Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Herlig. Huddlestock passer bra inn i et stockpickers market, noe jeg tror det helt klart kommer til å bli fremover.

1 Like

Det er viktig å merke seg den ene setningen som står i dagens melding om at Huddlestock sammen med banken om noen dager kommer ut med navn på banken, utrullingsplan og flere detaljer​:grinning::+1:

4 Likes

Blir spennende å se hvordan aksjen utvikler seg idag, betydelig økning i antall medlemmer i fb gruppen siste 5 dager som tyder på generell økt interesse.
Tech aksjene steg betydelig i Asia i natt, satser på at markedet fikk øynene opp for Hudl igår med nyheten om stor avtale.
Detaljer rundt denne kommer om noen dager, tipper mot slutten av neste uke. Navn på banken, litt om omfanget og utrullingsplan. Jeg tror det blir vanskelig å regne seg fram til eksakt inntektspotensiale her da det nok er snakk om utrolig mange banker under paraplyen, men potensielt millioner av brukere tror jeg vi snakker om.
Så, min tro er at denne avtalen er av en annen verden.

Min største frykt nå på en måte er at Huddlestock ligner mer og mer en krystallklar oppkjøps kandidat.

2 Likes

Forsøkte å søke litt på hvilket Fintech det kunne være. Jeg fant en mulig konkurrent, som viser litt hva Huddlestock kan bli Solarisbank. Mulig de har blitt trukket frem tidligere, men med banking lisens så konkurrerer vi på et helt annet plan. Disse har over 400 ansatte og mange ferdige API, så det er noe å strekke seg etter. Investorene har kjørt inn over 350 mill € for å bygge dette.

3 Likes

Norne har kommet en oppdatert analyse.

Kursmål TP NOK 7.- (7)

Anbefaling KJØP

Norne har selvsagt heller ikke innsikt i den nye avtalens omfang før den kommer og ser fram til det. De ser idag en oppside på et stykke over 100%.

Det som dog jeg fester min oppmerksomhet mot og som jeg selv har vært inne på tidligere:

“Besides, value accretive M&A going forward might create an attractive technology group within asset management that could also be a potential takeover candidate.”

Well on track with a major technology contract signed, and another acquisition announced Huddlestock issued its 1Q22 report last week with lower-than-expected revenues. Apart from 1Q figures, the company announced plans to acquire Trac companies that will give HUDL access to investment banking licence and help to foster the company’s growth. Also, this morning HUDL finally announced signing a contract with a large Fintech player in Europe. We believe this is major positive news, strengthening and somewhat de-risking the company’s investment case. Buy recommendation is reiterated at NOK 7.0/sh.

Weaker 1Q revenues Huddlestock reported its 1Q earnings on May 12th.

The top-line was delivered at NOK 9.1m, ~30% lower than our estimate of NOK 12.7m and almost solely comprising of consulting revenue. If we account for Visigon proforma revenue for 1Q21, the revenue growth would be stable YoY, however, note that since the acquisition of Visigon the consulting segment became also heavily involved in the development of the technology business area. The proforma revenue for 1Q22 including the account of F5 IT is at NOK 12.9m. Huddlestock reiterates that consulting business area maintains its strong momentum with the fully booked consulting division for 2Q and good visibility for the 2H22.

Acquisition of Trac companies and a new cornerstone investor

Huddlestock also announced its plans to acquire Trac Services and Trac Technology – providers of trading, reporting, and custody services. Most importantly, the acquisition will provide Huddlestock access to an investment banking licence from the Norwegian FSA. Additionally, it will accelerate development in Technology as well as contribute to higher margins and revenue. The current owners of Trac group companies will receive ownership of Huddlestock equal to 9% of the outstanding shares. In addition, there will be a bonus of 3% shares if the Huddlestock Group reaches a total revenue of NOK 100m with an EBITDA margin equal to 5% in 2023. Following the transaction, the current main shareholders of Trac companies – Glastad shipping family will become one of the largest shareholders in the company.

2022 revenue guidance of NOK 75m, mid-term guidance left intact

Huddlestock guides revenue of NOK 75m for this year. This includes an estimated revenue uplift from the two recently announced acquisitions where F5 IT is expected to contribute with NOK 17m, while revenue from Trac companies is estimated at NOK 14.1m. This leaves us with NOK 43.9m in guided revenues for technology and consulting, which is 6% higher vs. booked pro-forma revenues for 2021. We assume that the contribution from the technology area is expected to be rather limited, which is conservative and probably does not fully account for a potential uplift from a large European Fintech.

Contract with large European Fintech signed This morning Huddlestock announced signing a final agreement for a full white-label trading solution with a large European Banking-as-a-Service provider (name and more details yet to be disclosed). We see it as major positive news for the company that we have been waiting for quite some time. The launch with such a large client is pivotal for technology validation and de-risking of the case.

Remain positive as the latest news strengthen the investment case

Following the report and the latest company news, we have included estimates from the two acquisitions in our model, however, the revenue from the technology side for 2022 was somewhat decreased to better reflect management’s guidance. We also increased costs in the short to mediumterm as we were previously too optimistic on potential margin expansion given a more rapid scaling expected in the technology business area. Thus, the TP is kept at NOK 7.0/sh and we reiterate Buy recommendation pointing to a very attractive upside as the company looks to be on the right path towards meeting its goals. Besides, value accretive M&A going forward might create an attractive technology group within asset management that could also be a potential takeover candidate.

3 Likes

Hm, utrolig interessant ja og er en av de få jeg også mener kan være sannsynlig her.
Snart har vi svaret.

Og ift det du skriver:
“Besides, value accretive M&A going forward might create an attractive technology group within asset management that could also be a potential takeover candidate.”

1 Like

Hva er dine tanker om det er denne banken du trekker fram her?

Jeg tenkte mer at dette er en mulig konkurrent til Huddlestock, da det ser ut til at de allerede har eksisterende API/løsning på trading delen. Hvis de derimot velger Bedrock over eget, så ville det blitt veldig spennende.

Trading Solaris

1 Like

Hadde vært konge hvis det var denne, men det er vel å be om for mye for et lite Sandnes firma?

Deler mitt innlegg fra fb gruppen her også.

Aksjen falt noe tilbake idag og utfra det jeg har lest på Twitter nå i ettermiddag er jeg ganske overbevist om at dette skyldes enkelte som setter short i Hudl idag.

Dessverre lykkes de delvis i sitt forsøk på å skremme noen ut på tynn is slik at de velger å selge og eller hvertfall redusere og kursen faller.

Det shorterne bruker som argument eller kall det skremselspropaganda er at Huddlestock vil måtte gjennomføre en emisjon og det snart.

For egen del utelukker jeg emisjon for Huddlestock på dette tidspunkt på bakgrunn av flere årsaker:

• Bank lisensen fikk de nå gjennom oppkjøpet av Trac Services(mener den alene ville kostet mellom 7-10 mill om Hudl selv skulle søkt og fått den)

• Ser man på Proforma tallene i regnskapet er bunnlinjen ganske pen faktisk når man legger til grunn økte kostnader i q1 som følge av flere nyansettelser samt kostnader til konsulent/advokater ifbm oppkjøpene av F5 IT og Trac Services.

• På direkte spørsmål til CEO på q1 presentasjonen ble det spurt om det måtte tilføres kapital nå siden disse to selskapene var kjøpt, svaret var Nei.

• Konsulentvirksomheten av Hudl er fullbooket i q2 og q3 og sørger ved siden av de to oppkjøpte selskapene for at det uansett vil bli et minimalt tap også i q2, kanskje heller pluss grunnet synergier allerede.

• Kanskje for tidlig allerede i q2, men vi kjenner ikke til når utrullingen av banker starter i den nye store bankavtalen, men kanskje det kan komme inntekter derfra allerede i q2, hvertfall fra q3.

• Var planen og behovet for å kjøre en emisjon hadde man selvsagt valgt å gjøre det ifbm oppkjøpet nå sist.

Ønsket bare å gi mitt syn på dette siden jeg ble direkte utfordret på Twitter idag om hvorfor man ikke burde shorte Hudl nå. Vedkommende har mange følgere og garantert mange som har fått det med seg og da synes jeg det er like greit å opplyse alle her inne om det.

Forøvrig helt spesielt at man velger å shorte en aksje som Hudl som nå har gitt klar beskjed om at det kommer en ny melding en av de nærmeste dagene som potensielt kan være fryktelig stor. Skulle jeg selv shortet hadde jeg nå hvertfall gløttet til de selskaper som har gått 3-700% de siste månedene, flere av dem.

Men, la oss håpe de sitter short når meldingen kommer og at de brenner seg alvorlig.

Husker da jeg satt i Photocure og hadde ukentlig kommunikasjon med den amerikanske CEO Dan Schneider, han kommenterte at å se aktører sette short var ganske kjekt når man satt som selskap og visste hva som ventet rundt neste sving.

Jeg vet ikke hva som kommer i Huddlestock rundt neste sving, men jeg vet hva som kommer før svingen, det stod å lese i meldingen vi fikk forrige uke.

Til slutt, jeg kan selvsagt ikke utelukke emisjon i Huddlestock framover, men gitt at de ikke skal foreta flere oppkjøp nå anser jeg sannsynligheten for det som uhyggelig liten selv om cashbeholdningen er lav, det er nå de skal begynne å levere også på egen teknologi i tillegg til Visigon og konsulentvirksomheten.

Husk at enkelte aktører der ute jobber så kynisk for å få det som dem vil at de konstruerer gjerne hva det måtte være for å oppnå sine mål.

Opplevde akkurat det samme i Solstad Offshore også, enkelte aktører med innflytelse/stor tilhørerskare som advarte mot å kjøpe Soff aksjen på 5 kroner for selskapet skulle restruktureres nok en gang og til kurs NOK 1…

5 Likes

Spennende nå gitt, kommer den oppklarende melding om kunde, omfang og utrullingsplan idag, imorgen eller på fredag?
Jeg vet ikke, men håper hvertfall at shorterne sitter tykt i det når den kommer.
Shorting er en del av gamet selv om jeg personlig misliker det sterkt uansett hva aksje jeg sitter i.
Finnes kun en fordel med short slik jeg ser det og det er dersom aktørene sitter skikkelig short og blir overmannet av en sjokknyhet som sender kursen 20-40% og helst før de rekker å agere.

Vanskelig bastant å uttale seg når man ikke selv kjenner noe mer rundt avtalen, men dersom man tror på forrige melding og teksten i den vil neste melding med stor sannsynlighet slå fra seg :grinning:

1 Like

kursen er vel neten på samme nivå som før meldingen kom. 5 % høyere kanskje. En melding som sier at denne avtalen er ett breakthrough prises altså til 5%. her henger ikke markedet med. Om ordlyden i meldingen stemmer noe vi bare må anta så er dette en skikkelig feil vurdering av markedet. Blir en spennende uke.

Ja, det er nok riktig observert.

Jeg tror markedet trenger å å se det svart på hvitt om dette er en “fillebank” eller en større Fintech bank ala eksempelvis en av disse Fintech Companies in Germany | Full List 2022 - CFTE
Personlig er jeg overbevist om at det er snakk om en av disse og at paraplyen av banker er særdeles stor og derav et lass av potensielle bruker, flere millioner hadde jo tatt seg bra ut.

Markedet vil nok se at utrulling kan starte raskt slik at dette da allerede om kort tid genererer inntekter.

Bare være tålmodig og holde ut denne kursen inntil maks et par tre børsdager til, det klarer vi😀

Ja det er nok en av de største Fintech aktørene i Tyskland.
Spennende den listen der over de største aktørene i Tyskland.

De skriver i meldingen:
“Huddlestock Fintech is delighted to announce the final signing of a full white-label contract with a leading European Banking-as-a-Service provider with headquartered Germany”

Ser i alle fall en aktør på den listen som kan være en god kandidat :smile:

2 Likes

Denne meldingen kan være grei å ha med seg framover. Mange tech relaterte selskap er priset ekstremt lavt nå også Hudl etter mine bedømmelser.

Det er i disse tider at gribbene(de store) selvsagt kan komme på banen. Sier ikke at det skjer med Hudl, men utelukker det ikke noe som bekreftes av Norne analytikeren i sin reviderte analyse for en uke siden.

4 Likes

Aksjen har nok blitt shortet litt siden teaseren kom ut i forrige uke om en storavtale hvis navn, omfang og utrullingsplan vil offentliggjøres innen kort tid.
Ordrebildet bedret seg utover ettermiddagen igår, Nasdaq kraftig opp ikveld kombinert med kanskje litt fomo imorgen så forventer jeg en oppgang også imorgen.
Meldingen antar jeg kommer mandag eller senest tirsdag og uten å kjenne innholdet, men kun basert på innholdet i første melding samt egen research basert på det tror jeg det vil kunne gi kraftig kursøkning og fornyet tro på Huddlestock Fintech.
Gamechangeren for Huddlestock er åpenbart at deres egen teknologi Bedrock nå vil begynne å generere inntekter for selskapet i langt større grad enn tidligere.
Omfanget tror jeg som kjent er på et sted mellom 50-250 banker i avtalens potensial, så kan man jo bare fantasere om hvor mange potensielle sluttbrukere det kan dreie seg om, men et sted mellom 3 og 6 millioner holder jeg ikke som urealistisk.
Når man da vet at de to tidligere avtalene de har meldt i år, en nordisk nyhetsside med 30k medlemmer og en nordisk/europeisk investeringsklubb med 30k medlemmer så skjønner man omfang om dette dreier seg om millioner.
Men, jeg kjenner selvsagt heller ikke detaljer rundt dette, men ofte kan man lese mye ut fra meldinger om man leser dem nøye og flere ganger og det ligger om ikke bevisst hint i forrige melding så kan de hvertfall brukes til å snevre inn kandidatene ganske voldsomt.
Som sagt, det jeg frykter mest er at denne banken vil sluke hele Huddlestock til frokost for en slikk og ingenting og det vil være det værste som kan skje på kursnivå under 8-10 kroner.
Håper de avventer inntil kursen når 8-10 kroner før de kommer med bud og da gjerne en premie som for Mercell så snakker vi good times.
Vel, det var mine tanker for idag.

3 Likes

Synes det er merkelig timing å shorte denne nå, shorterene må jo da håpe på att det er en liten filleavtale som presangteres. Håper de svir fingrene.

Såvidt jeg kunne se på Twitter i forrige uke shortes nok først og fremst fordi de mener det kommer en emisjon.
Men, oppkjøp er gjort med kun aksjer nettopp for å unngå en ny emisjon.
Hadde de sett at emisjon var nødvendig ville de kjørt emisjon ifbm siste oppkjøp. Det forteller derfor meg at selskapet framover nå vil vise pluss på bunnlinjen og positiv cashflow

Kan det tenkes, Rodjer, er det i det hele tatt tenkelig: at noen av aksjene som har blitt brukt til oppkjøp er tilgjengelig for salg i markedet, eller blir tilgjengelig for salg i løpet av relativ kort tid?
Hvis svaret er ‘ja, delvis’ - hvordan tror du (basert på din erfaring) dette vil påvirke kursen i selskapet?

Har liten eller ingen tro på at dersom det var mulig at noen fra F5 IT vil selge nå, vil anta de er forespeilet og har fått endel info om hva som kommer i Huddlestock nå og framover.
Begge de siste oppkjøpene fikk dem til på kurs 3 selv om kursen på tidspunktet var langt under 3, det forteller meg at det ligger gulrøtter fram i tid.
Kjenner ikke den siste avtalen enda, vi venter vel på endelig melding om at oppkjøpet er i boks men for F5 IT sitt vedkommende er det lock up på aksjene.
Såvidt jeg vet er heller ikke aksjene flyttet over enda fra Huddlestock til de nye aksjonærene.