Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Synes du skriver et meget bra innlegg og jeg er veldig enig i dine betraktninger.

Kjenner ikke til avtalen med AVL, men angående Pecunia så var vel det en Van Kleef avtale og er rett og slett usikker på om noe av det den mannen initerte var av den smarte sorten, tenker vi kan få svar på dette på q1.

Det viktigste for min del er at organisasjonen nå synes å være på plass og med en gjeng entusiaster som ønsker å bygge Huddlestock og ikke bremse utviklingen, for mulighetene der ute er enorme ifølge selskapet selv.

Jeg tror oppriktig at på at vi vil se resultatet av dette framover både på svært kort sikt og på lengre sikt.

Sitter nå med lytteposten i HUDL. Kan for lite og har ikke fått satt meg inn i selskapet. Men om Rodjer har troen, så bruker det å stemme i løpet av et år eller to :slight_smile:

Haha, takk @TMV :joy: :joy:

Ja, Roger er ofte litt tidlig ute, men det hender nok som du skriver at det slår ofte til, til slutt, heldigvis.

1 Like

Ja, det er noe med å gå grundig inn i case og følge de tett. Det er ikke så mange som gjør det og i tillegg deler raust av sin egen kunnskap. Så kan det jo alltids skje uforutsette ting, som en ikke kan ha kontroll på. Har troen på at HUDL kan bli bra, men en må være litt langsiktig samtidig som her sikkert kommer trading muligheter også.

1 Like

Ordrebildet har snudd seg litt rundt nå og ser betydelig lysere, mulig noen er i ferd med å innse at denne aksjen nå er attraktivt priset, selv om omsetningen fortsatt er lav idag.
Kan ikke TA, men vil jo tro at aksjen er sterkt oversolgt

Pen avslutning på uken om ikke annet, likte at en eller annen tok 35k på 2,58 10 sekunder før auksjonen.

1 Like

Så tar vi helg etter en dag med oppgang igjen, opp drøyt 4% fra i går, dog på lav omsetning.

Det er likevel å merke seg at 1/3 av dagens omsetning gikk 11 sekunder før auksjonen i dag på kurs 2,58 og det er lett å like.

Har vel nevnt flere ganger denne uken at aksjekursen nå bør vurderes attraktiv både for den ene og andre. Noen henger seg opp i TA og følger det mer eller mindre slavisk og det får man gjøre som man vil, jeg bryr meg ikke om det i det hele tatt.

For min del er det kun nyheter, kvartals presentasjoner og framtidsutsikter som bestemmer og kommer de på riktig tidspunkt med riktig innhold overstyrer det og trumfer alt som har med TA å gjøre er min påstand.

Og nyheter kan det komme fra Huddlestock når som helst og jeg forventer nyheter før q1 presentasjonen 12.mai, mulig jeg tar feil, men har forhåpninger til det.

Vi har opplevd et ganske massivt nedsalgspress over lengre tid, ingen større aktører, men fler mellomstore og mindre som har kastet kortene, dette henger nok sammen med makrobildet og at man har gått lei.

Og dersom man har gått lei, eller har et bedre alternativ å sette kapitalen i så er det fullt ut forståelig at man stokker om på kortene, kun framtiden vil vise hva som var smart å gjøre.

Personlig mener jeg at å selge på nivåer ned mot 2,4 er irrasjonelt, det mente jeg også på 2,7, men likevel, tålmodighet lønner seg svært ofte til slutt.

Sitter selv med et for meg sviende urealisert papirtap, men man har ikke tapt eller tjent en eneste krone før man trykker på salgsknappen og realiserer!

Har selv nyttet anledningen til å kjøpe mer Hudl aksjer på både 2,4 og 2,5 tallet, har derfor fått snittet meg kraftig ned og er rimelig tilfreds akkurat nå etter dagen i dag.

Hudl aksjen har tidligere vist at den kan stige markant dersom det først settes fart og det kan skje når som helst igjen.

Det positive med nedsalget som har vært i mer eller mindre flere måneder nå er at de som har mistet troen eller er sur og lei, mer eller mindre er ute av aksjen, det åpner derfor vei for oss som sitter når nye meldinger tikker inn og nye investorer kjøper seg inn.
I tillegg er det slik at statistikken viser ofte at mange av de som selger plutselig kommer tilbake igjen når det meldes noe spennende, ofte blir de da løpende etter og betaler en langt høyere pris enn de solgte for og ofte solgte dem på tap.

8 børsdager igjen til q1 presenteres, jeg vil komme tilbake til mine forventninger og anslag i slutten av neste uke.

Personlig er jeg ikke mest opptatt av om man tjente eller tapte 1 mill i kvartalet, men at inntektene fortsetter å utvikle seg positivt, kontroll på kostnadene samt og ikke minst, guiding.

Hvordan selskapet vurderer utsiktene framover er et svært viktig parameter for min del.

En siste sak, når det butter imot, nedgang i kurs, litt stille fra selskapet, flere er trette og slitne og det tærer på tålmodigheten, ignorer de råtne eggene i kurven, se forbi dem og tenk hvorfor du selv valgte å investere i selskapet.

Som sagt, tålmod er en dyd, men de som overvinner rastløsheten lykkes i rimelig stor grad i det lange løp ved å stå fast på sin strategi.

God helg!

1 Like

@ola1234

Ift. Van Kleef og utover det jeg skrev kan man i denne artikkelen lese litt om saken sagt av CEO.

"– Sparke er feil å si, han har valgt å si opp sitt arbeidsforhold til vårt heleide datterselskap i Tyskland, basert på at han ikke har levert i henhold til avtalen. Når man har en avtale på hva man skal levere og tidshorisonter på det og det ikke skjer, da er det naturlig at man blir enige om å avslutte samarbeidet, sier John E. Skajem, administrerende direktør i Huddlestock Fintech, morselskap til den tyske enheten.

Problemene i Tyskland førte til at Huddlestock etter tredje kvartal endret EBITDA-guidingen for året fra pluss 1 million til minus 3,5-5,5 millioner kroner. Etter ni måneder ligger selskapet på et tap på 4,7 millioner kroner."

Så vil det alltid være opp til den enkelte å vurdere hva som ligger bak, hva som er sant etc.
For min del var valget enkelt og greit. Når Van Kleef MÅTTE gi tilbake 10 mill aksjer til selskapet så har selskapet helt klart hatt sitt på det tørre og den karen der har garantert bremset selskapets utvikling.
Nå har selskapet fått ryddet unna dette giga problemet, ordnet ny organisasjon i Tyskland og de kan levere.
Jeg velger nå å se framover, er fast bestemt på at markedet er mega stort for Huddlestock dersom de lykkes og at vi på sikt da snakker usannsynlig høy aksjeverdi, men de må levere, bevise og lykkes!

1 Like

Huddlestock Fintech AS (OSE: HUDL) appoints Anders Peinert as Chief Financial Officer of the Group.

1 Like

Flott!

Etter at tyskeren ble kastet ut dørene har CEO Skajem hatt 3 jobber, CEO for gruppen, Ceo for Tyskland samt CFO for gruppen. Nå er selskapet i ferd med å vokse seg betydelig større og ser ikke bort fra 65-75 mill i inntekter i 2022 og da trengs det antall personer til antall roller

Flott at de ansetter i nøkkelposisjoner. Klart tegn på at det er et høyt aktivitetsnivå og etterspørsel i markedet.
Hudl hadde neppe ansatt flere i lederposisjoner dersom aktivitetsnivået var fallende. Skajem trenger nok litt avlastning slik at han får fokusert enda mer på egne arbeidsoppgaver som CEO.

Enig og ser for meg at dette er et signal om at guiding på q1 blir kjekk.

Snittet meg ned igjen i går.
Vekst er vel generelt vanskelig fremover, men har nå snakker med personer som har dette som jobb, og anbefalingen er der.

1 Like

Veldig tilfreds med dagens oppdaterte aksjonærliste over hvem som økte mest på torsdag.

1. BANK JULIUS BÄR & CO. AG +154 762 +2,15% 7 359 158 5,7162%
2. LINEDATTER HOLDING AS +100 000 +40% 350 000 0,2719%
3. HEDEN HOLDING AS - KONTO #2 +100 000 +8,06% 1 340 000 1,0408%

Bank Julius Bär & Co. AG er en tradisjonsrik privatbank i Zürich i Sveits, grunnlagt av bankieren Julius Bär i 1890. Banken tilbyr formuesforvaltning for velstående kunder, og er den nest største i sitt slag i Sveits. Wikipedia

Aksjekurs: BAER (SWX) CHF 47,31 +1,17 (+2,54 %)
3. mai, 10:21 CEST - Ansvarsfraskrivelse

Adm. dir.: Philipp Rickenbacher (1. sep. 2019–)

Grunnlagt: 1890, Zürich, Sveits

Ressurser som behandles: 486 milliarder CHF (2021)

Hovedkvarter: Zürich, Sveits

Totale aktiva: 113,6 milliarder CHF (2021)

Antall ansatte: 6 667

Ser markedsverdi er 320 mill
Underpriset ?

Selskapet har tydelig over en lengre periode nå jobbet målrettet med å styrke organisasjonen, dette har nå kulminert i at ny CEO for Tyskland divisjonen samt økonomidirektør for Hudl gruppen er på plass.

Dette er slik jeg vurderer det ekstremt gode nyheter for selskapet, men selvsagt også for oss aksjonærer.

Etter at Peter Van Kleef forsvant ut dørene har det nok opplagt vært et slags vakuum, selv om jeg har grunn til å tro at han var mer en bremsekloss enn en innovativ leder da han var i selskapet. Uansett, han er heldigvis historie og erstattet av Robert Fuchsgruber.

Fuchsgruber som allerede har bladd opp NOK 195k av egen lomme og kjøpt Hudl aksjer til kurs NOK 2,60, slikt liker jeg.

Ingen garanti forbundet med insidekjøp, men det er definitivt et signal om at han har tro på selskapet.

Selskapet Huddlestock utvikler seg nå i større takt enn tidligere, både via oppkjøp men jeg håper også grunnet vekst basert på inngåtte kontrakter.

For min del taler dagens nyhet om ansettelse av CFO at selskapet selv ser at det vil fortsette sin ekspansjon og økning i aktivitet.

Ved å tilegne seg ressurser av slikt kaliber og CV som disse to tyder det meste på at vi som aksjonærer nå er inne i en særdeles spennende fase.

Håper og tror at dette er med på å danne grunnlag for en spenstig guiding nå på Q1.

Jeg mener helt åpenbart det og som tidligere kommunisert er jeg sikker på at det vil vise igjen på kursen etterhvert.
Tech har slitt worldwide nå og Hudl har ikke vært et unntak i så måte.
En dag snur det.

Norne har ment lenge at selskapet er underpriset og opererer med TP Nok 7.-

1 Like

Ingen ting ser ut til å virke her. Selgersiden er stadig sterkest selv på gode dager på oslo børs.
Begynner å miste tålmodigheten

Ikke mist tålmodigheten nå!
Hold uten noen dager til og gjør deg deretter opp en mening

NORNE Securities ute med vurdering/analyse i forkant av Q1.
Kursmål: NOK 7.-
Anbefaling: KJØP

Good progress so far, but waiting for more We stick to Buy recommendation at the same TP of NOK 7/sh ahead of 1Q report on May 12th. There is good momentum in the consultancy business, while recent company news provides further support to the case. Still, our primary focus remains on Huddlestock securing larger-scale technology contracts that could mark a turnaround for the company. Solid 1Q revenues expected on good momentum in consulting The company will release its 1Q22 figures on May 12th. We estimate solid revenues at NOK 12.7m, almost all coming from the consulting segment. On the costs side, we expect somewhat higher personnel expenses and some one-off costs related to the private placement. Adjusted for the latter, EBITDA is seen at NOK 0.6m. EPS is projected at NOK -0.03/sh, similar QoQ. Despite little revenue from the technology segment so far, the consultancy business seems to be doing rather well – already in the 4Q21 report, the company announced that all the consultants were booked for 1Q and almost fully booked for 2Q. We expect good momentum in consulting to continue into the rest of 2022 which should be supportive for the overall earnings before the technology segment is still in its early revenue stage.
Two newly signed Bedrock contracts and acquisition of an IT company Since our last update, the company has announced two contracts for its Bedrock solution. The first agreement is to set up a trading solution for a Nordic investment news site with more than 25,000 users. The second contract is to launch a white-label Bedrock trading solution for an investment club based in Northern Europe. So far, we estimate modest revenue uplift from those two contracts. Besides, Huddlestock announced acquiring the software developer company F5 IT for NOK 20m in an all-share transaction. The agreement also includes a potential earn-out of up to NOK 12m based on meeting certain financial performance targets over the next three years. The acquisition will be entirely financed by Huddlestock’s shares held in treasury. The company’s revenue for 2022 is estimated at NOK 17m on a stand-alone basis (NOK 13m in 2020). The due diligence should have been already finalized or be in its final stage by now. Keep Buy at the same TP of NOK 7/sh We made minimal changes to our estimates and stick to Buy recommendation at an unchanged TP of NOK 7/sh. We view the recent developments in the company to be supportive of the HUDL’s investment case, however, note that most of our expected upside relies on Huddlestock securing contracts with larger players – those would also considerably de-risk the company and validate the technological potential.