Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Krigen?
Nei, oppgangen for Soff var på gang og ville kommet uavhengig av krigen, men det ble vel kanskje en ekstra katalysator.
Krigen har bidratt til stabilt høyere oljepris, men markedet innen Supply begynte å snu opp før krigen

Ja, økningen i oljepris pga krigen, og sentimentet, fossilt
Tviler veldig sterkt på at soff ville gått så voldsomst hvis ikke Russland invaderte Ukraina.

Ville nok ikke gått så mye så kjapt, det er jeg enig i.

Tror alt over rundt 10-12 kr kan tilskrives krigen ene og alene

Trashtalk sitter alltid løst når noe går ifra en :wink:

Dagene før invasjonen så kostet aksjen 9-10 kr

13-18,- mener du sikkert :wink:
Edit: Men nå er jo dette feil tråd. Vi tar den eventuelt på riktig tråd.

Mulig tech i USA må vise en klarere vending før noen tørr å ta litt mer volum i denne. Ikke nødvendigvis fordi Hudl knyttes mot tech, men den generelle uroen gjør at alle aksjer med dårlig/svak likviditet straffes pga usikkerhet. Kjøper man 1 mill aksjer så tar det tid å dumpe det ut om markedet skal knekke ytterligere ned. En slik situasjon vil naturligvis også påvirke selv de beste aksjer, og i særdeleshet aksjer hvor likviditet er et problem

Ikke uenig, heldigvis hindrer det ikke typer som Kjetil Aasen i Myrlid, men så er han heller ingen ordinær investor😀

Nå kommer også Glastad familien inn som en av de største aksjonærene i Huddlestock ifbm oppkjøpet av Trac så det hjelper etterhvert med større og stødige investorer

Kjetil Myrlid Aasen. Det er bare han som er Myrlid😀

Jepp, stemmer det😀
Han bruker dog Kjetil Aasen, forøvrig en hyggelig og oppegående kar

Overraskende at han var villig til å satse så ekstremt tungt i PCIB. Som statistikker så skulle man jo tro at han skjønte hvor ekstremt små sjanser det var for å lykkes der. Investeringen i Huddlestock er lettere å forstå, han er jo tidligere bankmann også😀

1 Like

Ja, har ikke diskutert pcib med han🤣, holder meg til Huddlestock.
Trådde selv av meg skoa i pcib, gikk på det man kan kalle en “euforismell”

1 Like

Meget informativ og opplysende artikkel/intervju som er publisert på InvestorNytt nå.

https://investornytt.no/skajem-avslorer-en-svaert-viktig-detalj-i-huddlestock/

Kan noen dele artikkelen ?

Kan ikke dele hele, men kan ta de siste to men ikke uvesentlige spm.

8 Likes

Flotte saker !

Klarer ikke helt å slippe det som kom fram i artikkelen av InvestorNytt idag ift potensielle framtidige inntekter. Dette er noe lignende det jeg selv viste til her for en liten måneds tid siden.

Fra artikkelen:

"Selv om vi ikke oppgir nøyaktig hva vi har i inntjening per transaksjon, kan vi bruke som eksempel at vi har en inntjening på ca. €0,50 pr. transaksjon. Vi får da om lag 2,5 millioner kroner i økt inntjening pr. måned på disse første 100.000 nye kundene. På årsbasis blir det 30 millioner kroner.

-Om vi skulle få €1 pr. transaksjon, vil tallet bli en økt inntjening med 60 millioner kroner. Og dette er bare forventninger på en kunde! Vi forventer mange flere enn 100.000 nye slutt-kunder i årene som kommer."

Vi vet at Solarisbank, kun Solarisbank idag oppgir å ha tilgang på ca 5-7 mill brukere, de tar mål av seg på mellomlang sikt å oppnå 20 mill brukere.

CEO Skajem hevder at Huddlestock tar mål seg å oppnå fra noen hundre tusen til 1 mill brukere av dette på sikt.

Euro 0,5 ved 1 mill brukere gir Hudl en årlig inntekt på 300 mill.

Euro 1 ved 1 mill brukere gir Hudl en årlig inntekt på 600 mill.

Nå vet jeg også at dette ikke vil skje i 2023 eller 2024, men man skal være klar over at avtaler som kommer i Norden framover vil gi en betydelig høyere margin enn den gjør for Solaris sine kunder, grunnet egen lisens.

Et annet aspekt at disse tallene kun er basert på kjøp og salg av aksjer, det er bare et av produktene i porteføljen av Bedrock.

De som har savnet litt tall har nå fått mer kjøtt på beinet, nå er det bare å finne fram kalkulatoren.

At ikke flere øyner mulighet for betydelig business for Huddlestock er for meg en gåte, men en dag går det sikkert opp et lys for langt flere.

Nå avventer jeg at Tomorrow Bank meldes snarlig, det samme med Trac oppkjøpet, kanskje det snart dukker opp en og annen nordisk kunde til også.

Spennende tider.

5 Likes

Huddlestock Fintech AS (OSE: HUDL) acquires Trac Services and Tracs Technology. Obtains a full investment banking license.

3 Likes

Forstår jeg riktig - at selskapet med denne avtalen tilføres 5 mill NOK gjennom en rettet emisjon til Njord ?

Når jeg ser på Q1 rapporten har jeg ikke forstått hvordan CEO kan si at “selskapet har god likviditet” ? Har de tilnærmet samme burn-rate i Q2-Q3 som Q1 må det skje noe mer på kapitalinnhenting i august/september, også etter de 5 friske mill NOK kommer inn. Ev må salget opp og generere positiv EBIT og cash-flow, men det er vel litt tidlig?

Hva er det jeg ikke ser her? Har de fått penger inn og arbeidskapital på annet vis?

image