Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Venter til KT GLOBAL har tømt seg😁

1 Like

Har snakket med ledelsen i KT Global Invest ikveld og nedsalget de har gjort er skattebetinget.
Salget er opphørt nå på 1,05 mill aksjer igjen.

6 Likes

Huddlestock Fintech AS (OSE: HUDL) Registration of share capital increase.

1 Like

Jepp, bare spørs om ikke dette er et forvarsel på at noe snart skjer her nå.
De gjentok flere ganger på q3 at aksjene de besitter skulle brukes til flere oppkjøp i 2022.

Er dette opsjonsinnløsning, og i så fall for hvem?

Edit: Glem det- fant svaret :slight_smile:

Kom et lite oppsving i aksjen idag, snudde vel som flere har påpekt perfekt rundt støtte, samtidig utelukker jeg ikke at noen vet noe.
Den har vært rundt støtte flere ganger i det siste uten å reagere opp på den måten som idag.
Og igjen, det viser hvor potent den er, men vi trenger noen betydelig fetere meldinger nå enn hva vi har fått i det siste og jeg tenker de kommer.
Veien tror jeg er svært kort til 3,3-3,5, så er det vel motstand når den nærmer seg 4, rundt 3,90 tror jeg.
Vi får se, men tror som sagt vi er inne i en Hudl turnaround uke :joy:

2 Likes

Foreløpig glad for at jeg har sitti gjennom denne sumpen/dumpen etter det litt positive bildet vi hadde for en kort stund siden. Nesten så jeg angrer på at jeg ikke tok litt mer der nede :v::rofl:

Pen kjøpspost på 2,88.
Har vandret sidelengs nå så lenge at jeg tror den snart bryter opp, en melding fra selskapet tror jeg kommer idag eller imorgen, de er på overtid.

Du har trodd det lenge nå:) Har troa selv. Satt på flyet med Øyvind her for noen uker siden, og han kunne fortelle at de hadde mye spennende på gang. “Problemet” nå er mye godkjennings prosesser som tar tid. Store bank systemer er ikke de kjappeste. Så når de bare hadde alt dette på plass så ville ting skje noe raskere. Virket også veldig glad for å få bort han der i Tyskland, og at de nå hadde mye bedre kontroll.

Oh yes, jeg har troen.
Det viser dog at selv i Hudl tar ting tid, ofte noe lengre enn man tror.

Ja, ingen tvil om at den tidligere CEO i Tyskland satte selskapet sjakk matt over en lengre periode, ikke enkelt å slå gjennom når en i systemet stikker kjepper i hjulene, så alfa omega å bli kvitt den mannen.

PS! Er irriterende standhaftig når det er noe jeg tror på :joy:, sagt på en annen måte, jeg forlater ikke Huddlestock før jeg har tjent greie penger

1 Like

Huddlestock Fintech AS (OSE: HUDL) Signs term sheet to acquire the software developer F5 IT in an all-share deal.

2 Likes

Jepp, der kom det sannelig en melding :joy:

1 Like

Tok inngang på melding. 20 ansatte for 20-32 millioner. I dot com tiden så var vel hver ansatt verdt 10 millioner for programvare selskaper, så det er vel 200 mill i market cap om 2023 blir 2001 på nytt :wink:

1 Like

Ja, for min del framstår dette som en utrolig behagelig pris.
Ikke minst tror jeg at dette var nettopp hva Hudl trengte nå for å imøtekomme den sterke etterspørselen i markedet.

Oppkjøpet har 17 kunder fra før som de promoterer på websidene sine. Litt tradisjonelle kunder og noen litt mer teknologirettet. 13 års fartstid på selskapet, så det må vel være en bra miks av kompetanse og framoverlent het. Noen som kjenner til selskapet i Stavanger og vet hvordan miksen er mellom Stavanger og Romania?

Huddlestock Fintech at DNBs Small Medium Enterprises Conference Presentation

2 Likes

Deler et innlegg av undertegnede også her som jeg la ut i fb gruppen for de som måtte ha interesse av å lese det.

Det hender at og faktisk ikke så rent sjelden at jeg mottar noen private meldinger angående aksjer, selvsagt spesielt de aksjer jeg fronter som for eksempel Huddlestock Fintech.

Flere er frustrert over at man går sidelengs over så lang tid som vi har gjort nå og det er ikke vanskelig å være enig i og samtidig forstå den frustrasjonen.

Selv blir jeg også tatt av den fra tid til annen, jeg ljuger dersom jeg sier noe annet.

Det viktigste for min del når slike tanker kommer er å stille meg følgende spørsmål:

Hvorfor har jeg investert i selskapet?

Har det skjedd noe i selskapet som har endret eller burde endret min oppfattelse?

Har jeg bedre alternative steder å plassere kapitalen?

For min del har jeg investert i Huddlestock fordi jeg har tro på deres teknologi og løsninger og det har ikke endret seg.

Alt som har skjedd i selskapet siden jeg kjøpte meg inn har i all hovedsak vært positivt.

Man har alltid alternative aksjer man kan investere i, men er garantien for kortsiktig oppgang der større?

Jeg kan vanskelig glemme hvordan tiden som Soff investor var, det var som å pisse i motstand, i starten var jeg den eneste skribenten som stod opp for selskapet både i fb gruppen og på Tekinvestor.

Jeg skrev det ene innlegget etter det andre, motstanden mot mine synspunkt var kanskje ikke stor, men tilhengerskaren var heller liten, i starten.

Selskapet leverte den ene meldingen etter den andre, de fleste var av det positive slaget, men kursutviklingen forble negativ helt til den forløsende saken endelig kom, i det tilfellet at Hemen var ferdig med sitt nedsalg. Så var det litt rolig en kort periode før mange begynte å kjøpe, volumet tok seg kraftig opp, kursen eksploderte og mange ble papir millionærer i løpet av uker.

Jeg sier ikke at dette vil skje i Huddlestock, men det er utrolig mange likheter å peke på.

Idag virker en kurs på 5 kroner og Norne sitt kursmål på 7 som utopi, millioner i daglig omsetning virker fjernt, men det er ikke utenkelig og ei heller umulig.

En forløsende melding i Huddlestock kan også komme som, for eksempel i form av en blendende stor kontrakt.

Jeg respekterer de som går lei og bare røsker av plasteret fort og gale(selger med tap), men oftest viser det seg i ettertid at det valget var feil. Dersom man ser på historikken til de fleste aksjer vil man se at de aller fleste reiser seg og slår tilbake igjen, spørsmålet er mer når og hvor lang tid det tar før det skjer.

Noen oppfatter kanskje mine innlegg som mas, det er slett ikke meningen, men jeg står alltid opp for det jeg tror på og i Hudl har jeg investert tungt til meg å være og vil gjøre hva som står i min makt for å tale selskapets sak.

Jeg vil at selskapet skal lykkes, jeg vil at kursen og volum skal ta fyr og jeg vil at vi alle som har investert i selskapet skal lykkes med vår investering.

Jeg minner igjen om at Norne har kursmål TP NOK 7.- og det var før det mulige oppkjøpet av IT selskapet som vil gi Hudl nærmere 20 mill ekstra i inntekter i 2022 samt en formidabel styrking av ressursene.

Lykke til!

5 Likes

Har ikke aksjer her, men håper for din del at den går til himmels. Spesielt etter alt arbeidet du har lagt ned i Soff. Var med en tur opp der, men solgte alt for tidlig

1 Like

Takk for det.
Tror det ordner seg.

Du burde være inne nå :joy: