Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Ikke mulig å dele slik info.

Ved å sette seg inn i tidligere presentasjoner og bruke anslag over brukere kan man selv sette det opp.
Utfordringen er at man ikke vil kunne klare annet enn et fingern i været estimat.
Men, det betyr mindre for min del, at SolarisBank tar i bruk Bedrock er hva som betyr noe, det vil gi synergier framover.
Nå tenker jeg at vi snart får mulighet å prøve denne løsningen her til lands, den nordiske nyhetssiden"nordic newssite" som de meldte om i februar tipper jeg kan være norsk, så det blir spennende.
Og flere kommer.

NB. Har hvertfall funnet minst en bank til i Solaris paraplyen som har venteliste og snart er igang med Bedrock i tillegg til nevnte Fina idag.
Så, det kommer nok flere nyheter på løpende bånd framover, antar de melder de fortløpende

1 Like
1 Like

" Over tid kan dette bli en gigantisk inntjeningskilde for oss

Huddlestock inngår avtale med europeiske Solarisbank. – Med denne avtalen regner vi med å få flere hundre tusen til opp mot 1 million nye kunder på plattformen, sier konsernsjef John E. Skajem."

1 Like

Aksjekursen i dag betyr ingenting. Hvis de eventuelt skulle trenge emisjon for å aksellere veksten med tiden, regner jeg med at det kan gjøres på en god pris.

Startskuddet har gått og det er bare å bli med. Fina er foreløpig bare en liten fisk (leste 1 sted at de har ca 7000 personer registrert for betatesting), men dette er bare begynnelsen. Jeg tror som @Rodjer at avtalene kommer fortløpende og deretter omsetningen i løpet av q3 til q4.

1 Like

Aksjekursen kommer imorgen og de påfølgende dager.
Har som sagt funnet enda en bank i paraplyen av Solaris som er klar med venteliste, den har oppgitt 120k+ brukere.

1 Like

Nå har Hudl fjernet tilgang til eldre pressemeldinger, men banken du nevner går mot ‘sustainable’ investeringer og det var vel det den opprinnelige meldingen fra 2020 gikk på?
Jeg har lest noe om at denne tilnærmingen gir høyere aktivitet fra brukere.

Virker som usa hadde priset inn mer enn 0.75%, alle indekser er opp.
Satser på rekyl i morgen flatt over fjøla.

Får nok meir merksemd framover:

image

2 Likes

Absolutt og denne var pen.

Samtidig forberedt på at noen vil fortsette å herje med aksjen såfremt ikke større aktører tar tak som eksempelvis Myrlid AS

5 Likes

Vil bare ikke løfte seg nå. Virker som markedet vil se inntektene i kvartalsrapportene først

Fordelen er at selskapet leverer nesten pluss med kun sin konsulentvirksomhet, inntekter fra Bedrock vil bidra meget positivt nå framover om det kun er snakk om en håndfull millioner i første omgang fra q3.
Dette vil balle på seg og ser fram til at flere av de andre avtalene som er meldt tidligere i år nå snart er oppe og står.
Lunar Bank, investeringsklubb samt en nordisk newssite.
Etterhvert som flere av de som har sittet en stund i aksjen og som er lei nå snart er ute og nye tyngre investorer regner litt vil dette endre seg til det betydelig bedre er min tanke ift kurs.

3 Likes

Gutter og jenter, tygg på denne :grinning:
Undertegnede som har satt det opp så ta det med 1000 klyper salt, men ikke helt på bærtur, spørsmålet er nok heller mer når og hvor mange som kommer ombord enn inntekt pr transaksjon til Huddlestock.

Mange etterlyser tall og det kunne vært greit å hatt noen tall selvsagt, men jeg antar at det holdes tett til brystet grunnet konkurranse situasjonen.

Men, husker å ha lest et eller annet sted, på et forum kanskje at det kan dreie seg om inntekter på ca. 1 euro for en aksjetransaksjon som havner i lommen på Huddlestock. Dette blir derfor litt fingern i været for min del, men kjekt å leke med tall, spesielt når ingen andre vil.

Dersom man bruker NOK 8 pr transaksjon, legger inn at hver enkelt bruker foretar seg i snitt pr mnd 5 og 10 transaksjoner så skal det ikke mange brukere til for at Huddlestock ender opp med betydelige inntekter etterhvert, ref. Skajem i FA igår med at dette er en mulig gigantisk inntektskilde for Huddlestock.

Samtidig skal man være klar over at selskapet er pt nærmest gjeldfritt og balanserer nå rundt null i regnskapet på inntektene fra konsulentvirksomheten.

Ganske heftig altså om man tenker litt framover for Huddlestock sin del. Dersom man legger til grunn at de får NOK 8 pr trade for Solaris sine kunder og legger til grunn et snitt på 5 og 10 transaksjoner pr bruker pr mnd. NOK 40(5 trader a 8 ) X 40,000 kunder= 1,6mill/mnd og NOK 80(10 trader a 8 ) X 40,000 kunder= 3,2 mill/mnd.

Dersom 200,000 brukere ender vi med 5 og 10 trader på hhv 8 og 16 mill/mnd.

Girer man opp til 500,000 brukere ender man på 20 og 40mill/mnd.

Tar man den ut til 1 mill brukere så ender man på 40 og 80 mill/mnd mens 2 mill brukere gir 80 og 160 mill/mnd. Altså, potensialet her er udiskutabelt rått. Dette er da en avtale, dog er den stor, men det er flere avtaler inngått og flere i pipeline.

40000 brukere gir altså cirka 30 mill i inntekter pr år. 200000 brukere gir cirka 144 mill i året, 500,000 brukere gir cirka 360 mill i året, mens 1mill brukere gir cirka 720 mill i året.

Om man så tenker at NOK 8 er for mye pr aksjetransaksjon(ikke utenkelig at den er høyere enn NOK 8 ) og sier NOK 4 og deler alle tall over på 2 så gir det fortsatt formidable inntekter på sikt.

Og dette er kun snakk om ordinære transaksjoner, i tillegg kommer fondsforvaltning etc.

Så basert på ovenstående kan jo de som har peiling på å beregne framtidig kurs basert på inntjening sette seg ned i ro og mak og regne litt😀

Legger til at dette er lek med tall og ta det for hva det er, mer for å synliggjøre hva som kan ligge her. Dette er et selskap som leverte 41,5 mill i inntekter i 2021 og i q1 guidet 75 mill i inntekter for inneværende år.

PS! Fått opplyst i en kommentar på fb gruppen at selskapet selv ved flere anledninger har oppgitt ca 1 euro.

8 Likes

Jeg forstår av artikkelen at de er avhengig av Trac for å lansere i norden? Da vil jeg tro at lansering av nordiske kunder ikke kommer så langt etter offentliggjøring at oppkjøpet er godkjent - de sier selv at det blir avgjort i løpet av måneden.
Siden FA kjører dobbeltsidig artikkel, så lanserer jeg (sikkert ikke første som gjør det) teorien om at de er den nordiske nyhetssiden det er snakk om :smiley:

1 Like

Med oppkjøpet av Trac Services får de lisensen de trenger i Norden for å inneha hele verdikjeden selv også kontohold såvidt jeg har skjønt.
Ja, jeg tror det er mange potensielle kunder i Norden på vent og som nå ordner seg.
I Norge finnes det flere finansinstitusjoner som kan være aktuelle, den største jeg kommer på i farten som absolutt burde være aktuell er Storebrand. Utover det er det mange mindre aktører som kan komme etterhvert.
Kjenner ikke til FA/Hegnar systemet, men antar de har betydelig flere brukere enn det som ble oppgitt i den meldingen om Nordic Newssite.
Burde absolutt vært midt i blinken for Tekinvestor spør du meg. Siden de allerede har på plass mye av det andre jeg ønsker meg på en og samme plattform.
Men, @pdx har vel tidligere om ikke jeg husker feil uttalt her at de ikke var denne aktuelle som er meldt.

2 Likes

Myrlid fortsetter å laste i Huddlestock :joy:

1. MYRLID AS - KONTO #2 +100 000 +6,67% 1 600 000 1,2428%

Ikkje den heilt store omsetninga i aksjen før helga. Personleg hadde eg vel trudd at marknaden ville reagert litt meir positivt på meldinga om kontrakten med Solarisbank, men mykje av oppgangen kom vel i forkant av verifiseringa. Trur uansett at denne aksjen kan vera ein god stad å vera i månadane som kjem.

Enig, synes også det er merkelig.
Men, velger hvertfall selv å avvente, etterhvert som det meldes om at flere banker ruller ut handelsplattformen så vil det bety klingende mynt i kassen og da vil oppgangen komme.
Blitt vant til å smøre tykt lag med tålmodighets krem så får bare ta i bruk ny tube

Her er det nok ikke nyheten det skal stå på, men hele sektoren.
Det er flere selskaper som har sluppet gode nyheter uten å fått “belønning” for det.
Her kan du enten laste opp på disse nivåene eller sitte rolig mens markedet justerer seg, men vi får nok ikke oppgangen før tåka har forsvunnet og verdensøkonomien har en mer lovende forutsetning enn hva som er per dags dato.

Bare å smøre seg med tålmodighet.

Hadde dette vært i 2021 så hadde kursen sikkert passert 7,- for lenge siden.

I tillegg tror jeg mange har gått ut av aksjemarkedet og ser an situasjonen fremover, kan være grunnen for lav omsetning på flere populære aksjer.

3 Likes

Er veldig enig med det du skriver her. Det ble kjent etter krigen at alle tech aksjer stupte og ville stupe og øynene ble rettet mot offshore og olje, der er vi fortsatt. Dette blir en gylne muligheten til å kjøpe og tech aksjer man kan sitte lenge med og forberede seg på tech oppturen som kommer en gang. Akkurat det samme gjorde tradere med offshore aksjer i 2020 og 2021 og får betalt for dette nå.

2 Likes

Jepp, sektorrotasjon kommer tilbake, samtidig vil det nok fortsatt være slik innen tech at selskap med liten eller liten gjeld samtøkende inntekter vil respondere tidligere enn sektoren som sådan.
Jeg mener at Huddlestock er i kategorien som vil klatre først.

Når det gjelder Hudl er omsetning og interesse fortsatt lav, med det sagt føler jeg meg ikke overbevist om at de salgsordrene vi ser nå er reelle, ikke alle. Tror det ligger en aktør som fisker billigere aksjer og det har det gjort flere dager nå.