Ikke mulig for noen av oss som har fulgt aksjen over lang tid å skjønne helt ut dette vedvarende salgspresset.
Eneste jeg tenker at det på et snarlig tidspunkt bør avta og opphøre.
Selskapet har hatt liten kassabeholdning over mange kvartal, likevel ikke aktuelt å kjøre en emisjon, dette ble avklart en gang for alle på q3, vel å merke emi som er driftsrelatert.
Selskapet utelukker ikke at det kan komme kapitalhenting på et tidspunkt dersom de finner enda et selskap de finner interessant å kjøpe opp, men ingen slike i horisonten pt.
Meningen var å betale oppkjøpet av F5IT som de kjøpte i vår med egne aksjer, de valgte heller å utstede/trykke 6,7 mill nye aksjer på nok 3 for det kjøpet.
Kjøpet av Tracs gjøres også ved utstedelse av nye aksjer. Så kan man kalle dette emisjon/kapitalinnhenting og det er riktig, men her får man selskap i bytte. Og kjøpene av disse to er gjort da markedet var svært dårlig innen tech/it og jeg har tillitt til at Hudl gjorde oppkjøpene til en fair pris utfra markedssituasjonen.
Trac sin eier, Glastad familien la samtidig 5 mill på bordet for aksjer tilsvarende kurs 2,6, disse 5 mill er ikke enda synlig i regnskapet da oppkjøpet ikke var meldt fullført innen utgangen av q3(antar det kommer snart).
Med det ovennevnte betyr det at selskapet i tillegg til bokført cash i q3 sitter med igjen med 8,3 mill egne aksjer hvis verdi nå er lav, men ved kurs 4 for eksempel er verdt nærmere 35 mill.
Selskapet har mer enn sterkt antydet på q3 at det vil bli signert 2-3 nye avtaler på handelsplattformen Bedrock før jul og derfor mener jeg at tiden kan være veldig riktig for å kjøpe nå, i tillegg til som jeg har nevnt for en måned og to siden, det vil komme en sektorrotasjon igjen til Tech/it. Mulig rentetoppen nå nærmer seg og da kan det fort skje de neste månedene.