Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Det står i presentasjonen at AVL har inngått en avtale med tradevest om “tokenized securities trading” som første steg i Tyskland. De kommer nok til å si mer på presentasjonen senere.

Får spørre om det under presentasjonen. Synes de var lite offensive denne gangen… Må de jo f meg få til noe snart!!

Det er litt som å spille sjakk – noen ser 1-4 trekk fremover, mens andre kan se helt til målet. Det er nettopp dette som gjør enhet og mangfold i en gruppe så verdifullt.

Håper presentasjonen får litt mer krydder! Uansett er det bare å krysse alt som kan krysses.

Det eneste som mangler og det er slett ikke uvesentlig er økte inntekter.
Kostnader inkludert lønnskostnader har endelig stabilisert seg og funnet et gulv langt lavere enn man har sett tidligere.
Dessverre svikter inntektene ift mine forventninger ellers treffer summen av det jeg har satt opp over her ift kostnader nesten på hundretusingen, så synd at man ikke har klart enda å erstatte f5it inntekts bortfallet.

Når det gjelder cash posisjon så er den i realiteten slik jeg forstår det 14,3 mill og ikke 10 mill, det står forklart hvorfor.( Cash position of NOK 10 million at period-end does
not reflect the total proceeds from the private
placement in September, as NOK 4.3 million of the
proceeds were received in October)
Nå får vi høre i presentasjonen kl 10 om det kommer noe mer spesifikt om AVL prosessen og eventuelt andre kunder.
Alle kan se at det er inntektene som må opp og følgelig da nye kunder inn.

1 Like

Den globale svenske ikke navngitte kunden som ble meldt 18/9 er EAST CAPITAL.

Altså, en betydelig kunde!

1 Like

Har de kjøpt plattformen ?

Du må lese meldingen fra 18.9, husker ikke helt detaljene.
Et helvete å multitaske for en mann på over 50 :joy:

East Capital er ingen liten aktør heller!
image

The agreement includes the delivery of software, back-office operations
and end-customer solutions.

Leif Arnold om AVL: «Det pågår gode samtaler mellom partene. «

Bra, men nå kan de ikke misse på den slik jeg ser det

Det er nesten ufattelig hvor lite de har fått ut av bricknode

Tidenes god dag mann økseskaft svar på spørsmålet om behov for mer penger

Tenker du de skulle sagt rett ut at de skal ta opp lån i januar, selge ut Bricknode i februar?
:joy: :joy:

Styreleder avsluttet med at det vil skje mye spennende framover, rett før det sa han at en mulighet og noe de vurderer kan være å selge ut assets.
Så, for min del synes jeg svaret var interessant

Hvilke assets tenker du de kan selge ?

Det er jeg usikker på, men er jo ikke utenkelig å se for seg en modell hvor for eksempel Visigon skilles ut fra resten, at de selger det meste annet.

Nei, vet ikke, ble tatt litt på senga der og må tenke mer på det.

Men, at de i det hele tatt nevner dette kombinert med: " Ongoing work to identify potential financing partners to
support strategy including non-organic growth" gjennom et par kvartaler nå kan nok bety at noe kan skje her etterhvert.

Mulig jeg har misforstått men er ikke evt salgbare assets det de skal bygge veksten på ? konsulent delen er vel bare melk og brød omsetning

Selvsagt, men man trenger jo ikke selge hele, partner står det"financing partners"

Men, som sagt dette er bare spekulasjoner basert på at Hovland sa “assets”

Fra nordnet forum

Nei, ikke sats her. Fins mange bedre muligheter for en rask trade. Her er det ingen likviditet og du er stuck i selskapet hvis du har investert en større sum. Dessuten: Selskapet sa nesten bokstavelig talt i 2021/2022 at de har null peiling på markedet sitt og trakk alle tidligere presentasjoner og guidinger fra nettsiden (ifølge disse skulle selskapet tjene titalls millioner på bunnlinjen allerede - har disse liggende på Macen og tragisk å se forskjellen på guiding vs realitet). Så byttet de om hovedproduktet sitt samtidig fra depot til Bedrock som hadde mye mindre inntektspotensiale. I dag får du stort sett ikke betalt for å ta risiko her, selskapet mangler humankapital til å pushe gjennom avtaler (vises godt gjennom all info om samarbeid og fremskredne avtaler som aldri blir noe av, rapport etter rapport). Man snakker om at selskapet kan doble seg på AVL-avtalen, men det sa man også når kursen stod i 2,2-2,5 kr… dobler den seg på dagen nå, er du fortsatt ned over 50% fra den tiden. Så er ikke vits. Jeg tenker at man kan først kjøpe når AVL er i boks, da dette vil generere såpass mye inntekter at det ikke har noe å si at man går glipp av det første hoppet i kursen, man vil fortsatt oppleve bra stigning på kurs i etterkant - til betydelig(!!) mindre risiko enn å bare kjøpe nå på teorien/ideen. Kjøpte du tidligere på teorien er du ned 70-90% sammenliknet med 30-40% gevinst i indeksfond.

Jeg var tidligere aksjonær med ca 140% i urealisert gevinst like etter IPO, men forelsket meg i ideen og i guidingen deres, solgte derfor ut “for sent” når jeg forstod selskapet var tullete. Fikk knapt noe gevinst… men siden den gang er selskapet fortsatt svært inferior, FB-hausseren har prestert å holde mange i selskapet til tross for null resultater med store lovnader, selv om man hadde/har få holdepunkter for å gidde å ta på seg såpass risiko i selskapet. Husk at de fleste som snakker opp selskapet nå allerede sitter med aksjer og store poster (og pga likviditet ikke kan selge for å ikke dytte kursen ned hardt - de sitter med skjegget i postkassa). Skal selvfølgelig ikke som ikke-aksjonær snakke for negativt om selskapet heller, selvsagt kan de lykkes, men er tilnærmet ingen holdepunkter for at de lykkes nå i noen nær fremtid - se særlig siste kvartalspresentasjon. Sett heller penga i noe som kan gi deg avkastning til mindre risiko. Og kjøp heller her (hvis du vil) når AVL er i boks…

Uttrykte forsiktig, men balansert skepsis for 1,5-2 år siden via Tekinvestor og her, ble ikke særlig godt tatt i mot, selv om jeg da hadde fulgt selskapet mer eller mindre tett siden IPO og hadde sett hvordan selskapet og kursen utviklet seg fra potensiale og over 8 i kurs på det høyeste til lavere nivåer… mer klovnete opplegg skulle man lete lenge etter, dessverre visste ikke mange dette når de senere har kjøpt seg inn (og ser på kurshistorikk mv.)… hjelper heller ikke med Fb-hausseren for øvrig.

Gjør egen research og husk å ta egne valg!

Fb hausseren :joy: :joy:

Føler meg ikke veldig truffet av den karakteristikken faktisk.
Ja, jeg har hatt tro på selskapet siden kursen var 3,50 og jeg har tro på selskapet idag. At det var smart å kjøpe på 3,50 med fasit i hånd, nei selvsagt var det ikke det, trenger ikke være rakettforsker for å skjønne det.
At man har blitt villedet av tidligere CEO, ja uten tvil, han er dog heldigvis borte nå.

At AVL kommer, ja det er jeg veldig trygg på.

Og så er det en sak jeg ønsker å formidle siden jeg blir nevnt flere ganger i det innlegget, jeg har aldri noensinne forsøkt å hausse noe som helst med viten eller vilje om å oppnå egen gevinst.
Jeg har stått i dette og kjøpt mer underveis ved anledning og i motsetning til mange andre som faktisk hausser for egen vinnings del sitter jeg fortsatt i selskapet med mer aksjer enn noensinne.

Så kan man gjerne hevde at man har bommet med inngang, ja, det har jeg med flere, men inntil man realiserer kan man ikke sette sluttstrek for investeringen.

Og jo, jeg mener det kan være smartere å kjøpe aksjer i Hudl før AVL meldes enn etterpå, spesielt på disse nivåene her.

1 Like

Jau. Eg tenker dette kan verte bra om ein berre får pumpa luft i luftslottet.

Luftslott og luftslott, det finnes lassevis av selskap notert på OSE med knapt inntekter de første 9mnd dette år som prises flere ganger høyere enn Huddlestock, så ja, det finnes luftslott på OSE.