ligger vel en emisjon i lufta her i løpet av høsten kanskje
Eller vi kan velge å stole på at CEO har sine ord i behold når han sier at det ikke er behov for å hente ytterligere kapital:
Private Placement mot Njord Group, betyr at Huddlestock trekker inn NOK 5m.
Kurs på kr 2,60.
I tillegg: Tracs har Recurring Revenue på NOK 14 millioner per 12 mnd basis. Vi skal vel ta med denne kontantstrømmen også når vi bedømmer ytterligere kapitalbehov?
Det har du rett i - men de to Trac/Tracs selskapene har kostnader som overstiger inntektene (2020 - siste tilgj. regnskapsdata) - så vil det hjelpe på kort sikt?
Noen forventer pluss tall for Hudl gruppen i q2, det gjør ikke jeg, jeg tror de går i pluss fra q3.
Og det er vel også hva selskapet vet/ser, at fra q3 vil bunnlinjen være positiv.
8,1 mill i proforma kassabeholdning ved utgangen av q1 samt Njord sitt tilskudd på Nok 5 mill vil være tilstrekkelig med kapital.
Oppkjøpene av Track og F5 IT vil også gi positive synergier i Hudl gruppens regnskap framover.
I tillegg til at konsulentvirksomheten(Visigon) fortsatt er fullbooket vil man nå i tillegg også begynne å få inntekter fra Bedrock fra H2, det er det som vil utgjøre forskjellen fra et ørlite underskudd på årsbasis til positivt framover nå.
Ja, blir de cash-positive fra Q3, så kan dette gå. Blir spennende å se Q2-tallene. Uansett ser det ikke ut som de har problemer med å hente penger med en akseptabel rabatt, om det skulle behøves.
Litt om Njord Gruppen(Glastad familien) som nå blir Huddlestock sin største aksjonær. Njord Gruppen er eid av Glastad Capital AS
Fra hjemmesiden til Glastad:
«Glastad Holdings målsetting er å utøve langsiktig eierskap.»
Det gjør det nok definitivt ikke.
Kun hvis inntektene i 2022 (14 mnok i RR?) overstiger kostnadene
Vi får nok ikke det svaret før i neste kvartalsrapport.
Det eneste de jobber med nå utover ordinær drift som trekker noe mer kost er Bedrock 2,0 som rulles ut 1.1.23.
Utover dette var det endel engangskostnader i q1 ifbm oppkjøpet av F5IT, det får vi også på q2 ifbm oppkjøpet av Trac, deretter ordinær drift med ordinære kostnader og økte inntekter
Ser ut som Huddlestock eier ca 9,5 mill egne aksjer. Vet du om det har vært uttalt noe om hvordan de har opparbeidet denne aksjepotten, og videre hva planen er med disse aksjene?
Jeg har skrevet det noen ganger tidligere, men tar det en gang til siden du viser interesse for selskapet.
Huddlestock hadde en kar ved navn Peter Van Kleef som var ansatt som CEO for den tyske divisjonen. Han skulle ved full måloppnåelse motta ca 10 mill aksjer etterhvert som disse ble oppfylt.
Van Kleef trenerte og saboterte Hudl og det endte med at han ble avskjediget fra selskapet, vel mot slutten av fjoråret.
Med det måtte han tilbakelevere disse aksjene til selskapet igjen, noe som viste at selskapet hadde en betydelig og god sak mot han.
Disse cirka 10 mill aksjer skulle selskapet bruke på oppkjøp som etterhvert viste seg å bli F5IT og Trac Services.
Husker ikke i hodet, men antar at ca 5 mill av disse skal F5IT ha mens resten går til Trac aksjonærene.
Så, en fryktelig historie endte på en annen side til slutt rimelig ok, 2 særdeles viktige og nødvendige oppkjøp har blitt gjort uten betydelig utvanning og elelr større emisjon.
Takk for info. Ja, jeg begynner å kjøpe litt i selskapet.
Da nyheten om at oppkjøpet av Trac nå var fullført følte jeg det naturlig å følge opp det med noen spørsmål til CEO John Skajem.
-Oppkjøpet finansieres ved bruk av egne aksjer samt utstedelse av nye aksjer, Cirka hvor mange nye aksjer må trykkes opp for å fullføre transaksjonen?
I utgangspunktet ønsker selskapet å være fleksible med bruken av egne aksjer eller utstede nye aksjer. Styret har fullmakt til begge deler, så her blir det kun en vurdering av hva som er mest formålstjenelig. Slik det ser ut nå, er det planlagt å primært bruke nye aksjer for betaling.
Totalt er det 14.655.896 totalt for oppkjøpet og den private plasseringen der Njord Group kommer med NOK 5 mill i ny egenkapital (12.732.819 + 1.923.077)
-Njord Group som er eid av Glastad Capital er en stor aktør i det norske markedet, de er langsiktige investorer. Hvordan vurderer dere deres inntreden i Huddlestock og hva kan de bidra med utover oppkjøpet?
Vi er meget stolte over at Njord Gruppen finner sammenslåingen som attraktiv. I tillegg kommer de med NOK 5 mill. i en privat plassering.
Dette er meget spennende og Njord Group skal fortsette å være kunder av Huddlestock og Trac Services. Videre vil de være aktive eiere med 2 styreplasser
Njord Gruppen er en erfaren langsiktig investor som nyter solid respekt for godt håndverk, erfaring, lojalitet, åpenhet og fokus på riktige og viktige «corporate governance» rutiner og organisering.
Huddlestock er meget glade (og stolte) for at de har valgt sammenslåing med Huddlestock og vi ser frem til mange års samarbeide for fellesmålsetninger og resultater.
-Godkjennelse fra myndighetene er en formalitet, når forventer dere at det foreligger en endelig godkjennelse?
Forventer godkjennelse fra Finanstilsynet innen utgangen av september 2022
- Hvilke åpenbare synergier er det dere ser med oppkjøpet av Trac Services AS?
Det er helt åpenbart at det er mange synergier her. De viktigste synergiene vi ser til å begynne med er:
Komplett Investment banking konsesjoner, sammen med Huddlestock Systems i Tyskland og Trac Services, vil vi kunne tilby et komplett tilbud til markedet.
Mange dyktige mennesker som daglig betjener mange kunder med Onboarding, VPS kontohold, andeleierregister, gjennomføring av transaksjoner, oppgjør, rapportering, compliance. A til Å betjening av kunder!
Tekonolgi som komplementerer vår egen
For Norden er vi nå klare til å rulle ut våre tjenester og produkter, mens vi nå har begynt å jobbe mot en Tysk plattform for det Tyske markedet.
- Det at Njord Group legger NOK 5 mill på bordet i tillegg, hva forteller det dere?
Dette er jo et meget sterkt signal for deres tro på Huddlestock og veien videre fremover som et sammenslått selskap. De blir største eier og en hjørnesteinsinvestor som aktivt vil jobbe for å legge til rett for et best mulig selskap og styre alle aksjonærers aksjeverdier. Videre tror jeg at dette vil vekke interesse hos andre investorer også som kan legge til grunn at Glastad gjennom Njord Group investerer i Huddlestock Fintech.
Hender jeg får noen input/henvendelser om ikke ledelse og styremedlemmer bør kjøpe mer aksjer i selskapet om de har trua.
Henstilling/anbefaling/oppfordring om dette er sendt til selskapet, men dette med insidekjøp er å anse som et privat anliggende mener jeg.
Så er det viktig å huske på at insidekjøp er veldig greit, ofte på kort sikt, men også litt som å pisse i buksen, man blir varm(kursen stiger), men det varer ofte ikke lenge, altså kan ha kortvarig effekt.
Og jo flere insidekjøp jo flere insidesalg kan man påregne da på et tidspunkt og det er noe som virkelig kan slå dårlig ut både på kort og lang sikt.
I min tid i Huddlestock har det kommet insidekjøp, ikke store og ikke mange, men det har tross alt kommet 2 insidekjøp siste 6-7 mnd.
Jeg må legge til at jeg ikke har full oversikt over hvem som er å anse som insidere i Huddlestock, flere av grunderne kan også ha andre konti enn hva jeg har funnet ut og kjenner til, men har forsøkt å lage en liten oversikt for de som måtte ha interesse av dette. Feil kan forekomme.
Styreleder Øyvind Hovland sitter med ca. 8,9 mill aksjer gjennom Vision Invest Stavanger og Huddle AS.
Styremedlem Ramtin Matin kjøpte 16.3.22 75k aksjer på kurs NOK 3,0.
Styremedlem Stig Myrseth har 0 aksjer i selskapet.
CEO for Huddlestock gruppen John Skajem sitter på ca. 900k aksjer.
CFO Anders Peinert(ny) har 0 aksjer i selskapet.
CEO i Tyskland, Robert Fuchsgruber(ny) kjøpte 26.4.22 75,250 aksjer til kurs NOK 2,60.
Njord Gruppen(Glastad familien) sitter etter oppkjøpet med 2 styremedlemmer og ca. 14,7 mill aksjer i selskapet.
Murshid Ali(grunder) sitter med 6,2 mill aksjer gjennom Berker Group.
Michel Von Tol(grunder) sitter med 7,6 mill aksjer gjennom Julius Bank
Cecilia Lurås (IR) .Eier 85k aksjer i Huddlestock.
Tidligere styremedlem Per Øyvind Berge sitter med 4,5 mill aksjer gjennom selskapet Grunnfjellet AS.
Huddlestock Fintech , selskapet selv sitter på ca. 10 mill aksjer, endel av disse går med til aksjonærene i F5IT, 6,666,667.
Dette utgjør ca. 45 mill aksjer(fratrukket F5IT oppkjøpet). Etter oppkjøpet av Trac og utvidelsen av aksjekapital vil det være totalt ca 142 mill aksjer utestående i selskapet.
Fin oversikt - takk
Disse er p.t. meldte innsidere ifg Primærinnsidere | live
TICKER | COMPANYUNSORTED | SURNAMEUNSORTED | FIRST NAMEUNSORTED | TITLE UNSORTED | POSITIONUNSORTED |
---|---|---|---|---|---|
HUDL | Huddlestock Fintech AS | Ali | Murshid Mikael | Member of the Board | |
HUDL | Huddlestock Fintech AS | Hovland | Øyvind | Chairman of the Board | |
HUDL | Huddlestock Fintech AS | Luras | Cecilia | Chief of Strategy & Communication | Chief of Strategy & Communication |
HUDL | Huddlestock Fintech AS | Myrseth | Stig | Board Member | Board Member |
HUDL | Huddlestock Fintech AS | Peinert | Anders | CFO | CFO |
HUDL | Huddlestock Fintech AS | Skajem | John Egil | CEO | |
HUDL | Huddlestock Fintech AS | Våge | Paul Asle | CFO |
Takk, jeg fant det ikke, men brukte bare “børs” på Hegnar og der var ingen oppgitt
Har vi hørt noe mer om bedrock-løsningen til avl-investmentfunds @Rodjer? Ble vel meldt i mai 2021, men har vært stille etter det. De driver vel bare med fond, (20milliarder NOK) AUM og har 175 000 sluttbrukere, hvis jeg husker riktig. Hadde vært fint å vite om de fortsatt er i rute til å gå live.