Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Ja, jeg kommer ikke til å ta ut en evt. smågevinst. Jeg har lært meg at tålmodighet lønner seg :wink:

Jeg har nok derimot langt mer interesse av- og lyst til å sitte langsiktig innenfor eiendom- og/eller offshoreaksjer. Dette rett og slett ettersom jeg har mer kompetanse innenfor disse områdene.

Har forøvrig ikke all verden av aksjer her, men likevel nok til at jeg ville satt pris på bevegelse i nordlig retning

1 Like

Huddlestock Fintech - BUY NOK 6 (prev. BUY 7) - 2Q Preview: Awaiting strong revenue growth

Awaiting strong revenue growth

We keep our Buy recommendation at a bit lower TP of NOK 6/sh ahead of the 2Q report next week. Recent major company announcements bring support to HUDL’s investment case with a substantial revenue growth potential ahead of us, while continued weakness in the share price in light of recent company developments raises the chances of acquisition.

Strong inorganic revenue growth expected in 2Q

Huddlestock is set to report its 2Q22 results on August 18th. We expect revenues to come at NOK 14.6m, boosted by high activity in the consulting segment as well as partial inclusion of F5IT figures, following the completed acquisition at the beginning of May. Proforma 2Q revenues incl. full quarterly contribution of F5IT and Trac companies are forecasted at ~NOK 19m. On the other side, we also expect somewhat higher expenses in all the cost areas including some one-off costs related to the recent acquisitions. Adjusted for that, both EBITDA and EPS are seen at a break-even level.

Signed contract with Solarisbank

In May, Huddlestock announced signing a long-awaited contract with a large European Fintech for a Bedrock trading solution. One month after, the company announced that the client was Solarisbank, a German fintech company offering the largest embedded finance platform in Europe. With this contract in place, Huddlestock’s Bedrock solution can possibly be accessed and used by more than 5 million unique end clients, representing a massive upside if successfully adopted. Nevertheless, we remain rather conservative with our estimates before we receive more insights on the deal and its potential value from Huddlestock’s management.

Remain positive on the investment case at a tad lower TP

We made little changes to our estimates, however, the increase of risk-free-rate from 2% to 3% in our DCF model resulted in a reduced TP of NOK 6/sh (7). Nevertheless, seeing an attractive upside we keep our Buy recommendation on the stock. We note that a signed contract with Solarisbank adds much-needed substance to the technology segment and implies attractive revenue potential. We also find recent acquisitions of F5IT and Track companies supportive for the company’s growth and overall earnings before the technology segment takes the major revenue share. Finally, we note that persistent weakness in the share price coupled with positive company developments lately raises the possibility of an acquisition.

3 Likes

Hvem kom med den analysen?

Norne

ROGALAND INVESTOR FORUM 2022 - Wednesday 31st August 2022 - Invitation

1 Like

Kom den fra Norne idag?

Liker at de presiserer at justeringen i TP er pga at de har lagt inn høyere prosent på risikofri rente i modellen de bruker. Så slipper man spekulasjoner på at de har mindre trua.

2 Likes

Kom idag ja

Tenker dette er meget positivt og noe jeg har lengtet etter og etterspurt ved flere anledninger.
Dette er et viktig og riktig steg ift å selge selskapet samt om mulig å tiltrekke seg nye investorer.
Med oppkjøpene av F5IT og Trac, egen lisens, kapital nok til drift og utvikling, Njord Gruppen inn på eiersiden, avtale med Solarisbank mm, så er selskapet nå i en unik posisjon til å tiltrekke seg nye og tyngre investorer.
Og som Norne skriver i sin analyse idag, med dagens lave kurs/mcap er selskapet betydelig mer attraktivt ift å bli kjøpt opp.

Aksjen har vært utrolig kjedelig over lang tid, men for de som måtte ha interesse for selskapet så kan tidspunktet nå definitivt være riktig for inntreden.
Jeg kan ikke spå om framtiden, ingen kan, men jeg har ikke lagt skjul på min tro for dette selskapet, deres konsept og teknologi og er ganske så trygg på at dagens kurs er en gavepakke.
Og det er viktig å være klar over at Fintech ikke har våknet i Norge enda, men i Europa er det stort og sterkt voksende og der er Huddlestock i aller høyeste grad engasjert.
Norge/Norden kommer garantert!

Vi trenger en bekreftelse nå snart på at de er oppe og går live med deres Bedrock løsning, en slik melding vil gi undertegnede alt hva jeg trenger ift caset.
Konsulentvirksomheten/F5IT og Trac alene vil holde regnskapet rundt null, Bedrock er det som skal løfte bunnlinjen til nye høyder.

3 Likes

Fare for at selskapet blir kjøpt opp på slike lave kurser, samt at de skriver at estimatene deres er konservative foreløpig i påvente av mer info.

Fremstår som god risk/reward å handle på dagens kurs da skulle man tro ( selv om kursen dumpes hver gang chartet ser fint ut :triumph:)

1 Like

Alt har sin “ende”, tror enden for dumping på dette nivået går mot slutten, neste uke tenker jeg vi kommer i bedre mood

Pris/Bok = 2,72
Regner dere selskapet som et IT firma eller finansinstitusjon?
(DNB har P/B på 1,34 dvs under halve prisen av Hudl)

Du mener DNB er et godt selskap å sammenligne med for et lite fintech-selskap som satser på stor vekst fremover?

PS! Det med lave kurser var forresten fra Norne med hensyn til oppkjøpsfare

Nei, meningen var å vise at de er avhengig av vekst. Ellers er den ikke billig. Å hevde at kursene er lave kan derfor diskuteres.

1 Like

Nå kommer det på q2 en betydelig inntektsvekst.
Norne legger til grunn en vekst fra 9,6 mill til 19 mill fra q1 til q2.
Har vi litt tur så bikker vi 100% vekst proforma.
Blir et ubetydelig bidrag fra Bedrock, det kommer fra q3.

2 Likes

Da smaker det fugl i så fall :+1:

Snakker litt proforma her siden de har kjøpt 2 selskap tidligere i år.
Hudl leverte 9,6 (12,9 proforma) i q1.

Norne mener de nå lander på ca 14,5 mill og 19 mill(proforma).

Jeg tror det blir ca. 15 mill og 20 mill

Nå mangler jeg for egen del kun bekreftelse/melding om at kunder er oppe live på Bedrock løsningen så vil dette dra på seg framover i et høyere tempo enn mange tror og ser for seg

2 Likes

Enig. Samme jeg venter på her.
Tror Go Live melding er den siste viktige biten i puslespillet Bedrock. Er nok mange som sitter på gjerdet frem til de ser at det faktisk blir generert inntekter på Bedrock.
Teknologisk utvikling av produkter/tjenester og avtaler er bra. Når de går live og generer inntekter er på en måte ringen sluttet og man kan begynne å se på den kommersielle utviklingen fremover.

Blir svært spennende å se om det kommer melding nå før Q2. Tror vi får en fin høst i Hudl.

1 Like

Altså… veksten kommer vel 100% fra oppkjøp av konsulentselskaper? Ikke sant Rodjer?
All vekst skal ikke prises likt,sant?
Uten lisensinntekter, foreløpig, skal da selskapet prises som et konsulentselskap eller et SaaS selskap?

1 Like

Usikker på hvor mye vekst det blir i q2 eksklusiv f5it og trac.
Eneste jeg vet er at Bedrock veksten vil komme fra q3, muligens noe også i q2.
Men, ja, det meste at veksten for q2 vil uten tvil være grunnet oppkjøpte selskaper.
Overskriftene i media vil dog bry seg mindre om hvor 100% inntektsøkning kommer fra.

Bekreftelse på at Bedrock er live tror jeg kommer senest på q2, forhåpentligvis før.

Bedrock live og inntekter er hva som vil styre det meste for Huddlestock framover.
Plattform for drift er nå gjennom Visigon, F5it og Trac.

Fra Norne:

Strong inorganic revenue growth expected in 2Q Huddlestock is set to report its 2Q22 results on August 18th .

We expect revenues to come at NOK 14.6m, boosted by high activity in the consulting segment as well as partial inclusion of F5IT figures, following the completed acquisition at the beginning of May. Proforma 2Q revenues incl. full quarterly contribution of F5IT and Trac companies are forecasted at ~NOK 19m.