Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Jeg kan få sjekket dette, personlig har jeg ikke grunn til å tro noe annet enn at de er on track(forsinket som vanlig med nyheter til markedet) med Solarisbank sine kunder, de trakk også denne avtalen spesielt fram under dagens presentasjon.

Jeg er komfortabel, dette tar litt lenger tid enn jeg så for meg som det meste annet man er disponert i.
Markedet for dette er massivt og helt nye type kunder som idag ikke er i nærheten av å drive med aksjehandel vil komme på etterhvert.

Funnet ut noe?

Jobber med saken, men som sagt det finnes ingen grunn hvertfall for min del å fundere for mye på dette.
Har sendt i vei en mail.

Nå får vi aksjene nesten like billig/dyrt som Njord gruppen, bare å fylle på.
En melding eller to så vet vi fra tidligere at med stor sannsynlighet skal den hvertfall til 3,35-3,50 på kort sikt.

Det er riktig at de jobber med hjemmesiden deres og har gjort over lengre tid, ikke noe man skal vektlegge.

Dette alene er god grunn nok for å sitte med litt aksjer i Huddlestock framover. :grinning:

Storebrand sluker fintechselskap – E24

Innen samme bransje, men Kron er noe helt annet enn Huddlestock såvidt jeg forstår det. Kron tilbyr løsninger direkte inn mot forbrukere, ikke som en ISV/embedded løsning?

1 Like

Poenget og slik jeg tenker er at de tradisjonelle nå begynner å tenke litt anderledes og det kan være godt nytt.
De ser at de må digitalisere.

Fra Norne’s seneste analyser.

" Besides, value accretive M&A going forward might
create an attractive technology group within asset management that could
also be a potential takeover candidate."

"Finally, on the back of recent company developments and
share price weakness, we see a higher possibility of an acquisition. "

Digitalisering har nok kommet for å bli ja :slight_smile: Jeg leser oppkjøpet mer som at Storebrand kjøper opp en konkurrent, litt som at DNB sluker Skandiabanken

1 Like

Tror det blir mange flere lignende oppkjøp den nærmeste tiden.

@Bingo123 , må innrømme at jeg ikke kjenner forskjeller, likheter godt nok rundt disse tekniske finurlighetene godt nok til å vurere alt.
Men, det jeg skjønner er at Fintech virksomhet vil smitte i økende styrke fra Tyskland og Europa og til Norden og Norge.

1 Like

Hvis du ser på https://www.kron.no/
Så er dette en løsning du og jeg kan bruke veldig enkelt. Det er ikke en plattform som en annen bank bruker

Nei og da er du nok inne på det rette i det tilfellet, de betaler for å bli kvitt en konkurrent med 67k brukere.

De kjøper dem ikke fordi de leverer solid hvertfall :grinning:

Kron AS - 899328582 - Oslo - Se Regnskap, Roller og mer (proff.no)

yes, og at de sannsynligvis mener løsningen er meget bra og de får utviklerne etc inn i Storebrand

1 Like

Koster å vokse :slight_smile:

Jepp, gjør det.

Er inne igjen her og idag! Observ gikk så jævlig bra!

Ja, Observe ble en megahit

Ironi?

Ja, utrolig frustrerende utvikling der, helt fryktelig

Ja, det er det skumle med å bare velge seg ut enkeltaksjer…som oftest går det galt

Har fulgt Observe lenge og trodde ærlig talt ikke de skulle levere så svakt og at CEO skulle framstå så vaklende, hjalp heller ikke at han mer enn antydet at de trengte påfyll av kapital.
Da var det løpet kjørt for en stund.
Nå har ikke jeg hatt mye aksjer i selskapet og har tradet meg omtrent i null der så ok, men håpløst for mange andre.