Kommentar på meldingen fra en i fb gruppen:
“I realiteten gjør Huddle en emisjon til kurs NOK 2,60 hvor innskuddet er konvertering av gjeld. Gjeldskonvertering eller innskudd av friske penger styrker begge deler balansen (egenkapitalen går opp og gjelden går ned). Dvs at Huddle har styrket egenkapitalen med først NOK 14,5 mill. med innskudd av cash (emisjon på kurs NOK 0,60) + dagens NOK 47 mill. i gjeldskonvertering, tilsammen NOK 61 mill. i styrket egenkapital. Veldig bra. Jeg feiret med å kjøpe mer aksjer.”
Godt forklaret. Tror ikke helt folk forstår det
Spørsmålet på kort sikt nå er vel hva skjer med disse omlag 18 mill aksjene. Skal de selges uansett pris - eller sitter de på mer langsiktige hender?
Ja, det er jeg enig med deg i.
Mange av dem havner vel på på Hagelin og Willebrand sine hender kanskje
Nå selges det faktisk ganske friskt på 0.52 tallet her…og tynn kjøpeside
skal veldig lite volum til for kursen skal gå bananas, syns AVL kontrakten begynner og dra ut i tid men om den blir signert så tør jeg ikke og tenke på hvor mye kursen vil gå…
Jepp, det har dratt ut i tid siden LOI ble meldt uten tvil.
Samtidig bare 4 uker siden den viktigste brikken i avtalen, Tradevest falt på plass.
Fortsatt like trygg på at avtalen kommer og ja, aksjen kan potensielt gå massivt
Ser Skahjem begynner å selge aksjer.
På tide å få han bort av lønningslista - regner med han har fortsatt å heve “CEO-lønn”
Burde ikke han ver på innside liste ?
Det må jo være et katastrofalt dårlig tegn. Hvis han fortsetter med det kan han umulig ha troen på at det kommer en stor avtale snart
Dine ønsker er nok fullbyrdet, han er nok ikke lenger på Hudl sin lønningsliste.
Han trenger nok kapital…
Skajem har solgt aksjer siden februar fra et AS.
Og hadde de meldt at Skajem er ute ville sikkert kursen skutt i været. Men, de melder selvsagt ikke at en IR har sluttet.
Og nå skal han ut med alt det han eier personlig også?
Tror ikke det, han deltok i emisjonen, men som så mange andre i Hudl trenger de alltid kapital til hytter, biler, leiligheter, skattefuten og faens oldemor.
Forøvrig greit å merke seg de 4-5 aktørene i Hudl som har lastet mangfoldige millioner av aksjer siste par tre månedene.
De samme vil vise seg på listene når emi aksjene kommer også.
Tipper Saa Invest vil være på mellom 18-20 mill aksjer da.
Beklager, men jeg kjøper virkelig ikke at en så sentral skikkelse som har sittet i dette meget lenge skal lempe ut på 0,50 tallet pga at han trenger cash rett før denne AVL avtalen skal signeres.