Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Det kan umulig være noen seriøse som shorter nå. Til det er risiko altfor høy. En 18-åring fra Klepp på Twitter har neppe stor shortekapasitet :blush:

1 Like

Tror ikke det er han som har shortet, men vet 100% sikkert at den har blitt shortet i det siste, har bekjente som har fått oppgjør for sine utlånte aksjer i Nordnet.
Men, om de har snev av vett i behold holder de seg unna nå, dersom ikke får de seg nok en dyr lærepenge håper jeg.

Eg er ikkje short nei, men må være lov å ikkje ha tru på selskapet.

Det kan jo være noen som hedger mot videre nedgang, men at noen shorter en så lite likvid aksje er ikke veldig sannsynlig. Bare kort tid før det kan komme en viktig nyhet. Det er jo ikke usannsynlig at det kommer en emisjon, men det vil da komme sammen med et evt nytt oppkjøp.
Det eneste som vil ta aksjen ned på kort tid er en skuffende oppfølgingsmelding «in the coming days»

Helt klart, det er fair enough, men emisjonsspøkelset som dere sprer skulle jeg gjerne hatt en argumentert forklaring på.

Helt klart, men det er ikke mulig etter mitt hode.
Egen teknologi i sving nå hos en betydelig aktør i den største økonomien i Europa, nekter å tro det.

Og det har eg skrevet om og. Q1 rapporten var veldig svak basert på cash og cashflow. Negativ cash flow på meir enn dagens cashbeholdning gjer det veldig usikkert. Nå kan jo selskapet begynner å tjene penger nå i Q2 og vidare, men der tar eg utgangspunkt i analysen til Norne som estimerer ein negativ FCF på 13 mill frå Q2-Q4 som er større enn dagens cashbeholdning og då må løysast på ein måte. Då er det vanleg i slike selskap å køyre emisjon. Og det er lurare å køyre emisjon før kassa er heilt tom.

Jepp, enig i det.
Derfor hadde en eventuell emisjon blitt kjørt ifbm siste oppkjøp.
Sjansene for at de derfor vil levere positivt fra q2 og framover nå er dermed overhengende stor.

Det kan godt vere det altså, men tar eg utgangspunkt i estimata til Norne sidan det lille eg har lest på selskapet har gjort at eg finn meir verdiar andre plasser, men Norne kan ta feil

Ja, Norne kjenner ikke heller innholdet i denne avtalen som vi får vite mer om, mest sannsynlig rett over helgen antar jeg.
Med det sagt har Norne spesielt i Photocure vist seg å treffe bra tidligere med sine estimat på akkurat det.
Men, de kan selvsagt ikke legge til grunn en analyse og estimat med ukjente faktorer.

Så vet vi jo at de to selskapene de har kjøpt leverer +/- null og med egen konsulentvirksomhet(visigon) full booket gjennom q2 og q3 og reduserte engangskostnader forbundet med oppkjøpene så er de pr idag omtrent i et null resultat.
Spørsmålet blir nå hvor mye inntekter de får fra Bedrock framover på kort sikt, kun 0,5 mill i q1 så der er det mye å gå på gitt.

Men, Cashbeholdningen er lav, ingen tvil om det. Men, setter min lit til at det er under full kontroll og det er jeg sikker på at det er.

Hvordan kan man for egen del forsvare en konklusjon om at man ikke har “tro på selskapet”, og hvorfor publisere dette dersom man ikke har satt seg tilstrekkelig godt inn i selskapet- og dets marked?

Jeg har to. for egen del “null” peiling på dette selskapet/markedet, og har strengt tatt bare tatt en posisjon her fordi andre “investorer” som etter mitt syn foreviser og utrykker nødvendig grad av engasjement og grundighet har gjort det samme.

Merk samtidig at en emisjon nødvendigvis ikke er negativt. Tvert imot er dette ment som positivt, og vel egentlig hele kjernen bak børssystemet som investeringsplattform.

Det blir sikkert en liten emisjon men det er vel ikke krise i såfall på en nyhets for vekst og ikke fordi de prøver holde liv i noe som går dårlig. Ett selskap bør ha noe cash i bakhånd. Vard et ikke bare snakk om 7 Mill i cash beholdning ved Q1?

Hvis de trenger penger, så er jo den kommende meldingen gull verdt. Er den veldig god kan de sette emisjon med lite rabatt. Men hvordan det er lurt å shorte denne ser jeg ikke. Det er mye annet som er bedre å investere i enn å shorte Hudl.

Det vil vise seg.

Forøvrig utelukker jeg selv ikke en emisjon på et tidspunkt, da fordi det kommer flere oppkjøp.
Men, anser det som mindre sannsynlig nå og ledelsen selv hevdet også på q1 at de nå hadde gjort de “nødvendige” oppkjøp og jeg mener selv at sjansen for at Huddlestock nå blir oppkjøpt er større enn at de selv kjøper flere.
Det sammenfaller også med hva Norne mener i sin siste reviderte analyse.

Tror bildet blir mye klarere i neste uke.

Blir spennende å se, men jeg er villig å sette ganske mye på at man ikke får Hudl aksjer til 3,25 neste fredag.

1 Like

Nå blir det iallefall å sitte til denne nyheten kommer ut, så får en ta en vurdering da tenker jeg.
Hoppa av toget i fart, er skjeldent bra!

Jepp, gjør det aldri mer selv.
Har “mistet” nok nå.
Alt skal hentes inn igjen i hudl, så dette må og skal bli bra :grinning:

Litt flåsete sagt selvsagt, men har sjelden hatt slik god følelse som nå.

Dersom de nå får på plass en tysk storavtale som i en eller anen form påkrever cash herunder emi for å hente akkumulering og avkastning så tenker jeg det vil være økonomisk hensiktsmessig å delta

Jeg tror ikke det krever cash overhodet, men derimot tror jeg bestemt det var påkrevd å kjøpe disse to selskapene for å ha ressurser til å takle dette nye.
Og det var jo investeringer kan man si, men stort sett gjort med egne aksjer uten særlig grad av ytterligere utvanning for oss.

Men, selvsagt enig i det du skriver @srh

Noen som kan dele den analysen på investtec, teknisk sådan?

Om det er den på Investornytt du mener, så vet ikke jeg hva de har gjort der, artikkelen sier at det er Huddlestock, men teksten sier Frontline :rofl: