" Together with Huddlestock, we have built a tailored solution based on our flagship multi-asset trading platform, DXtrade, that meets Huddlestock’s clients’ needs today, while giving them the flexibility to adapt and scale with the market. We are excited to launch this as a white-label product and enable firms across Europe to offer modern, market-leading investment services in a simple and accessible way.
— Heetesh Rawal , Vice President at Devexperts"
Huddlestock Partners with Devexperts on New European IaaS App
Enig i at dette kan være en god rally kandidat fremover…blir spennende
Virker underpriset ift news flow, blir mer og mer rigget for inntekter fremover.
Hvor mye er tilsvarende selskap verdt?
Tja, det er en vanskelig øvelse.
Eneste jeg kommer på i farten er at Analyst Group skrev noe om det et par år tilbake i tid.
Sjekk ut dette, side 13 og 14. Men, mye har endret seg for Hudl på den tiden, plattformen er nå ferdig og lanseres på FIBE i Berlin kommende uke og så har de fått sin første kunde i AVL som kommer igang for fullt en gang innen juni. 0 i inntekter fra plattform inntil Gigabroker begynner, men lykkes de med dette nå så er marginene svært høye med tokenized handelsform. Men, de trenger flere kunder og volum så kan dette potensielt bli en pengemaskin og da kan prisen for Hudl bli 1-10 mrd, bare tenk et tall.
Viktig å huske at mens inntektene vil øke dramatisk så vil kostnadene øke minimalt. Det som har kostet penger er å utvikle plattformen med tilhørende lisenser og rettigheter.
Gigabroker som første kunde har også kostet en hel del selvsagt, men de neste kundene vil kreve ekstremt lite sammenlignet med GB(plug and play i løpet av få uker dersom de ikke skal ha det for avansert)
Oppkjøp av Huddlestock av større aktører kan være rimelig sannsynlig dersom de lykkes med å tillegne seg flere kunder framover nå i 2026.
Mye som tyder på at man er i ferd med å få opp farten og salgstakten.

Det blir spennende å se hva Gigabroker bidrar med i kroner og øre. Akkurat det har de holdt tett til brystet, naturlig nok. Det blir bra å få noen datapunkter for å kunne modellere hvordan fremtiden ser ut. Det er mange partnere som også skal ha en del av kaken.
Må si jeg ble litt skuffet over den andre avtalen (Da jeg håpet på noe større enn et family office), men antar de har helt andre betingelser, samt at det bidrar med oppdrag nå i en kritisk fase, og at denne avtalen vil forbli ganske lønnsom prosentmessig.
Det er viktig at de snart lander fremtidige utrullinger. Jeg har en relativt liten post, men følger med på utviklingen og vurderer vekte meg opp om gitt at alt går etter planen.
Merker jeg begynner å tvile litt på denne etter å ha lest økonomiske forventninger. De har tatt opp et lite lån, og selv om de forventer inntekter fra GIGAbroker etter juni, så er det fortsatt potensiale for at de går i minus og trenger mer finansiering. Kanskje om et års tid begynner det å se litt mer lovende ut? Det er jo noe usikkerhet til hvor mye inntekter de vil få fra Iaas, men etter hvert som denne porteføljen bygger seg opp, og dersom de holder seg slanke, så skal vel økonomien begynne å gå i +?
I q4 rapporten stod det at selskapet hadde en plan for bro finansiering og det er gjort ved å ta opp et lån på 10 mill ifølge årsrapporten.
Vi vet ikke og det tror jeg ikke revisor, selskapet selv eller AVL heller gjør, eksakt fra når og hvor mye inntekter som vil komme fra GB.
Standard plattformen er nå 100% ferdig og ble lansert i Berlin på onsdag. Gigabroker har nok bestilt betydelig i tillegg til standard versjonen og dette er nå antageligvis i slutt testfasen så om GB kommer i drift tidligere enn juni som kommunisert er vanskelig å si.
Om selskapet vil måtte trenge ytterligere kapital påfyll før de går vashpositiv mot slutten av 2026 er helt umulig å vite. Ingen kan gi garantier ift det av oss på utsiden, men kapital fikser de om de trenger det.
Veldig fin melding. Et tegn på at det jobbes på. Disse trenger vi flere av, men kursen går nok ikke før pengene triller inn.
Enig, den andre LOI på 14 dager tegner at det er positiv etterspørsel i markedet etter Hudl sine løsninger og produkter.
Nå trenger vi bare å få noe konkret rundt GB og når de går live så ser dette svært lyst ut framover.
Huddlestock Q1 2026: Advancing commercial progress in Europe with white-label solution attracting new customers
Noen som fikk med seg presentasjonen og hørte om de sa noe om cash position pr. i dag? Sa de noe om bruken av brolånet?
Det står i rapporten, drøyt 13 mill i cash inkludert brolånet på 10 mill.