Skal legge ut når opptaket er klart
Lenken kommer imorgen så har laget en foreløpig kjapp oppsummering som jeg har delt på fb gruppen.
Jeg tenker ikke å si allverden om dagens presentasjon da jeg tenker at de som ikke overvar den bør selv se den når den blir gjort offentlig imorgen, men kan hvertfall si at jeg er beroliget for min investering i Huddlestock Fintech.
Jeg er mer avslappet og selvsikker enn noengang tidligere over at jeg til tross for blodrød portefølje nå har gjort en investering som kan få mange til å blekne framover.
Vi ble møtt av en styreleder og CEO som helt klart er fornøyd med kvartalet som har gått og som med selvsikkerhet og viten dro oss gjennom det viktigste av det som var skjedd.
Gjengir det jeg husker i stikkordsform:
-Oppkjøpet av F5 IT, passer meget godt inn i Huddlestock og de mener å ha betalt en fair pris for selskapet som vil tilføre Hudl 15-17 mill ekstra i år. Cirka 15-17 kompetente medarbeidere. Oppgjør i aksjer uten utvanning av eksisterende aksjonærer.
-
Oppkjøpet av Trac Services. Lang historikk. 8 kompetente medarbeidere. Vil bidra med 15-17 mill ekstra i år. På kjøpet får man altså bank investeringslisensen.
-
Bank Investerings lisensen som sammen med egen teknologi, samt de nylig oppkjøpte selskap nå plasserer Huddlestock i en egen liga.
-
Ansettelse av CEO i Tyskland samt annet personell. Sterk CV og med bredt nettverk fra bransjen.
-
Ansettelse av CFO.
-
Andre lignende selskap som har kommet noe lenger enn Huddlestock verdsettes til milliarder. Onbording av nye store kunder og Huddlestock er ikke langt unna.
-
Proforma inntekter er 12,9 mill +2 mill grunnet noe internt mellom Hudl og Visigon Sverige slik at de reelle inntekter utgjorde 15 mill, kom ikke godt nok fram(dersom jeg forstod dette riktig, kun hørt presentasjonen en gang)
-
Storavtale som omtalt i rapporten virker å være nesten 100% klar, kan nok komme hvilken dag som helst. På direkte spm fra Marina i Norne til CEO om denne kunne falle i fisk var svaret kontant at Skajem anså sjansene for det som mindre enn 0,01%, så det kommer snart en giga avtale.
-
Ledelsen er tilfreds med disse to oppkjøpene som nå er gjort i q1, men utelukker ikke flere dersom de riktige muligheter skulle dukke opp. de bruker Ernst & Young ifbm dette.
-
Antall aksjonærer har økt ganske kraftig de seneste månedene, det har nok sammenheng med denne gruppen blant annet vil jeg tro.
-
Konsulent virksomheten er fullbooked for q2 og for q3 og q4 ser det også meget bra ut.
-
Selskapet vil ansette flere grunnet stadig økende oppdragsmengde.
Dette er hva jeg kommer på i farten.
Samtidig idag har vi hatt denstørste omsetning i aksjen på lang lang tid, hva som egentlig foregår i aksjen for tiden vet ikke jeg, men noe foregikk hvertfall idag. Omsetningen endte på drøyt NOK 3,5 mill.
Jeg sitter gjennom hvertfall så får de større krefter herje og eventuelt lokke ut andre enn meg, mine aksjer fås ikke på slike kurser.
Jeg mener oppriktig at når makrobildet snur noe og fokus igjen vendes mot underprisede tech og vekstselskaper så blir det en fantastisk reise med Huddlestock.
Først nå ser jeg fram mot en stor kontrakt!
Lykke til hva enn du måtte gjøre.
Mange takk! Hadde ikke anledning til å få med meg presentasjonen. Har du noen gode eksempler på lignende selskaper? Prøver å sette meg litt mer inn i segmentet Vil feks Robinhood være en fair sammenligning?
Tror dette kan være veldig gunstige nivåer å komme inn på. Alle (meg inkludert) fokuserer på energi/offshore om dagen, og tech aksjer generelt får juling verden over.
Takker!
Litt av et spørsmål, men har ikke selskapet noen hjemmeside?
Robin Hood er hvertfall noe de snakket om i den spede begynnelse, selv litt usikker på hvilke selskap han mente, det sa han ikke
Takk for oppsummering Rodjer.
Ikke fått med meg presentasjonen enda, men kvartalsrapporten og siste melding med oppkjøp av selskap med investeringsbank lisens er absolutt gull.
Nå har de kontroll på hele verdikjeden, ende til ende i eget hus.
Veldig lovende for fremtiden og evnene til å implementere nye kunder fremover.
Når denne store avtalen i Tyskland kommer er det «Game On»
Om kurs holder seg idag, blir det litt sikring i Soff, for å få snittet til break Even på dagens kurs for min del.
Ble liggende å tenke litt på hva som egentlig ble sagt under en sekvens på presentasjonen igår.
Det ble sagt at selskaper som Hudl blir verdsatt for milliarder, forskjellen foreløpig nå er at de andre har onbordet et betydelig større antall kunder/klienter.
Dette er ikke en ubetydelig forskjell, men nå kommer det ifølge selskapet selv med 99,99% sikkerhet en mega stor avtale hvilken dag som helst og det er da en god start.
Poenget og grublingen går mer på at selskapet nå framstår, sammenlignet med andre svært billig og jeg “frykter” at det kan komme beilere eller fiendtlige forsøk på oppkjøp av Huddlestock.
Huddlestock styrer nå hele verdikjeden fra a til å og kan i prinsippet nå konkurrere mot eksempelvis Nordnet.
Blir spennende å følge utviklingen framover her nå, tror det kan skje mye i denne sektoren og med et selskap som er rigget.
Et annet moment som sikkert går under radaren nå er at det er ingen hvem som helst som kommer inn på eiersiden i Huddlestock ved oppkjøpet av Trac Service.
Største aksjonær der er Glastad familien.
Da tok ialelfall jeg litt gevinst i SOFF på 29kr og smalt det i Hudl, snitt nå på kr 3,00. Nå må det jobbes! ha en fin fredag:)
Flott, tror begge deler var smart!
God helg
Begynner å skje litt i aksjen nå.
Herlig !
Var det ikke denne mr Teigland nevnte hadde en del shortaktivitet for en stund siden? Ser litt på selgersiden nå og er ikke overbevist om at alle de postene er reelle/blir stående. Tror det ble nevnt i FB-gruppen for en stund tilbake. Kan bli en liten skvis i tillegg?
Jo her har det blitt shortet som pokker, håper de ble satt i en skvis nå når det ble satt fart
Jeg solgte mesteparten jeg hadde av SOFF nå og kjøpte litt HUDL Spennende case!
Caset er uhyre spennende og potensiell oppside er massiv.
Makrobildet og tech sektoren spesielt har gitt mange god kjøpsanledning nå i det siste.
Sektorrotasjon vil komme igjen og da kan det hende at investorene ser at enkelt aksjer i denne sektoren har falt uforholdsmessig mye.
Samtidig er nå Hudl i en helt unik posisjon. Nå skal det høstes i form av nye store kunder.
Endelig fikk vi også en etterlengtet og fortjent opptur kursmessig, snaut 12% er absolutt godkjent på en dag.
Som i Solstad Offshore da Hemen drev nedsalg og var ferdig løsnet det også i Hudl idag etter at et stort nedsalg var unnagjort.
Når store mengder aksjer skal ut i en lite likvid aksje så tynger det kursen enten man vil eller ei, jeg tror definitivt proppen løsnet idag.
Omsetningen igår var på NOK 3,6 mill, idag på drøye NOK 2 mill, skyhøyt over hva vi har vært vant til.
Jeg merker det både i gruppen her og på diverse forum at interessen for Huddlestock er stigende og det begynner nå å gi seg utslag på volum og kurs samt at nedsalg ser ut til å være over, hvertfall for denne gang.
Enkelte short angrep har vi også vært utsatt for den siste tiden, det tror jeg man kan se bort fra en stund nå etter q1 presentasjonen igår.
Jeg står på mitt, selskapet Huddlestock er nå rigget for framtiden både hva angår personell, men også iform av nødvendig dokumentasjon som gårsdagens bank inv.lisens.
Hele verdikjeden fra a til å besitter de nå selv også gjennom deres strategisk smarte oppkjøp, spesielt det siste.
Jeg gjentar og jeg kjenner ikke omfanget, men det er grunn til å tro at den varslede avtalen som med 99,99% sikkerhet kommer er av betydelig størrelse.
Og dette er bare den første i sitt slag hva angår størrelse. Det er jo slike avtaler som dette man har skalert opp organisasjonen for å være istand til å onborde.
Norne sitt kursmål på NOK 7 er en vits, men en grei start, antar de justerer dette allerede nå i etterkant av kontrakten som kommer og med bakgrunn i nytt oppkjøp og full bank lisens.
Mange tenker gjerne at jeg overdriver mulighetene og det må man gjerne mene, ikke mange som trodde på meg og mine argumenter da Soff stod i NOK 4,50 heller.
Det værste som kan skje nå når selskapet er klappet og klart for virkelig vekst er at en større aktør finner ut at de vil rydde en konkurrent av veien, men det får vi ta dersom det dukker opp.
Disclaimer: Undertegnede eier i overkant mye aksjer i Huddlestock ift min totale portefølje, men jeg sitter utrolig komfortabelt da det i mine øyne kun er fantasien som setter grenser for kursmål dersom de fullt ut lykkes nå.
Sette deg godt inn i selskapet og invester eventuelt basert på egne vurderinger og ikke mine.
Riktig God helg!