Ja, jeg bommet på kostnader og resultat og traff nesten på inntektssiden.
Emisjon er ikke aktuelt ifølge styreleder på presentasjonen
Hvor lenge har de cash med dagens burn?
De har 4,5 mill pluss 5mill som kommer inn fra Njord gruppen ved at de trykker drøyt 1,9mill nye aksjer til dem.
Kostnadene vil ikke øke framover, mens inntektene vil stige
Så de har penger ut året. Kanskje ut Q1 neste år om de øker inntektene noe og klarer å holde kostnaden ved like.
Dvs penger ut året er best case med dagens burn rate.
Faktisk mer dramatisk enn jeg trodde.
Det høres ekstremt lite ut
7,9 ved utgangen av q1
Jeg synes de ga gode forklaringer på kostnadene, og de begravde emisjonsfaren. Så får det være opp til hver enkelt å gjøre sine egne vurderinger. Det hørtes fornuftig ut, og jeg er så trygg jeg kan være når det gjelder investeringen min i hudl. Det er kun et tidsspørsmål før Solarisavtalen begynner å gi inntekter, og de har mye annet på gang, blant annet i norden.
For de som ikke fikk med seg gjennomgangen, så anbefales den når den legges ut.
Jepp, enig i det, ble sur, derfor slikt svada svar.
Hva i forklaringen fra selskapet er det du mener er tynn?
Jeg mener det hele faller ned til at inntektene må opp og de vil stige framover både i form av økt pris på konsulentimer samt og ikke minst inntekter fra Bedrock.
Er veldig sikker på at vi snart får beskjed om at første kunden er oppe og står og da begynner det så smått.
Når det gjelder kostnader er det mange eksempler på synergier de kan dra ut av F5IT/Trac/hudl, husker ikke alt, men et av dem er at de idag leier 3 stk kontorlokaliteter, nå skal alle samles på et sted.
Derfor fantastisk kjekt å høre på presentasjonen idag, den desidert beste jeg har overhørt fra noe selskap på lang tid.
Brant 11 mill i første halvår. Har under 10mill på bok etter at de har fått cash for noen aksjer de trykka.
Halvt år runway med mindre de snur ting veldig fort.
At de blir cash positiv/positiv bunnlinje mener du?
Jeg tror og mener fra q4 og fra det kvartalet ser de seg ikke tilbake.
Men, forståelig nok så må vi få en bekreftelse på at brukere som du og jeg er oppe og bruker handelsløsningen deres, den tror jeg er like om hjørnet.
Konsulentvirksomheten går få fulle mugger, de er 100% utsolgt resten av 2022 og det ser allerede nå bra ut for 2023, de ser seg kanskje nødt til å ansette ytterligere medarbeidere. Antar de også skrur opp timeprisen på disse ut til kundene framover uten å prise seg ut av markedet.
Men, det er ikke her de store pengene ligger, dette er mer redningsbøyen/plattformen, Bedrock løsningen er det som skal gi betydelig effekt framover.
Med egen lisens her i Norden øker marginene formidabelt når de kommer igang også her i desember/januar.
Viser jo bare at du er ute etter å fyre opp stemningen . Hadde du fulgt med på noe av det som er sagt, så hadde du fått med deg at kostnadene første halvår IKKE er bilde på hvordan kostnadene vil være fremover. Det ligger masse engangskostnader i første halvår.
I tillegg var de tydelige på at kostnaden er høyere på de første onboardinger, enn de vil være fremover.
Du er nok spot on, ser aldri han kommer med spm i fb gruppen😀
Har denne på min watchlist, men forventet ikke noe umiddelbar oppgang idag.
1: Høyeste volumbaren i rangen var 15. Juni. Den hadde også ekstrem volatilitet. Etterfulgt av pullback på høyt volum. Veldig lav sannsynlighet at slike barer/hendelser passeres uten videre.
2: Oppgang før kvartalsrapport kom på lavt volum 16. August. Etterfulgt av volumspike uten videre progresjon til oppsiden 17. august. Dette skjedde også rett i motstanden generert fra forrige top på rundt 3.30 ish.
3: Dagen i dag var ikke gale sett fra teknisk bildet. Nedgang, volum, liten “demand tail” på bunnen, men ingen brudd av support. Basert på tidligere “spike” til nedsiden fra den 2. August, har aksjen “rett” til å teste ned til dette området uten å automatisk bli lest som en bearish bar. Men karakter og hvordan det skjer, ( hvis det skjer ) vil si noe om veien videre.
Til slutt så har man også en tydelig positiv utvikling på OBV indikatoren siste 4 mnd…
Teknisk spennende, men vil hva som skjer nå i det tekniske. Fortsetter den ned, eller stopper vi her og får en retest til nedsiden?
De kommenterer selv likviditeten på side 26. Samtidig nevnte de vel mulighet for flere oppkjøp, så det vil da evt løses hvis det blir aktuelt.
Liquidity risk
The Company and the Group considers the liquidity to be manageable due to cash in accounts and budget for 2022. For variable costs, the company has the option to efficiently scale up or down as required and on an opportunistic basis. The company has also proven to have favourable possibilities to efficiently raise equity and debt funding and establishing ongoing lending facilities in the form of short- and long-term bank loans, revolving credit lines and overdraft facilities.
Litt pinlig å lese hvordan en «moderator» baiser hele dagen og går på repetisjon om et poeng rundt cash.
Ja cash er viktig, men du må også evne å se litt begge sider av ligningen. Hva selskapet bruker pengene på, hvilke oppkjøp de har gjort siste 4-5 måneder, hvilke vekstambisjoner de har på kort/mellomlang sikt.
Skulle tro du mener at vekst og ambisjoner gjennomføres uten at selskapet skal bruke noen penger. Får litt følelse av Pho her (2018-2020). Der mente noen oppegående skribenter at de burde si opp selgerne og sparke Ceo fordi salg/vekst ville komme av seg selv.
Om de skulle trenge penger til nyttår eller i 2023. Hva er problemet? Det er vel noen selskaper der ute som av og til henter penger i markedet.
Det viktigste i min bok er hva de bruker pengene på og at de leverer på det de presenterer overfor markedet/aksjonærene.
Ikke fått med meg presentasjonen enda, men håper de legger ut opptak.
Som med de fleste slike selskap så koker det jo ned til at de må ta steget fra “spennende samarbeidsavtaler” (gjerne med store overordna tall) til at det blir butikk ut av det og kroner inn. I tillegg bør man som investor kunne få en viss følelse med hvordan prismodellen er for at man skal kunne regne på det. Her skal jeg innrømme at jeg det er vanskelig finne noe annet enn “en cut av en cut av noe” synsing til nå så der håper jeg de på sikt åpner opp litt.
Ta Solarisbank så er det veldig lett juble over store kundetall og tilgang overalt og man begynner grave, finner (Hey)Fina og googler i vei (havner først feil på en kenyansk bank med lignende navn … phew) og finner en start-up fra 2020 i Berlin som ikke er lansert enda. Kalkulatoren kjølner litt når man leser videre at de ser for seg en euro pr ordre (og det skal flere aktører dele på her). Så håper jeg jo jeg jinxer dette nå med at det blir en kjempeavtale, men jeg har virkelig ikke vansker med å se at man i et (i det siste) tungt vekstselskapmarked er skeptisk før man kan vise til noe litt mer håndfast enn dette.
Så har jeg jo kjøpt meg inn i selskapet tidligere i år så jeg har landet på at jeg tro på det de driver med, men denne svart/hvitt enten er du med oss eller mot oss måten å kommentere selskap på er i mine øyne fordummende så jeg håper man kan diskutere saklig.
Søk på Tomorrow Bank som Solaris selv i sitt webinar bed lansering nevnte som første kunde ut.
Når man satser på et vekstselskap som dette så er det dømt til å bli en del urofølelse underveis. Ingen vet jo hvor stort det blir og hva som egentlig vil komme ut av avtalen med Solaris. Håper de signerer med flere etterhvert så det kan bli litt mer action. Men noe kraftig oppgang blir det absolutt ikke snakk om før det kommer gode inntekter inn i rapportene.
Ja jeg kjenner selvsagt til de og det vet du
Men vi vet minimalt hva det innebærer, ikke er det vel lansert enda (?) selv om man trodde det skulle komme nå i sommer osv
Og nei, før det klassiske forumspørsmålet kommer: Jeg snakker ikke ned fordi jeg skal shoppe mer aksjer
Investeringer koster…det er vel derfor det kalles investering!?
Vekstselskaper må vurderes i et slikt henseende, og er man ikke i stand til det burde man holde seg unna.
Som sagt- jeg sitter ettersom jeg har tro på konseptet herunder investeringene som ledelsen i selskapet mener må til.