Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Ser Nasdaq har en meget fin dag - lov å håpe på en god tech-mandag? Vil tro veien er kort opp til 3kr, så får vi se om den trenger news (ref avtale) for å gå videre.

God helg til alle :slight_smile:

2 Likes

Veldig hyggelig å registrere slik pen tech oppgang der ikveld.
Interessen for Hudl er sterkt stigende så om det ikke dukker opp en ny storselger nå tenker jeg at oppgangen vil fortsette.
Og stor kontrakt vet vi kommer hvilken dag som helst, spenningsmomentene for min del ligger i hvilken stor Europeisk bank dette er og omfanget av avtalen.
God helg.

1 Like

Finnes det noen aksjonærlister her?

Nummer 1 Huddlestock Fintech er aksjene som nå brukes til oppkjøp.
Nummer 3 er styreleder i selskapet, mens nummer 28 er CEO.
Nummer 4 er en av grunderne.
Nummer 5 er en av grunderne og styremedlem.
Nummer 6 er tidligere styremedlem Berge som ble erstattet av Stig Myrseth før nyttår.

4 Likes

Takk

Selv er jeg fryktelig spent på listene fra handelen igår og på torsdag.
Omsatt totalt for nesten nok 6 mill på de to dagene er ganske så mye for en aksje som det har vært handlet svært lite i den senere tiden, selv om handelen gjennomsnittlig har vært høyere de seneste månedene enn den var i 2021.

Jeg vet med stor grad av sikkerhet at en større aksjonær(omplassering av midler) som har lagt inne topp 15 er helt ute nå(solgte siste rest igår :grinning:), den aksjonærens salg har presset kursen sakte men sikkert fra 3 til 2,40. Dejavu til Hemen i Soff.
Det har skjedd som følge av at nyhetene som har kommet fra selskapet ikke har vært juicy nok til å tiltrekke seg nok nye og eller eksisterende aksjonærer til å laste.
Dette endret seg med q1 rapporten og den juicy nyheten som kom samme dag.
Man skal ikke glemme at aksjen har falt uforholdsmessig mye i forkant av makrobildet(krig, inflasjon etc)også. Fra 7 kroner sommeren i fjor og til rett over 3 før tech sektoren virkelig fikk kjørt seg.

Når det kommer sektorrotasjon igjen som det alltid gjør på et tidspunkt så vil man se at flere tech selskap har fått ufortjent mye juling, jeg mener at Hudl er et av dem, uten tvil.
De har nå tillegnet seg 2 selskap med topp kvalifiserte medarbeidere innen it/formueforvaltning for en etter mitt skjønn billig penge.
Og dette er gjort med egne aksjer i stor grad, egne aksjer altså uten utvanning av eksisterende aksjonærer.
Tenk hva prisen på disse to selskapene vil kunne være når markedet snur og alle skriker TECH.
Og så lisensen da, som jeg tror de færreste enda vet hva betyr for selskapet, men man sitter nå altså med hele verdikjeden i egne hender.

Leste gjennom deler av en artikkel jeg fant på InvestorNytt om Huddlestock skrevet i januar og her får man et inntrykk når man nå vet at LISENSEN er på plass.

"Huddlestock har dermed vært avhengige av tredjepartsbanker for å håndtere kontohold. Ved å integrere kontohold med utvidet konsesjon i produktspekteret vil selskapet kunne øke marginene sine betydelig, samt ha tilgang til å kunne onboarde flere og større kunder på en enklere og mer effektiv måte. I dag finnes det kun tre til fire Fintech-banker som har kontohold lisens i EU, og som tilbyr dette i form av B2B tjenester, så ved å utvide konsesjonen vil Huddlestock komme i en unik posisjon som gjør dem i stand til å øke selskapets marginer betydelig samt øke takten på onboarding av nye kunder.

Disse bankene har lite eller ingen teknologi som kan sammenlignes med løsningene til Huddlestock. Derfor har selskapet, etter en grundig strategisk vurdering, bestemt seg for å oppgradere sin eksisterende lisens i Tyskland, til en investeringsbanklisens. Dette betyr at Huddlestock vil kunne bevege seg innenfor banksegmentet og posisjonere seg som et ledende B2B Fintech-selskap på kontinentet."

Så, Huddlestock Fintech er nå i en helt annen liga enn for en uke siden som CEO påpekte under presentasjonen.

4 Likes

Veldig bra tanker og oppsummering Rodjer.
Hudl bygger sten på sten i forhold til hva de sa på q4 presentasjonen. Nå har de kjøpt ressurser som er svært etterspurt dor å bruke innenfor egne løsninger og på kjøpet en investeringsbanklisens.

De er ganske klar på at det kommer en stor avtale med en stor investment/bank aktør rett rundt hjørnet.
Dette ser bra ut. Soff 2.0?

Har dere forankrede formeninger om selskapets produkt og kompetanse ift. Markedsetterspørselen?

Jeg har mine meninger om det, helt klart, men kanskje @CanonBoy og eller @Teande kan gi sine refleksjoner?

Kan vel oppsummere hva jeg kom frem til forut for mitt kjøp. Har ikke kunnskap fra bransjen eller kompetanse til å si at Huddlestock sin løsning er bedre enn xx sin løsning. Så ta det for hva det er, og kom gjerne med rettelser.

På siden har de tre plattformer:

Bedrock - Selve kommunikasjonen med de forskjellige markedene og finansielle instrumentene
Apex - Softwaren som lar deg bruke disse instrumentene
Visigon - Konsulentgruppe som skreddersyr disse to opp mot banker og institusjoner

Slik jeg forstår det blir det som en Nordnet/Robinhood men fokusert mot banker og andre assets managere før det så eventuelt kan nå oss forbrukere gjennom dem.

I B2B Fintech segmentet befinner Hudl seg gjerne i 2.0 eller 3.0 i bildet:

I et perfekt scenario vil Hudl ende opp på høyre side, som en “big player”. I et bra scenario vil den bli kjøpt opp av en big player på et sent tidspunkt. Jeg fant en del sammenlignbare (?) selskaper jeg aldri hadde hørt om, som ble kjøpt opp for anselige summer.

Så i mitt case, er det mer at jeg ser ballen har begynt å rulle enn at jeg har veldig stor kunnskap om ballen. Dersom den påbudede kontrakten kommer inn som lovet, vil den ta bort en god del av nedsiden, samtidig som det vil være en god oppside. Samtidig ønsker jeg å diversifisere sektorer og ser dagen i dag som et potensielt gunstig tidspunkt å gjøre det på.

1 Like

Jeg skjønner ideen og troen på markedet. Men, hva er det som gjør at HUDL står godt rustet til å bidra hensiktsmessig til dette markedet herunder akkumulere på dette? Jeg synes det virker vanskelig å ta stilling til dette.

Men, det er klart; Dersom man nå snarlig signerer en storavtale med viktig aktør så vil jo dette være det beste beviset på at markedet- og profesjonelle aktører i markedet også har troen på at så kan være tilfellet.

1 Like

Selskapet var i forkant av Q1 fullbooket hele perioden. Gjennom perioden gjorde de et oppkjøp av F5 IT som ga dem tilgang til ca 20 “ferdig opplærte” konsulenter. Disse er nå i full drift, og Huddelstock meldte på Q2 presentasjonen at hele konsulent staben er fullbooket frem til Q4. Etter min mening sier dette noe om produktet deres, men også markedsetterpørselen.

2020 guidet selskapet en omsetning på 70 millioner og 200 millioner i 2024, men covid begrenset deres mulighet til å nå markedet, derav falt kursen jevnt og trutt. Siste måneder har vi nedsalg osv.

Nå er de gjennom tunnelen, de valgte å kjøpe økt kapasitet for å dekke etterspørselen, og de legger på neste sten som er lisens.

Det betyr i realiteten at de er foran 2024 guiding på 200 millioner, eller rettere sagt at 2024 vil være høyere.

Skal jeg være kritisk så vil jeg stille spørsmål om det går for fort, om maskineriet kommer til å holder følge med alt som er på gang. Men det er kanskje det beste problemet hvis du skal ha et :+1:

De er fremoverlendt og utålmodige, ser hvilke muligheter som ligger foran. Så får tiden vise hvor vi ender.

3 Likes

Husker for en tid siden at en skribent her inne skrev noe om pris pr IT medarbeider, husker ikke hvem.

Men, selskapet mener selv at de siste to oppkjøpene er gjort til “røverpris”, jeg har ikke kunnskap til å ettergå dette, men med knekken i tech nå er det kanskje ikke helt utenkelig.

Skal ikke plage folket med for meget, men noterer meg at jeg har glemt en for meg hvertfall viktig refleksjon i de siste innleggene og det ift de seneste oppkjøpene.

Over tid nå har tech aksjer falt ganske, om ikke dramatisk så hvertfall betydelig.

På et tidspunkt kommer det en sektorrotasjon igjen, det gjør det alltid. Det kommer en dag hvor man igjen vil skrike om at "mange tech selskaper har falt uforholdsmessig mye, “disse aksjene framstår som attraktivt priset” etc.

For min del framstår det selv om det var nødvendig som et genialt tidspunkt å kjøpe opp to mindre veldrevne selskap på. Timing er alt i markedet og jeg er overbevist om at disse kjøpene er gjort til mer enn en fair value for Huddlestock sitt vedkommende.

Det de har oppnådd er å få tillegnet seg medarbeidere med høy grad av kompetanse, progammerere og utviklere samt ny verdifull teknologi, alt dette uten massivt å utvanne eksisterende aksjonærer.

Og selvsagt full bank lisens som bonus!

Jeg fant jeg fant, fra @TMV

“Tok inngang på melding. 20 ansatte for 20-32 millioner. I dot com tiden så var vel hver ansatt verdt 10 millioner for programvare selskaper, så det er vel 200 mill i market cap om 2023 blir 2001 på nytt :wink:

2 Likes

Må vel legge til at en i våre dager får blant annet Indiske programmerere billigere, enn hva som var prisen på kompetanse i år 2000.

Men generelt så er jo ansattes/ledelses ferdigheter og kunnskaper en nøkkelfaktor for suksess for programvareselskaper. Så ja det er ikke urealistisk at enkeltindivider kan være verdt svært mange millioner for et selskap.

1 Like

Jepp, skjønte det, men likevel et godt poeng du dro fram, derfor jeg merket meg og ikke glemte det

1 Like

Mye bra tanker og betraktninger i innleggene over som sammenfaller mye med mine egne tanker.

Ikke helt lett å komme til bunns i teknologien i Hudl, og det er nok en bevisst handling fra selskapet som ikke ønsker å avsløre for mye av kjernen i løsningene de har utviklet til konkurrenter.

Jeg har ikke nok kunnskap og erfaring med denne fintech bransjen til å være i nærheten til å forstå alt det tekniske. Surfer derfor på hva andre skriver og hva selskapet publiserer av informasjon. Viktig at ledelsen her er hel ved og leverer på det de lover uten å overselge en illusjon til markedet. Dette er veldig viktig i en vekstfase hvor selskapet skal bygge verdier og etablere en aksjonærkjerne for fremtidig vekst.

Uansett fintech er og vil bli en stadig viktigere bransje i årene som kommer. Markedet og mulighetene, også for Hudl, vil være enorme for de selskapene som lykkes med å produsere og driftsette de løsningene som gir positive synergier i forhold til løsningene som finnes i dag.

Jeg føler Hudl er litt der Pho var i q2/3 2018 med nylig godkjenning/reimbursment i US og der Soff var i 2019/2021 i bunn av syklusen, Hemen rater etc. Dette er de selskapene jeg har erfaring med.

For meg var åpenbaringen da de kom med melding om at de skulle satse på aksjehandelsløsninger direkte til selskaper som ønsker å tilby sømløs aksjehandel til «egne kuneder» de allerede har som medlemmer. Altså å konkurrere med eksisterende aktører type DNB, Nordnet. Mange aktører som Finansavisen, Tekinvestor tilbyr gode tjenester til sine kunder men har ikke muligheten til å tilby integrerte handelsløsninger på sin plattform for kjøp og salg av diverse verdipapirer. På dette området styrer eksisterende aktører markedet. Bankene og Nordnet i Norge. Andre aktører i Norden og Tyskland.

Slik jeg forstår det er Bedrock/Apex selve navet i Hudl sin løsning og betegnet som en white lable løsning som kan kobles på de fleste løsninger. Eller kanskje en komplett handelsplattform.

Bedrock:
Bedrock gives users access to over 30,000 local and international equities, ETFs, bonds, and countless fund products.
It is a complete trading tech platform integrated into your platform via extensive APIs. It can be embedded alongside already-existing client servicing solutions or we can create a completely new client offering for you with the help of our expert fintech strategy consultants.

Tidligere har denne løsningen vært solgt inn til eksisterende selskaper som forvalter og selger investeringsløsninger til sine klienter/formuesforvaltning. Forskjellen nå er at Hudl ønsker å tilby løsningen direkte til sine kunder og nye hvor løsningen tilbys den enkelte sluttkunde/retail gjennom samme kjede, men hvor kundepotensialet blir betydelig større. Hudl vil tilby løsningen, gjennom egen investeringsbank lisens, som en komplett handelsløsning hvor de styrer alle transaksjoner, oppgjør, rapportering via egne konti på vegne av eksisterende og nye kunder. Med lisensen vil de også kunne ta en mye større andel av kurtasjen eller bli mye mer konkurransedyktig på trans prisene. Dette er jo som sagt en forhandling mellom Hudl og kundene.

Slik jeg ser det går Hudl fra en B-B løsning til en B-B-C (c eller retail) løsning, hvor de kjører hele løsningen.

Selskapet sa i forbindelse med emisjonen før jul at investeringsbank lisens var en viktig faktor for den videre strategien. Denne har de nå fått med siste oppkjøp.
Selskapet har på presentasjoner sagt at det er stor etterspørsel etter konsulenttjenester. På Q1 sa de at alt var booket langt inn i q2. Har ikke fått med meg siste presentasjon, men har lest at vi nå snakker inn i q4?

Selskapet har sagt at de rekrutterer flere IT ansatte til egen organisasjon men at det er vanskelig å få tak på riktig kompetanse. I tillegg har de nå meldt 2 oppkjøp av selskaper siste måneden. Dette sier meg at etterspørselen er ganske så stor… Hudl hadde neppe gjort dette om de ikke har behov eller etterspørsel på lengre sikt. Da er også tenker min at eksisterende og nye kunder er svært så aktive for å vurdere Hudl sine løsninger.

I mitt hode er det ikke snakk om markedet etterspør Hudl sin løsning, men snarere om Hudl kan levere løsningene i det tempo som blir etterspurt.
Dette blir også syretesten fremover. Klarer de å implementere løsningene slik kundene forventer?

Lykkes Hudle blir dette en fantastisk reise. Viktig å gi selskapet ro til å gjøre dette riktig.
De har også nå på Q1 sagt direkte at det kommer en «stor» avtale i Tyskland. Er vel kun noen formaliteter som gjenstår. Regner med denne er 99,99% sikker.

Har fulgt Rodjer både gjennom pho og Soff, pluss litt i noen andre. Rodjer er ekstremt god på å plukke gode vekstcase. Tror Hudl blir neste på denne listen.

Jeg har bra med aksjer i Hudl og har stor tro på selskapet. Dette er min høyst subjektive betraktninger.

Note: sitter i Bergen denne helgen uten PC og nettbrett. Derfor litt vanskelig med den store oversikten. Kan være noe krølle i dette innlegget, men håper hovedbudskapet blir greit😆

9 Likes

Takk for et blendende flott og informativt innlegg @CanonBoy :+1:

1 Like

Tusen hjertelig takk!

Nå begynner de​:grin::grin::+1:

5 Likes

Nevner de HUDL spesifikt i den artikkelen eller tenker du mer generelt på sektorrotasjon?