Når vi dere tro inntektene fra solarisbank vises på regnskapet? Har liten tro på q2 hvertfall.
Q2 utelukket, men fra q3 kan man håpe at det drypper noe, ifølge Solaris går de live en gang i juli.
Q1 såvidt i minus. Q2 har jeg en forventning om pluss på bunnlinjen, dette siden hele konsulent staben har vært i full drift, og de hadde en del engangskostnader i starten av året som de ikke har nå. Så gjenstår det å se om Huddelstock innfrir mine forventninger. Gjør de det så tror jeg kursen løsner fra myra for godt.
Så kommer Solarisbank inntekter i Q3 og halleluja
Man må belage seg på at investeringen tar tid, men gir god avkastning for Rodjer “sine aksjer”
Litt irriterende at jeg alltid skal være 8-12 mnd for tidlig ute ja:stuck_out_tongue_closed_eyes:
Kjenner til det der med å være for tidlig ute ja
Bra man ikke er like tidlig ute på soverommet, da hadde fruen vært permanent skuffet
Haha, ja den der"for tidlig" klubben trenger man ikke være formann i
Aksjen utviklet seg meget positivt siste par timene idag og endte ørlite i pluss, tar det som et positivt signal, betydelig større kjøpsposter på slutten av dagen.
Nå forventer jeg at selskapet snart kommer med en oppdatert plan på når de iverksetter første bank på Bedrock løsningen, slik at vi alle kan se at kronene fra den nye avtalen begynner å rulle inn.
For de som eventuelt har interesse av og som ikke er medlem i fb gruppen.
Intervju av CEO John Skajem
På bakgrunn av tilbakemeldinger og input fra noen av dere samt kommentarer i fb gruppen har undertegnede i dag hatt en hyggelig og konstruktiv dialog med CEO John Skajem.
Hensikten med dette var å få noen svar på spørsmål som undertegnede selv har samt det jeg har oppfattet at flere av dere andre brenner inne med.
Dette har vi intensjoner om å fortsette med framover med ujevne mellomrom.
Vi har også diskutert muligheten for å få til en Zoom samling på høstparten hvor man rett og slett kjører en q&a.
Når går første bank i Solaris paraplyen live med sin Bedrock løsning?
I meldingen fra Huddlestock ble neobroker Fina nevnt, men Skajem forteller at Fina ikke er den første som går live, det er en annen aktør og den er planlagt å gå live i slutten av juli.
Fina er planlagt å gå live i slutten av august, senest september.
Undertegnede har tidligere vist her i gruppen at Solarisbank selv har publisert Tomorrow Bank(125k kunder) som først ut, Skajem hverken bekrefter eller avkrefter dette.
Videre har de planer om å rulle ut minst en aktør til før årsskiftet.
Huddlestock har tidligere i år meldt om at en nordisk «Newssite» samt en Europeisk investeringsklubb som skal inn på Bedrock løsningen, når forventer man at disse er live?
Disse kundene er nå under planlegging og testing forteller Skajem med planlagt oppstart i q4.
Hvordan vurderer selskapet interessen for Bedrock løsningen ute i markedet, spesielt i Norden?
Vi opplever stor interesse og mange spennende aktører som er på banen nå, de har tatt kontakt og ser på og vurderer vår løsning sier Skajem.
Vi jobber med å konkludere vårt oppkjøp av Trac som vil komplettere våre tjenester og som vil hjelpe oss til å rulle ut en komplett løsning i Norden.
Videre sier Skajem at det vil si, selv om vi er et Tech selskap ser vi det som en meget viktig del av våre totale løsninger til våre kunder at vi med konsesjon nå kan åpne kontoer på egne bøker, depot, gjøre oppgjør, rapportering for så å bruke teknologien til kjøp/salg av investeringsprodukter gjennom Bedrock.
Vi kan bruke våre partnere til å gi direkte markedstilgang til å kjøpe/selge aksjer, renteprodukter, CDF og ETF, samt futures på råvarer, valuta og indekser for å nevne noen.
Med oppkjøpet av F5 IT og Trac Services(forutsatt at det endelig går gjennom) har vi tilstrekkelig med ressurser til å ta hånd om og imøtekomme etterspørselen sier Skajem.
Når kan man forvente inntekter fra Bedrock løsningen?
Inntekter fra Bedrock løsningen vil starte å komme fra H2 dette året forteller Skajem. Da er vi i gang.
Innimellom hører man at det snakkes om emisjonsfare, hva kan du si til det?
Selskapet har god likviditet og er posisjonert for videre drift framover. Vi investerer i teknologien, Bedrock 1,0 rulles nå ut og Bedrock 2,0 jobbes det med og er planlagt utrullert 1/1-23.
Vi har god kontroll på økonomien, det ser bra ut avslutter Skajem.
Takker for infoen Rodjer All god info er meget velkommen
Jepp, kommer med nye oppdateringer neste uke
Lavere salgspress siste par dagene også. Ikke så aktive kjøpere heller, men det er ikke så farlig når det er ferietid, sålenge det stadige presset avtar.
For et potensiale for Huddelstock!
The manager has been Chief Growth Officer at Neobank since March. On the board, she is expected to bring her experience in the sales organization.
Solarisbank has appointed Chloé Mayenobe to its board of directors. She has held the position of chief growth officer since March of this year. On the board, Mayenobe will represent the entire sales organization going forward.
She brings experience from her time as deputy managing director of Natixis Payments and as a member of Natixis’ executive committee, as well as from her work at Ingenico Group. There, she managed revenues of €400 million and was responsible for 1500 employees. “Our international expansion and new partnerships require a continuous development of the organization,” said Solarisbank Group CEO Roland Folz. “I am pleased that Chloé will now also bring her wealth of experience to the board.”
There is also another change at Neobank: Jörg Diewald is stepping down as Chief Commercial Officer for personal reasons. In the future, he will advise Solarisbank as Executive Advisor and take care of new and existing strategic partnerships.
Solarisbank is currently on a growth course: Neobank is targeting sustainable revenue growth of 40 to 60 percent and is preparing an IPO. To achieve this, the start-up is rebuilding its organizational and management structure, converting its accounting standard and optimizing its processes and investments in compliance and regulation.
https://www.startbase.com/news/solarisbank-beruft-chloe-mayenobe-in-den-vorstand/
Hvordan er kapitalbehovet i dette selskapet? Kan de drive en stund slik situasjonen er nå?
Ser over at Skajem selv mener at dette ikke er et problem, men noe annet ville vel også vært vanskelig å si
Tviler på at han hadde vært så tydelig på dette for to dager siden, hvis det ikke stemmer.
Slik jeg ser det så dekker inntektene fra konsulenttjenestene driften til selskapet, dvs de går ±0 med disse inntektene. Konsulentene var fullbooket godt ut i Q4 ifølge dem selv ved Q1 presentasjonen.
Videre vil selskapene de har onboardet gi et positivt regnskap etter hvert som inntektene kommer inn.
Q2 den 18 august vil gi oss fasiten.
Rodjer pratet med Skajem på fredag, kanskje han kan supplere med sitt inntrykk av hvordan han oppfattet Skajem på dette temaet, utover hva som står i oppsummering.
Selskapet har vel aldri egentlig hatt en stor kapitalbeholdning, det har de heller ikke nå, men proforma regnskapet viser at de hadde 8,1 mill pr utgangen av q1.
Mitt inntrykk er at selskapet har tilstrekkelig med kapital til å drive i flere kvartal framover og helst ser jeg selvsagt at de har lagt en plan som gjør at kapitalinnhenting ifbm drift ikke blir nødvendig.
Analytiker fra Norne, Marina spurte på q1 presentasjonens q&a om det ville bli nødvendig å tilføre nye kapital nå siden de hadde kjøpt opp F5 IT og Trac og Skajem svarte da nei. Det kan nok være grunn til å tro at synergier nå kan redusere kostnader for alle tre selskap etter at de er innlemmet under en paraply og således at F5IT og Trac bidrar med positiv cashflow framover.
Det de derimot også sa på q1 var at de vil trenge påfyll av kapital dersom de skal kjøpe opp flere selskap noe de ikke hadde umiddelbare planer om.
Som jeg har sagt tidligere, dersom de trengte å gjennomføre en emisjon ville de gjort det nå ifbm oppkjøpene, visibiliteten er god for Huddlestock og tar det for gitt at de har så god kontroll som oppgitt i intervjuet.
Men, jeg kan ikke utsetde garantier, men opplagt, inntektene vil stige mer enn kostnadene framover.
Takk for info. Forstår bare ikke hvorfor kursen holder seg her nede. Har ikke kjøpt selv, men følger med. Men det forstod jeg heller ikke med Solstad i fjor høst
Ikke alt man skal forstå, heller ikke jeg gjør det, men velger å stå på mitt som i Soff og er overbevist om at det vil vise seg lukrativt.
Når det gjelder soff så var det vel hovedsakelig krigen som fikk aksjen til å gå så voldsomt