Så tar vi helg etter en dag med oppgang igjen, opp drøyt 4% fra i går, dog på lav omsetning.
Det er likevel å merke seg at 1/3 av dagens omsetning gikk 11 sekunder før auksjonen i dag på kurs 2,58 og det er lett å like.
Har vel nevnt flere ganger denne uken at aksjekursen nå bør vurderes attraktiv både for den ene og andre. Noen henger seg opp i TA og følger det mer eller mindre slavisk og det får man gjøre som man vil, jeg bryr meg ikke om det i det hele tatt.
For min del er det kun nyheter, kvartals presentasjoner og framtidsutsikter som bestemmer og kommer de på riktig tidspunkt med riktig innhold overstyrer det og trumfer alt som har med TA å gjøre er min påstand.
Og nyheter kan det komme fra Huddlestock når som helst og jeg forventer nyheter før q1 presentasjonen 12.mai, mulig jeg tar feil, men har forhåpninger til det.
Vi har opplevd et ganske massivt nedsalgspress over lengre tid, ingen større aktører, men fler mellomstore og mindre som har kastet kortene, dette henger nok sammen med makrobildet og at man har gått lei.
Og dersom man har gått lei, eller har et bedre alternativ å sette kapitalen i så er det fullt ut forståelig at man stokker om på kortene, kun framtiden vil vise hva som var smart å gjøre.
Personlig mener jeg at å selge på nivåer ned mot 2,4 er irrasjonelt, det mente jeg også på 2,7, men likevel, tålmodighet lønner seg svært ofte til slutt.
Sitter selv med et for meg sviende urealisert papirtap, men man har ikke tapt eller tjent en eneste krone før man trykker på salgsknappen og realiserer!
Har selv nyttet anledningen til å kjøpe mer Hudl aksjer på både 2,4 og 2,5 tallet, har derfor fått snittet meg kraftig ned og er rimelig tilfreds akkurat nå etter dagen i dag.
Hudl aksjen har tidligere vist at den kan stige markant dersom det først settes fart og det kan skje når som helst igjen.
Det positive med nedsalget som har vært i mer eller mindre flere måneder nå er at de som har mistet troen eller er sur og lei, mer eller mindre er ute av aksjen, det åpner derfor vei for oss som sitter når nye meldinger tikker inn og nye investorer kjøper seg inn.
I tillegg er det slik at statistikken viser ofte at mange av de som selger plutselig kommer tilbake igjen når det meldes noe spennende, ofte blir de da løpende etter og betaler en langt høyere pris enn de solgte for og ofte solgte dem på tap.
8 børsdager igjen til q1 presenteres, jeg vil komme tilbake til mine forventninger og anslag i slutten av neste uke.
Personlig er jeg ikke mest opptatt av om man tjente eller tapte 1 mill i kvartalet, men at inntektene fortsetter å utvikle seg positivt, kontroll på kostnadene samt og ikke minst, guiding.
Hvordan selskapet vurderer utsiktene framover er et svært viktig parameter for min del.
En siste sak, når det butter imot, nedgang i kurs, litt stille fra selskapet, flere er trette og slitne og det tærer på tålmodigheten, ignorer de råtne eggene i kurven, se forbi dem og tenk hvorfor du selv valgte å investere i selskapet.
Som sagt, tålmod er en dyd, men de som overvinner rastløsheten lykkes i rimelig stor grad i det lange løp ved å stå fast på sin strategi.
God helg!