Ikke mulig for noen av oss som har fulgt aksjen over lang tid å skjønne helt ut dette vedvarende salgspresset.
Eneste jeg tenker at det på et snarlig tidspunkt bør avta og opphøre.
Selskapet har hatt liten kassabeholdning over mange kvartal, likevel ikke aktuelt å kjøre en emisjon, dette ble avklart en gang for alle på q3, vel å merke emi som er driftsrelatert.
Selskapet utelukker ikke at det kan komme kapitalhenting på et tidspunkt dersom de finner enda et selskap de finner interessant å kjøpe opp, men ingen slike i horisonten pt.
Meningen var å betale oppkjøpet av F5IT som de kjøpte i vår med egne aksjer, de valgte heller å utstede/trykke 6,7 mill nye aksjer på nok 3 for det kjøpet.
Kjøpet av Tracs gjøres også ved utstedelse av nye aksjer. Så kan man kalle dette emisjon/kapitalinnhenting og det er riktig, men her får man selskap i bytte. Og kjøpene av disse to er gjort da markedet var svært dårlig innen tech/it og jeg har tillitt til at Hudl gjorde oppkjøpene til en fair pris utfra markedssituasjonen.
Trac sin eier, Glastad familien la samtidig 5 mill på bordet for aksjer tilsvarende kurs 2,6, disse 5 mill er ikke enda synlig i regnskapet da oppkjøpet ikke var meldt fullført innen utgangen av q3(antar det kommer snart).
Med det ovennevnte betyr det at selskapet i tillegg til bokført cash i q3 sitter med igjen med 8,3 mill egne aksjer hvis verdi nå er lav, men ved kurs 4 for eksempel er verdt nærmere 35 mill.
Selskapet har mer enn sterkt antydet på q3 at det vil bli signert 2-3 nye avtaler på handelsplattformen Bedrock før jul og derfor mener jeg at tiden kan være veldig riktig for å kjøpe nå, i tillegg til som jeg har nevnt for en måned og to siden, det vil komme en sektorrotasjon igjen til Tech/it. Mulig rentetoppen nå nærmer seg og da kan det fort skje de neste månedene.

Jeg ser at du har snakket litt med Teigland angående Hud på Twitter, så ikke umulig at det kan være interessant. Anbefalingene til Teigland på Twitter treffer ofte, så ikke dumt med litt oppmerksomhet fra den kanten.