill i bank. I q2 har de i tillegg tatt opp et konvertibelt lån fra utvalgte aksjonærer på NOK 12,5 mill. Tallene i morgen vil nok vise hvordan cashburn er for øyeblikket, men man kan ikke utelukke en mindre rettet emisjon dersom AVL kommer nå snart tenker jeg. Men, det ser ikke jeg som et stort problem dersom så skulle skje.
    Tenker da i tilfelle i størrelsesorden 5-10 mill maksimum.

2. For retails er det fortsatt ikke mulig, man venter på at Stack by me skal få opp aksjehandelen, det blir nok første mulighet for oss. Men, plattformen virker og har blitt brukt av svenske NOWO i snart et år nå. NOWO er et selskap som baserer seg på sparing for sine kunder, og kjøp av aksjer foretas av selskapet selv da mange som har spareavtale sparer små beløp daglig gjennom bruk av kort/regnings betalinger eller lignende etter hva jeg skjønner.
    Så plattformen funker problemfritt, men gjenstår som sagt å koble på retails.

2 Likes

NOWO
Since integrating Huddlestock’s platform, Nowo has been able to focus on growing its business and now has over 100,000 savings customers with direct investments in its fund.

“With Huddlestock’s platform streamlining the complete investment process, we have more time to focus on our customers and fund management. We now have a scalable system in place that will future-proof our operations as we progress,” stated Selin.

Nowo can directly access investor information and analytics through Huddlestock’s platform, enabling a deeper understanding of their customer base to inform decision-making.

“Since implementing Huddlestock’s platform, their team has consistently provided excellent system support for any queries we’ve had. We plan to make further enhancements to our savings app moving forward, and Huddlestock’s API and support team will be invaluable for this purpose.”

3 Likes

Det er ikke sikkert et ev. kapitalbehov må dekkes av emisjon.
I vedtak i GF har de gjenværende 27,5 mNOK å kunne utstede som konvertibelt lån.

1 Like

Jepp, en fin oppklaring, takk!

1 Like