Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Her ser vi det nok litt forskjellig.
Flere ganger under presentasjonen idag så ble det gjentatt at flere kunder er i loopen og på forskjellige stadie i prosessen, men det kommer nyheter i den nærmeste framtid.
Mange som sitter i Huddlestock som aksjonærer eller som sitter på gjerdet venter på at selskapet skal melde om at første kunde er live og har startet onbordingen av sine egne kunder, når den meldingen kommer vil det definitivt endre dynamikken i aksjen, det er jeg rimelig sikker på.
Da har startskuddet gått for at generering av inntekter fra Bedrock er et faktum. Nummer 2, 3, 4, og 5 vil komme ganske kjapt deretter ble det sagt. I tillegg jobbes det bredt med kunder i Norgen og Norden.
Men, opplagt, det må volum til for at Hudl skal dra inn store inntekter og det skjer ikke neste uke eller neste måned, men poenget og signalet ved at de er igang vil utvilsomt gi en positiv effekt.
Jeg vet ikke når dette kommer, men mellom linjene idag kan man helt klart skjønne at det er snakk om kun kort tid.
At vi kan se kurs på både 4 og 5 kroner om ikke altfor lang tid er jeg rimelig trygg på.
Når det gjelder inntekter pr trade har det blitt nevnt ca. 1euro som snitt pris.

Selv om jeg er og har vært aksjonær lenge i Hudl så prøver jeg å se etter tegn til bekymring for min investering, jeg finner det ikke så langt, heller tvert imot.
Selv om kursen egentlig står på stedet hvil så er jeg mer trygg enn noengang på at jeg har investert i en kommende vinner.
Jeg er vant til å stå opp for det jeg sier og forsvare meg og det kommer jeg til å fortsette med.
Selskapet har lite cash, men det er ikke noe nytt, det har de hatt gjennom mange kvartal nå.
Man klarer ikke skremme meg med slikt, jeg mener og har tro på at disse investeringene som har blitt gjort har vært helt nødvendige for å sette Hudl i dagens unike situasjon.

1 Like

Huddlestock har ikke meldt dem enda nei.

Enig i det og det er nok heller ikke meningen, men et minimum bør være at man enten har lest rapporten eller overvært presentasjonen før man bastant slår med dørene.
Selv kjenner jeg Soff ut og inn men unnlater å kommentere eller påstå hardnakket på trådene før jeg selv har lest rapporten.
Jo større innblikk dess bedre grunnlag.

Helt enig!
Jeg mener å ha lest at man gjennomsnittlig kan anta ca. euro 1 pr trade, men at dette kan være alt fra NOK 5-20 alt etter avtale med hvem og hvor.

Mot aksjefond får de en inntekt som går på Asset under management. Det ligger en trappe trinns modell ut fra størrelsen på fondet. Det som kan sies om spesifikke tall er at de er veldig konkurransedyktig på prisen her da de har digitalisert hele prosessen. Med Trac og full investeringskonsesjon vil de kunne kutte ut en underleverandør og da vil deres margin mangedoble seg.

Siden Solaris selv framhevet TomorrowBank som første som skulle opp å stå så kan det kanskje være et utgangspunkt.
De har idag oppgitt å ha 127.978 kunder, dette tallet har steget med ca 7k siden Solaris holdt sitt webinar for vel 2-3 mnd siden.
Hvor mange av disse som vil komme til å benytte seg av aksjetrading er vanskelig å si, men la oss si 5,000 til å begynne med.

5000* 10 handler10= NOK 500k/mnd.3mnd= NOK 1,5 mill/kvartal
10000
10 handler
10= NOK 1mill/mnd*3mnd= NOK 3 mill/kvartal

Om 1 år er kanskje 30,000 av deres kunder på aksjehandel og da gir det:
3000010 handler10= 3 mill/mnd*3mnd= NOK 9 mill/kvartal

Så kan man diskutere hvorvidt 10 handler er tilstrekkelig for de som kjøper og selger aksjer, for egen del er 10 handler altfor lite, mens andre kanskje bare foretar 10 handler pr år.

Så kommer fler banker til på samme avtale og om 12 mnd har man eksempelvis totalt 100k kunder som aktivt bruker løsningen.

10000010 handler10= 10 mill/mnd3mnd= NOK 30 mill/kvartal4= 120 mill/år.

Ikke vanskelig å leke med tall og man ser fort at potensialet er ekstremt dersom de lykkes.

Har lært å ikke ta deg ledelsen sier som god fisk. Liker harde fakta og tall bedre. Så får vi se hva de klarer å utrette det neste halve året.

Den 1 euro jeg refererte til var det HeyFina har sagt en “trade” er tenkt å koste og så var min kommentar at den da skal deles på flere aktører.

Ja, det vil variere etter hvem og hvor.
I Norden hvor Hudl tar seg av alt og ingen mellomledd er prisen betydelig høyere.

Ja, det vil variere etter hvem og hvor.
I Norden hvor Hudl tar seg av alt og ingen mellomledd er prisen betydelig høyere.

Volum er helt essensielt, samtidig har ikke Huddlestock milliard inntekter eller utgifter så selv mindre bidrag fra flere kunder vil i starten kunne utgjøre en betydelig forskjell på regnskapet

Har visst skrevet for mye og får ikke korrigere mine innlegg før om 14 timer så beklager om det finnes feil i mine innlegg.
Holder for min del idag uansett.

1 Like

Webcast Replay av q2 vedlagt under H1

1 Like

ROGALAND INVESTOR FORUM 2022 - Wednesday 31st August 2022 - Invitation

Mitt spørsmål nå ifbm Rogaland Investorforum om 2 dager, kan det tenkes at selskapet melder noe en av dagene i forkant nå?
Jeg har forventet melding nå siden q2 om at vi får noe kompletterende ift avtalen med Solarisbank.
Vi får bare vente å se, men inntil videre holder hvertfall kursen seg sånn noenlunde tatt i betraktning makrobildet.
Mitt inntrykk er fortsatt at nedsiden er svært begrenset(redegjort for hvorfor utallige ganger tidligere) mens oppsiden potensielt er meget stor.

Jeg forventer ikke at de har spart opp en melding i fbm investeringsdagene. Meldingene kommer når de er klare. Solarisbankene går forhåpentligvis live i løpet av september, så melding fra dem gir startskuddet for inntekter.

Ser at Nordic Unmanned kom med en viktig melding nå. De deltar også i morgen på investordagen, så kanskje du får rett @Rodjer :sweat_smile:
Fortsatt tid til å sende en kjempemelding før morgendagens presentasjon.

Ja, jeg registrerte det og det ville være naturlig at Hudl også hadde noe å komme med i mitt hodet, men tiden er i ferd med å renne ut.

Tomorrow går bort fra helt gratis kontoer fra midten av oktober. De har oppgitt 130k kunder nå, så blir spennende å se om de oppdaterer det tallet fremover. Ikke helt billig med konto (3-15€/mnd), men mulig det er grei pris i Tyskland(?).

De øker kundetallet fortløpende, men har ikke økt med mer enn ca 5k siden jeg ble obs på banken for 2-3 mnd siden.

125,219 people at Tomorrow

Når det gjelder pris på kontohold så har jeg ingen formening om hva som er billig eller dyrt.

Ingenting nytt fra investorpresentasjonen i dag. Det er bare å smøre seg med tålmodighetskrem og vente på at det skjer noe med Solarisavtalene.

Eneste som vekket en liten bekymring iht solaris, er at “Security brokerage” ikke lengre er listet under “services” på nettsiden deres. Usikker på grunnen til dette. Fikk ikke med meg forumet idag, ble det sagt noe ang solaris? Oppdaget det først igår. Solaris har tidligere sagt at tomorrow er først ut, og at denne var planlagt live i juli (webinar), - vi er litt på overtid nå. Prøver å unngå spekulasjon, og antar at jeg overtenker det, men tanker? Kan det være en feil eller oppdatering av nettside fra solaris sin side?

Solaris ble trukket frem, så ikke noe der som ga mistanke om at kontrakten blir kansellert. Både Tomorrow og Fina sier de betatester, så regner bare med at de tar den tiden det trengs for å være sikre på at det fungerer smertefritt før de går live.
Det er ikke bare integrasjonen mot API som skal opp, men bankene har andre funksjoner i app og et internt system også.
Enig at det er merkelig hvis Solaris har fjernet det fra siden sin, men kanskje @Rodjer har noen kontakter han kan få en forklaring fra.

1 Like