Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Solgte på 3 kr, var ment som en daytrade, kjøpte litt Osun til 16,5 kr på slutten, bra med likviditet i den for tida :+1:

1 Like

HUDDLESTOCK FINTECH AS (HUDL) – Invitation to Huddlestock Fintech third quarter 2021 results presentation, Thursday 18 November 2021

1 Like

Tror Hudl vil presentere gledelige tall på torsdag både hva angår inntekter men også Ebitda.
I tillegg tror jeg vi kan få en bekreftelse på at selskapet nå er “on track” ift etterslepet fra Covid.
Aksjen har falt over 50% siste 6mnd og den er nå klar for en etterlengtet opptur.
Topp 50 kontrollerer ca 87% av de drøyt 119 mill utestående aksjer.
Vær obs på denne nå tenker jeg.

2 Likes

Pen opptur idag på betydelig høyere omsetning enn på lenge, lover godt for dagene framover nå mot q3.

Tok en lyttepost på 2,9 :+1:
Har ikke peiling på selskapet, men den har jo konsolidert en stund rundt 2,8 kr og virker klar for en tur oppover :slightly_smiling_face:

Eller hva @Nocturne ?

1 Like

Dagens bilde viser at det er noen som har forventninger til q3 på torsdag. Lang seig nedtur, kan være noe er på gang nå ja. Blir spennende å høre hva som kommer på torsdag. Måtte fylle på noe mer i dag, få med meg rekylen hvis den nå snur.

2 Likes

Teknisk er det nok ikke enda enestående, men litt optimisme og økt omsetning i dagene fram mot torsdag samt at selskapet minimum overgår Norne sine estimater for q3 både hva gjelder inntekter og EBITDA så tenker jeg den negative trenden kan snus relativt effektivt.
Norne kom med oppdatert analyse på torsdag med anbefaling KJØP og kursmål NOK 8.

Selv vil jeg nok si at jeg har lastet opp over det man kan definere som lyttepost selv om det er relativt og vil vurdere fortløpende de kommende dagene om det skal tas unna mer.
Det er hvertfall uten tvil et spennende selskap og det skal uhyre lite til før nedtrend snus til opptrend her og da kan man ikke utelukke en relativ kjapp dobling.

1 Like

Ja, ser moden ut for en bounce oppover - tenker 3.30 og 4 blank (fallende trendlinjene) er greie targets å se på i første omgang. Jeg kjenner ikke aksjen men har den på watchlisten :slight_smile:

4 Likes

Mulig vi blåser over 3 idag, får se, legger ikke allverden i det men ordreboken ser hyggelig ut foreløpig.

Huddlestock Fintech(HUDL) rekyl?

I helgen da jeg satt og leste diverse artikler om selskaper dukket en interessant artikkel om Huddlestock opp, det var en artikkel fra februar publisert på Shifter.no.

Den var såpass spennende at jeg tok meg tid å se litt på selskapet og dets kursutvikling. Kursen hadde faktisk falt nesten 52% siste måneder, hvorfor?

Mitt inntrykk etter å ha gravd litt var at noen småsparere har gått lei siden selskapet meldte om noe forsinkelser grunnet Covid-19, ikke kanselleringer, men forsinkelser.

Det betyr at de kommer, men noe forsinket. Det er faktisk ikke helt utenkelig at vi kan se det allerede på torsdagens tall og få en oppdatert positiv guiding på presentasjonen. Ser ikke bort fra at selskapet er tilbake på sporet med bedring i Covid situasjonen på den måten at til tross for høy smitte så går verden videre på en mer normal måte.

Norne tok opp dekning på selskapet tidligere i år og kom med en oppdatert analyse på torsdag i forrige uke i forkant av q3 tallene. Her anbefaler dem KJØP og kursmål NOK 8.

Og ser man på estimatene fra Norne så skal det ikke mye til for at selskapet skal overgå det både hva angår inntekter og Ebitda, sitter med en følelse av at de kan overraske positivt.

Topp 50 sitter på ca. 87% av utestående aksjer og de har i all hovedsak sittet stille og rolig, kursnedgangen skyldes ikke salg fra dem.

I dag fikk vi en pen oppgang på betydelig høyere omsetning enn vi har sett den seneste tiden og dersom flere har lest analysen fra Norne er det kanskje ikke så rart at flere enn undertegnede har sett muligheter her.

Undertegnede har lastet aksjer i selskapet i går og i dag så man må gjøre egne vurderinger og ikke ta dette som en kjøps eller salgsanbefaling, men det finnes åpenbart store muligheter dersom selskapet lykkes.

1 Like

Hudl fortsetter ikke uventet sin frammarsj

Huddlestock Fintech AS (HUDL) – Huddlestock Fintech AS Q3 and nine months 2021 Financial Report

1 Like

Må få finlest rapporten, men umiddelbart ser det absolutt ut som selskapet er tilbake on track etter covid forsinkelser.
To nye klienter etter at q3 stengte og opprettholder guiding for 2021 på ca. 40 mill og for 2024 på 200 mill.

Hudl kom inn noe svakere enn hva undertegnede hadde forventninger til både på inntekter, men også resultatet.
med det sagt er kursen i bunn og selskapet guider sterk vekst for q4 og framover, de ansetter nye medarbeidere og har signert 2 nye kunder etter q3 slutt.
Kursen i dag burde gi en svært attraktiv inngang om man har tålmodighet å sitte med noen kvartaler framover, overbevist om at det er mye glede i vente framover her.
Covid 19 satte dem noe tilbake og prosjekt ble utsatt og forsinket nå er de tilbake for fullt.

Hadde “store” forventninger til q3 og et resultat som overgikk det kursen på det tidspunktet var, spesielt ifm kursmål til Norne.
Ble skuffet når jeg leste q3, men fikk meg en opptur og økt optimisme en times tid etterpå når jeg så q3 presentasjonen på XI. Deretter påfølgende nedtur grunnet kursutviklingen gjennom dagen.
Totalt sett har jeg blitt mer optimistisk for fremtiden i Huddlestock, det tar bare lengre tid, og det at vi havnet ned på dagens kurs anser jeg som en fantastisk kjøpsmulighet.

Jeg har tro på at vi allerede ved q4 vil se klare forbedringer, noe som jeg følte ble antydet i presentasjonen. Ref guiding 2021 hvor de velger å opprettholde tilnærmet samme revenue.

1 Like

Ja, enig, deler dine refleksjoner.

Tydelig at Gjedrem Holding skal helt ut av selskapet som aksjonær og hadde på gårsdagens liste 700k aksjer igjen, antar de kom seg helt ut onsdag, torsdag og igår.
Så får vi se om Sandnes Investering med sine to konoer har samme plan, i såfall er nok de også snart ute, de hadde tilsammen ca. 730k aksjer igjen på gårsdagens liste.
Det ble omsatt 1,46 mill aksjer de tre siste dagene i uken og med rimelig grad av aggressiv dumping av tildels større poster så antar de har nyttet anledningen og at det nå vil roe seg ut i neste uke.

2 Likes

Huddlestock Fintech AS (OSE: HUDL) organizational update and increase of Huddlestock treasury shares.

Vanskelig å tolke dette negativt, særdeles positivt at det tas grep for å opprettholde selskapets mål på lengre sikt.

Nærmer oss NOK 3 igjen, de aktørene som har solgt seg ned den siste tiden var muligens tilfreds med siste melding hvor man avsetter Kleef og inntil videre har funnet det formålstjenlig å bli sittende med.
Imens har hvertfall jeg fått noen flere “billige” aksjer på denne dippen og er klar for 6-10 kroner i løpet av 2022.
Q1 blir et kvartal med overskudd.