Fra dagens presentasjon hos DNB.
Huddlestock-at-DNBs-SME-Conference-presentation-07042022.pdf
Fra dagens presentasjon hos DNB.
Huddlestock-at-DNBs-SME-Conference-presentation-07042022.pdf
Synes som det løsner litt idag.
Enig i den vurderingen. Et par store salgsposter som har ligget og “drept” kjøpersiden de siste dagene. Nå er disse ryddet unna, så vi får håpe det løsner nå.
Ja, hva tenker vi (Les: Altså de av dere som kan aksjen) om dette da?
Den 24.11.21 sendte selskapet ut melding om at tyskeren Peter Van Kleef fratrådte sin stilling som CEO i Tyskland.
Mitt inntrykk ut fra signaler jeg har fått fra skribenter i gruppen samt input jeg har fanget opp og lest gjennom linjene underveis så hemmet Van Kleef utviklingen i Tyskland.
Han måtte også tilbakelevere drøyt 10 mill aksjer fordi han aldri nådde sine mål, disse aksjene er det selskapet nå skal bruke til å kjøpe det norske IT selskapet F5 IT som altså vil tilføre selskapet nesten 20 mill i inntekter i 2022, men ikke minst kompetanse og teknologi!
I dag kom endelig meldingen om at man har ansatt en ny CEO for den tyske avdelingen, Robert Fuchsgruber.
Jeg kjenner ikke vedkommende men har tillitt til at selskapet har valgt riktig person med relevant bakgrunn og erfaring til å «erobre» det giga store tyske markedet.
For min del virker det som brikkene nå gradvis faller på plass for selskapet og at man jobber målrettet steg for steg.
Ser virkelig fram til fortsettelsen og håper og tror på at det snart meldes om større kontraktsinngåelser.
PDF presentasjonen som CEO Skajem brukte hos DNB i går forteller hvertfall meg at markedet for Huddlestock er massivt.
Kursen beveger seg ikke nordover med lynets hastighet, men den steg fint på fredag og den hentet seg fint inn siste halvtimen idag og endte ørlite grann i pluss.
Idag skjer det på en ellers dårlig OSE dag.
Ser virkelig fram mot de kommende uker og måneder nå med nyansettelsen av CEO i Tyskland, har store forventninger til at dette kan gi vei i vellinga der nede.
Tyskland er et kjempemarked og jeg forventer heavy news derfra.
Siste aksjonærliste over kjøp og salg fra onsdag viser noe annet positivt, de større aksjonærene laster opp mens de noe mindre reduserer, et godt tegn!
Mange sliter med tålmodigheten og da taper man svært ofte, been there done that.
Da ser det endelig ut som shortingen er over. Det er i alle fall ikke noe salgspress under 2,70. Så lenge det er begrenset med salgsvilje under latterlige 2,70 så kan det se ut som fallet har stoppet opp. Nå gjenstår det bare å få noe kjøpsvilje så begynner vi oppturen til der vi skal og bør være.
Mye spennende på gang med Tyskland og oppkjøp av Sandnes/Stavanger firma, for ikke å snakke om det som allerede er gjort. Nå må vi være tålmodige så vil dette gå som vi har sett for oss.
Først økt kjøpspress grunnet noen nyheter, deretter kommer guiding ifm Q presentasjonene fremover.
Jeg har troen.
Tar meg friheten å dele et innlegg fra fb gruppen.
Synes selv innlegget er meget bra.(det er ikke mitt)
Huddlestock kommer sterkt tilbake, er min subjektive betraktning.
Bryr meg egentlig ikke så mye om kursen er 2,5 eller 3,5 for tiden.
Det er selvsagt kjipt at den trykkes stadig nedover, men det er lite volum i aksjen nå og derfor forholdsvis lett å påvirke kursen. Vet ikke om det er short eller større aksjonærer som kjører løpet nå, men det virker litt panisk på meg når det stadig blir dumpet poster nedover. Sikkert mange som blir bekymret og selger på dette nivået, men det er vel akkurat det noen ønsker skal skje. De som kjøper på dette nivået tipper jeg gjør en god investering.
Viktig å ikke miste fokus på hvorfor man har investert i denne aksjen i utgangspunktet. Føler litt vi er i samme situasjon nå som da Hemen kjørte kursen nedover i Soff over en lengre periode. Vi vet hva som skjedde der da Hemen endelig var ferdig med showet sitt. De som kjøpte på slutten der, meg selv inkludert, har tjent store %-er.
Kursen i Hudl har siste tiden blitt trykket nedover, men det er nå det er viktig å ha fokus på det fundamentale og ikke la seg påvirke av den daglige kursen. Hudle kan/vil slå kraftig tilbake når den først kommer.
Intet negativt er meldt fra selskapet. De var kun tusenlappene fra å være i pluss i Q4. Selskapet har videre meldt at alle konsulenter er booket 100% langt inn i Q2 (Dette var sagt under Q4 presentasjonen).
Etter dette er det kommet flere meldinger. De har blant annet kjøpte seg kompetanse gjennom oppkjøpet av F5IT som skal sikre ressurser for å implementere løsningene inn mot nye kunder/kontrakter.
Videre har de meldt Robert Fuchsgruber som ny, og etterlengtet, Managing Director of Huddlestock’s German operations. Dette er en person med lang erfaring og veldig riktig CV for Hudl.
De skriver blant annet i meldingen:
Mr Fuchsgruber brings extensive experience from B2B business with independent wealth managers in Germany and digital solutions for private client platforms, business development, risk management and regulatory oversight having been DAB BNP Paribas Chief Business Officer since 2016. During his time at DAB
BNP Paribas Mr Fuchsguber oversaw a team of more than 90 employees focused on client services, trading and marketing of DAB BNP Paribas’ B2B business. Mr Fuchsgruber was a member of BNP Paribas’ Executive Committee for Private Investors overseeing
Consorsbank, DAB and BNP Private Banking since 2016, and a member of BNP Paribas’ Executive Committee for Germany. He joined DAB BNP Paribas in 2008.
Med en ressurs som har en slik bakgrunn tenker jeg at Robert Fuchsgruber aldri i livet hadde tatt denne jobben dersom han ikke så et enormt potensiale i Hudl.
I tillegg tror jeg det jobbes med større avtaler i Tyskland, investerings-bank lisens, kanskje et oppkjøp til og mye annet som ikke er kjent.
At det kjøper kompetanse (F5IT), er Bull i mitt hode. Her ligger det mye i pipeline og da trenger man ressurser som kan implementere løsningen hos stadig flere kunder og kommende pipeline.
Dette er mine subjektive betraktninger, men viktig å fokusere på det fundamentale i selskapene man investerer i. Pr nå er det ingen varsellamper som lyser hos meg. Heller tvert i mot. Ting tar litt tid og selskapet må selvsagt levere over tid.
Disclaimer:
Alle må gjøre sine egne valg og vil ikke anbefale noe. Har en god del aksjer i Hudl, snitt 3,21.
Tror det blir Game On om ikke så lenge.
Ønsker alle en riktig fin helg.
Kan for egen del legge til at teknologi indeksen på OSE er ned 34% hittil i år, mens Hudl er ned 19%
Huddlestock klarte seg utrolig bra idag når man sjekker hva andre aksjer endte på og hva hovedindeksen mistet.
Så kan man hevde at aksjen har falt endel tilbake den senere tiden og derav hjalp det oss idag, kanskje.
Det er dog en kjennsgjerning at mange aksjer som har falt betydelig mer enn Hudl også falt tungt idag.
Etter gråvær kommer solskinnet, om det blir imorgen eller på onsdag er jeg usikker på, men helt sikker på at solen kommer.
Enda en dag nærmere nyheter.
Kjøpte selv noen flere aksjer idag og forsøkte å vippe den til 2,60 i auksjonen, dessverre gikk ikke ordren gjennom, noe som av og til skjer med Sbm1
Dette er ganske solid og flott å registrere.
Huddlestock Fintech er altså inne blant disse
The WealthTech100 is an annual list of 100 of the world’s most innovative WealthTech companies selected by a panel of industry experts and analysts. These are the companies every leader in wealth and asset management, private banking and financial advisory needs to know about as they consider and develop their digital transformation strategies and new customer propositions.
The previous WealthTech100 lists received widespread attention. Companies that won places on the list generated huge awareness among investment firms and the wider asset management community. Many were approached directly by financial institutions and asset managers while others got a warmer reception from prospective clients and partners.
The list has been updated for 2022 to recognise the next-generation of solution providers shaping the future of the investment industry. The list aims to help senior executives and investment professionals evaluate which digital wealth management and financial advisory models have market potential and are most likely to succeed and have a lasting impact on the industry.
Håper så inderlig at q1 rapporten til Huddlestock er bra, for nå trengs det litt positivitet her for å få kursen til å skifte retning. Jeg tror ebitda blir positiv, men spent på om eller hvor mye de evt går i minus på bunnlinja
Nevner det igjen og man kan og mene mangt og mye om insidekjøpe/salg, men insidekjøp er normalt en trigger og forteller at insidere har tro på selskapet de er tilsluttet.
Ramtin Matin, styremedlem kjøpte for noen måneder siden 75k Hudl aksjer for 225,000.-, Kurs NOK 3.-
Ny ansatt leder for Tyskland divisjonen, Robert Fuchsgruber kjøpte forleden dag 75k Hudl aksjer for 195,000.-, Kurs NOK 2,60.-
Dette er kapital fra egen lomme på lik linje som oss andre som de velger å investere i Huddlestock.
Gjør de dette for å tilfredsstille oss aksjonærer eller gjør de det fordi de har tro på selskapet?
Neppe det første hvertfall.
Kursen fortsetter å falle, men jeg er positiv og antar at den er svært nær en turnaround, TA har jeg ikke greie på som tidligere meddelt, men nyheter fra selskapet vil uansett overstyre TA forutsatt at det er dynamitt i meldingen.
Q1 nærmer seg også med stormskritt, noe som også blir meget spennende.
Vel, har man trua på Huddlestock så kan man vanskelig drømme om bedre inngang enn nå, kanskje.
Har fortsatt ikke registrert en eneste negativ melding fra selskapet som kan forsvare tilbakegangen hittil i år, tvert imot.
Så er det selvsagt slik at tech aksjer har fått hard medfart i denne perioden, men dette går ofte i sykluser og det vil snu igjen.
For egen del står jeg i denne stormen og plukker litt innimellom, snittet har hvertfall bedret seg betydelig selv om urealisert papirtap ser smertefullt ut.
Men, det skal ofte gjøre vondt før solskinnet og varmen kommer.
Lykke til!
Ganske overbevist om at det skjer spennende saker før q1.
Men, enig om at q1 blir spennende.
Synes fallet begynner å bli vel overdrevet - men samtidig er vi nå nede på nivåer før denne oppturen for 1-1,5 år siden. Begynner å få teknisk motiverte handler her mtp at dette nivået (2,00-2,40) bør representere sterk støtte.
Benyttet selv anledningen til å snitte litt ned på 2,40 idag og gjør det igjen om vi kommer til 2 blank.
Var med på oppturen i starten etter IPO og satt deretter utover våren og sommeren, før jeg solgte. Ledelsen går alltid ut høyt og spår mye bra, men implementeringen av avtalene faller igjennom og det blir forskjøvet. Eller utsatt, kan man si. Det er iallefall oppsummeringen etter 2021. Så inntil ledelsen blir litt mer ydmyk og faktisk kan guide rett er jeg forsiktig med å investere her… Likevel begynner det å bli fristende når man nærmer seg 2-tallet igjen, så må vurdere min egen risikovillighet. Etter at Apex-Custody med BNP har falt bort, og bare nå er økosystem-aktiv, tviler jeg sterkt på at selskapet når 150 M inntekter i 2024 basert på sin egen teknologi som spådd tidligere. De lever akkurat nå på oppkjøpene sine i min mening, og tviler da på om teknologien fungerer som godt som de hevder. Menmen, de får bygge sten på sten som de hevder (og som ikke var tilfellet i 2021 i min mening), så får vi se om noen år hvordan det går. Vil gjerne se at selve kjerneproduktene til Huddlestock genererer gryn før jeg kan investere her med trygghet.
Flott med innspill fra andre enn meg selv her.
2021 ble nok ikke det året man håpet på dog vil jeg trekke fram kjøpet av Visigon som et meget viktig og strategisk klokt valg.
I tillegg når det gjelder 2021 så er mitt inntrykk at pandemien nok spilte kraftig inn på enkelte prosjekt som av den grunn ble skjøvet 1-3 kvartaler ut i tid.
Den største bremseklossen gjennom 2021 var nok dog Peter Van Kleef(Ceo i Tyskland).
Den mannen kostet selskapet dyrt og i ifølge mine kilder forårsaket han alene betydelige utfordringer spesielt i form av trenering av ulike prosjekt.
Og at ledelsen hadde en god sak da de sparket han viste seg tydelig da ca. 10 mill aksjer ble tilbakeført fra Van Kleef til selskapet da han fratrådte.
Men, det er nok riktig og med god grunn at aksjen falt tilbake gjennom 2021, men siden den gang har det tross alt skjedd mye bra.
Alt ialt noen spennende første 4mnd.
Mer kommer…
Ble faktisk overrasket over at det var van Kleef som var bremseklossen i bildet, særlig når han var mannen bak den proprietære teknologien til å begynne med. Pandemien spilte nok en stor rolle for forsinkelsene, men man må også spørre seg om dette også brukes i overkant som en unnskyldning? “Alt” som ikke gikk veien ble definert som forward-looking statements og uheldige pandemieffekter på hver kvartalsrapport…
Angående oppkjøpet av F5 IT, kunne ikke disse aksjene bli brukt på en bedre måte? Jeg har ikke satt meg inn i F5 IT, rett og slett fordi jeg sitter på gjerdet ang. Huddlestock akkurat nå. Men jeg vet at selskapet, til tross for kompetanse det kan besitte, har ikke hatt noen vekst i de senere år… og i 2021 og 2021 har også Visigon bremset opp litt. Det gjør meg bekymret siden vi snakker om vekstselskaper. Men enig i at Visigon er genialt for Huddlestock og det Hudl forsøker å bygge, et kjempeviktig selskap for å kunne tilby den helhetlige pakken. Det kommer kjempegodt med, kan gjøre at Huddlestock får en sterk posisjon i det lengre løp. Og forstå meg rett; Huddlestock har jo meldt at M&A-aktivitet er sentralt i forretningsplanen, så oppkjøpene er jo iht. tidligere meldinger. Men sitter likevel og tror at Huddlestocks egne originale produkter burde generert mer allerede. Hva skjedde med AVL og Pecunia, liksom?
Er også litt smått usikker ang. innsidekjøpene. Innsidekjøp er bra, men det er også veldig standard å gjøre når nye i ledelse- eller styreposisjoner ankommer et selskap. Det er dessuten mindre summer som fort kan dekkes opp av interne avtaler i en bedrift/noe som kan avskrives av vedkommende som kjøper, da det ikke er det største beløpet helhetlig sett; de kjøper på gode risk/reward-muligheter, så det stiller seg i et annerledes lys vs. hvis de hadde kjøpt i et annerledes sentiment. Hvis man antar at Huddlestock ikke kan gå særlig mye lavere, er det bare -30-50% endringer sammenliknet med en veldig stor oppside over tid.
Men er enig i potensialet, det er spennende ting på gang. Men hva er ledetiden på dette, før noe materialiserer seg? Mon tro om Huddlestock bunner ut nå på rundt 2-2,4? Tross alt drøssevis av flere avtaler enn hvor de var da de gikk på børs, og prisingen er ikke stor i differansen akkurat nå.