Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Ikke mulig for noen av oss som har fulgt aksjen over lang tid å skjønne helt ut dette vedvarende salgspresset.
Eneste jeg tenker at det på et snarlig tidspunkt bør avta og opphøre.
Selskapet har hatt liten kassabeholdning over mange kvartal, likevel ikke aktuelt å kjøre en emisjon, dette ble avklart en gang for alle på q3, vel å merke emi som er driftsrelatert.
Selskapet utelukker ikke at det kan komme kapitalhenting på et tidspunkt dersom de finner enda et selskap de finner interessant å kjøpe opp, men ingen slike i horisonten pt.
Meningen var å betale oppkjøpet av F5IT som de kjøpte i vår med egne aksjer, de valgte heller å utstede/trykke 6,7 mill nye aksjer på nok 3 for det kjøpet.
Kjøpet av Tracs gjøres også ved utstedelse av nye aksjer. Så kan man kalle dette emisjon/kapitalinnhenting og det er riktig, men her får man selskap i bytte. Og kjøpene av disse to er gjort da markedet var svært dårlig innen tech/it og jeg har tillitt til at Hudl gjorde oppkjøpene til en fair pris utfra markedssituasjonen.
Trac sin eier, Glastad familien la samtidig 5 mill på bordet for aksjer tilsvarende kurs 2,6, disse 5 mill er ikke enda synlig i regnskapet da oppkjøpet ikke var meldt fullført innen utgangen av q3(antar det kommer snart).
Med det ovennevnte betyr det at selskapet i tillegg til bokført cash i q3 sitter med igjen med 8,3 mill egne aksjer hvis verdi nå er lav, men ved kurs 4 for eksempel er verdt nærmere 35 mill.

Selskapet har mer enn sterkt antydet på q3 at det vil bli signert 2-3 nye avtaler på handelsplattformen Bedrock før jul og derfor mener jeg at tiden kan være veldig riktig for å kjøpe nå, i tillegg til som jeg har nevnt for en måned og to siden, det vil komme en sektorrotasjon igjen til Tech/it. Mulig rentetoppen nå nærmer seg og da kan det fort skje de neste månedene.

Kan være lurt av og til og spøre seg selv, er dette selskapet verdt 330 mill nok? Ofte finner man svar i regnskapet.

Av og til kan det være lurt å tenke hvor man tror selskapet er om 1-2 år.
Svært få selskap som prises basert på regnskapet alene

Med økende renter og forstående resisjon ville jeg vært forsiktig med det.

Spesielt for selskaper med høy grad av gjeld er det selvsagt en faktor av betydning dette med stigende renter.
Nå er det imidlertid tegn til at man kan ane en rentetopp i horisonten.
Jeg kan selvsagt ikke forskuttere Huddlestock sin suksess, men jeg føler meg tryggere på Huddlestock på 2,50 enn jeg gjorde på Soff på 5 kroner.

Takk for god info. Ligger fortsatt mye til salgs dessverre. Kunne vært fristende å ta en del, men synd volumet er så lavt.

1 Like

Bare hyggelig!

- Investing as a Service John Skajem, CEO Huddlestock

NBX - the digital future of finance Tickets, Wed, Dec 7, 2022 at 1:00 PM | Eventbrite

3 Likes

Du får be John om å snakke litt med Espen Teigland litt senere på dagen. Da kan vi kanskje få en liten opptur mot jul :slight_smile:

Så at Teigland også skulle delta der.

Det var det jeg tenkte på. Det er ikke sikkert at de hører på hverandres presentasjoner, så du får overtale dem til å ta en prat :smiley: Jeg ser at du har snakket litt med Teigland angående Hud på Twitter, så ikke umulig at det kan være interessant. Anbefalingene til Teigland på Twitter treffer ofte, så ikke dumt med litt oppmerksomhet fra den kanten.

1 Like

Oppmerksomheten rundt Huddlestock vil øke framover, ting har begynt å skje.

6 Likes

Pen avslutning på uken. Volum og stigende kurs. Legger spesielt merke til at salgspresset nå er sterkt avtagende.

Neste uke kan bli enda bedre😜

4 Likes

Jepp, kommende uke kan bli meget bra, ingen grunn for at dette ikke skal fortsette.
Teknisk ser det bedre ut og jeg tror vi kan være svært nær 2,9-3,10 denne uken selv uten nyheter.
Men, så har vi x-faktoren, nyhetene skal vel snart komme om dem skal klare 2-3 før jul, så får vi håpe det er noe med krutt i.

3 Likes

Fornøyd med dagen i dag. Historisk så har vi falt ned igjen etter en god opptur, men i dag holdt den seg greit og hadde ok omsetning. En dag nærmere de varslede 2-3 meldingene før jul. Blir interessant å se reaksjonen på kursen hvis det blir noen gode meldinger.

Førstkommende onsdag er Huddlestock vert for Investing as a Service konferanse/forum. Hadde passet perfekt med en av disse meldingene i forkant av dette, så har de noe til kaffedrøsen :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 Likes

Har de varslet 2-3 meldinger før jul?

Jepp

1 Like

Da er det vel så og sikkert at den ikke er på 2 tallet når julen ringer inn. Stille i morgen også så skal jeg vurdere å kjøpe mer. Sikkert innom 2,58 i morgen også :grinning:

1 Like

Ser ikke for meg at vi er på 2 tallet ved nyttår nei

Skajem virket veldig optimistisk og gira når det gjaldt de kommende avtaler, så vil jo tro det er noe av betydning. Hvis så er tilfelle så kan jeg ikke se at kursen skal være på dette nivået. Nedsalget har også roet seg, nå finnes det nesten ikke selgere under 2,6.