Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Har sansen for @Rodjer. Hel ved som ikke bare talks the talk, men som også walks the walk. Denne her viser vel hvor vanskelig det er med teori vs praksis hva angår investering i aksjer. Især når man har investert mer enn bare penger i et selskap. Fra DC-tråden

Måtte staheten lønne seg :moneybag:

1 Like

Det blir litt fornuft versus kjensler det her. Soff som syklisk aksje i opptrend versus bett i noko som over tid gjev mindre og mindre grunn til å henge på. Og så likevel henge på. Av og til må ein nesten ta fingeren i veret og finne ut kvar høna sparker.

Hva tenker eller mener du er argumentene for at Hudl aksjene mine skal kastes i hønsegården idag hvor selskapets mcap er på 100 mill og de nettopp har signert avtale med East Capital hvor inntektene begynner å rulle inn nå fra q4 og AVL mer eller mindre er trygg kommer?
Samtidig som de største aksjonærene har økt betydelig de siste 3 månedene og da mener jeg betydelig.

Slik jeg ser det pr idag så blir min største utfordring, “når” skal man realisere på vei opp den dagen det kommer, for der har jeg bommet meget grovt ved flere anledninger, sikkert ikke så ulikt veldig mange andre.

Det der kaller jeg klassisk hausing. Hvor store er disse inntektene som begynner å rulle inn, vi vet jo niks og nada om omfanget av avtalen med EC
Og det er fortsatt fullstendig umulig å vite om AVL kommer eller ikke

Her tar du tak i noe og gjør det større og bedre enn det kanskje er

Hvorledes kan du kalle dette haussing???

Jeg snakker for meg selv og ber om råd fra en skribent basert på min situasjon.

Jeg skriver sågar “mine” aksjer

Viktig at man ikke mister hodet helt her fordi om man er i minus flere aksjer

1 Like

Tror du har en vei å gå når det kommer til å se det du skriver utenfra.
Hvis du ikke vet noe om hvilke inntekter som kommer fra avtalen med East Capital så er det heller ikke verdt å bruke den som et tungtveiende argument for å bli i aksjen. Og det er også helt i det blå om det blir en avtale med AVL

Nei, vi vet ikke omfanget i kroner og øre ift East Capital, det er riktig. Men, vi vet at East er en forholdsvis stor aktør med 40 mrd i forvaltningskapital.

Videre vet vi at dette er de foreløpige inntekts kriteriene for Hudl fra avtalen:
“Huddlestock’s IaaS revenue is driven by recurring
license fees, assets under administration and transaction fees.”

Når det gjelder AVL så bruker man teskje metoden samtidig som de selv sier at det er komplekst og ikke minst tidkrevende i Tyskland " Accepted by AVL to launch "tokenized securities trading“ as step one in Germany.

Jeg mener at AVL blir en realitet, men garantier kan ikke utstedes før blekket er tørt selvsagt.

Noe av det jeg finner merkelig er hvordan du kan sitte på et forum og lire ut av deg sånt preik som dette her. Du har jo ingen anelse hvorfor jeg selger aksjene i Hudl og du bedriver jo løgn når du sier at det ikke er Hudl relatert salg.

Hudl var en av postene jeg solgte med tap fordi jeg rett og slett ikke synes selskapet har levert i det hele tatt i forhold til hva de har kommunisert. Jeg har hatt flere 1v1 møter med de, jeg har vært på selskapspresentasjoner med de, jeg har sittet på Bryggen og drukket utepils med de. Kjempehyggelige folk og jeg ønsker de alt godt, men jeg synes dessverre de har fullstendig oversolgt. Det er hovedgrunnen til at jeg solgte aksjene i selskapet og jeg gjorde det med solid tap.

Og så er det en ting jeg oppriktig ikke skjønner og det er at så mange ikke forstår at noen ganger selger man også aksjer rett og slett fordi man har mer tro på noe annet og vil flytte pengene der? Det trenger ikke være mer hokus pokus enn det. Det var også en (mindre) grunn til at jeg solgte Hudl, jeg ville rett og slett plassere pengene andre steder.

Så har jeg selvsagt ikke noen rett til å nekte Rodjer drive med sine spekulasjoner, men da håper jeg ikke folk ikke tar alt for god fisk.

1 Like

Jeg vil kommentere denne også. Du kjører veldig hardt på at det er kun John Skajem som er skyld i “villedingen”, men da vil jeg legge til at han sannelig ikke har vært alene om kommunikasjonen de seneste årene så jeg synes det fordummer diskusjonen med å legge alt på han, inkludert å tro at alt er annerledes nå. Min erfaring er at det er flere som har snakket i akkurat like store ord som Skajem så jeg synes faktisk det er stusselig legge alt på han.

Over de 3 årene jeg har sittet i selskapet så er det Skajem som har vært CEO og det er hovedsaklig han som har vært selskapets talerør utad.
Så må selskapets styre selvsagt bære sin del av ansvaret, uten tvil.

Så har jeg tidligere lagt til at uten tvil så har det skjedd mye positivt med Skajem, eller hvertfall på hans vakt, oppkjøp av spesielt Bricknode og Visigon, pris kan sikkert diskuteres, men det er vanskelig å vite noe sikkert om hvorvidt det for mye eller ikke.

Helt iorden og da beklager jeg det.

Da må jeg få legge til at jeg synes det framstår litt rart dersom du hadde mistet troen på Huddlestock og solgte deg ut av den årsak likevel valgte å kjøpe en større bolk av Njord/Hegre igjen etterpå.
Men, det er som du sier, ingen andre enn deg selv har noe med det å gjøre.

Alt avhenger jo av pris, på samme måte som all betting avhenger av oddsen du får. Solgte mellom 80 og 90 øre (og puttet de i Polight emisjonen i vår med fin avkastning). Kjøpte for 58 øre tre måneder senere fordi jeg trodde kanskje den skulle krype litt oppover igjen, men når den kun tradet sidelengs i en drøy måned gikk jeg ut igjen på 57 øre og tapte ett øre pr aksje.

Noen ganger er det ikke mer avansert enn det. Dette tro og ikke tro på et selskap blir veldig svevende synes jeg.

1 Like

når var det market making avtalen med pareto starter ?
syke forskjeller på aksjen og ikke noe særlig høyt volum, 0,461 på lav og 057 på høy… under 250k kr omsatt

7 Likes

Herlig.
Nærmere en melding på AVL kommer man neppe. Liten tvil om at AVL avtalen kommer i boks.
Tenker også at AVL har godkjent at de går ut med denne nå. Nå må bare Hudl få arbeidsro til å ferdigstille/signere. Dette var Good News :clap:

7 Likes

Dette er fantastiske nyheter, bekreftelsen på fremgang i AVL avtalen har jeg ventet på og snittet meg godt ned idag

2 Likes

Fortsatt like bastant på at avtale med AVL er i det blå??

Ser lovende ut det her. Markedet vil tydeligvis se at det faktisk skjer før det blir noe take off

Det er fair enough at noen vil, samtidig kjøpt snart 2 mill aksjer idag som tyder på at noen posisjonerer seg.I fb gruppen er det 1450 medlemmer, i Huddlestock er det 5-6000 aksjonærer, vil tro de fleste av dem som selger gjør det uten å kjenne til denne linkedin posten.
Vi får se utover dagene og de nærmeste dagene hva som skjer.
Kanskje sannsynlig at AVL nå endelig meldes før jul, langt på overtid fra det jeg trodde, men bedre sent enn aldri.

1 Like

Så det var en topp 25 aksjonær som solgte alt idag for og bruke huddlestock som julekule i en artikkel… syns det blir veldig feil, det er fult lovlig og eie aksjer man skriver om, en disclaimer holder i massevis. Må ver ekstra surt når han såg hvordan kursen gikk når han var ferdig med sine salg…