Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Veldig bra melding dette.
" investment bank" betyr vel et av meglerhusene?

"agreement with a Northern European investment bank to create
a digital self-service brokerage functionality to supplement its more
traditional brokerage and investment businesses for high-net-worth individuals.

In choosing the digital trading and investment solutions offered by Huddlestock
Trader and Huddlestock Investor Services, the investment bank will be able to
expand its client services offering and increase its share of customer wallets,
by adding new functionalities and products, and extend its geographical reach."

Sier meg at dette er en aktør som har tenkt å satse litt på eksisterende kunder samt bruke Bedrock for å tiltrekke seg nye kunder.

1 Like

Er denne avtalen tilsvarende den de har fått med Solarisbank?

Nei det er stor forskjell på kontraktene, men teknologien er lik.

Solariskontrakten gir 60 banker tilgang til implementering av Hudl sin løsning for Brokerage-As-A-Service. (ca 5mill sluttkunder). Solaris leverer hele løsningen som en tjeneste, så implementeringen av enkeltbanker vil sannsynligvis være raskere.
Dagens kontrakt er med en enkelt investeringsbank (jeg antar ut fra pressemeldingen at de ikke er en del av Solarisparaplyen).

Det kan komme mange tilsvarende meldinger fremover, så totalen kan fort bli i samme størrelse som Solaris. Solaris var vel helt klart det store gjennombruddet for Huddlestock.

1 Like

Skjønner. Takk. Det var vel ikke sagt direkte, men som du sier så ser denne ut som den ikke er under Solaris. Vi får nok ikke meldinger om bankene under Solaris blir brukere går jeg ut ifra, så vi må kanskje bare vente på kvartalsrapportene for å se om bruken av hudl sin løsning går opp.

Vi fikk iallfall en melding til før jul :partying_face:

2 Likes

Akkurat idag bryr jeg meg faktisk ikke om kurs. Hudl aksjen har ikke respondert rasjonelt de siste 12mnd og forventer heller ikke at den gjør det idag.
For min del er det viktigste, selskapet leverer som de har sagt samt at for min del på teksten i meldingen ser det nå ut til at man begynner å få tak i etablerte kunder innen segmentet og da begynner det virkelig å bli gøyalt når man vet at Hudl gjennom oppkjøpet av Tracs med full lisens, nå kan ha hele verdikjeden fra A til Å i eget hus. En dag kommer kursen og jeg tror den kommer for fulle mugger.

Jeg går ofte mot markedet og sier gjerne at de tar feil, jeg lever godt med det for øyeblikket bare jeg står igjen som vinneren til slutt og det er jeg rimelig trygg på at jeg og andre som satser på Hudl vil gjøre.

3 Likes

Casen er nå i bunn og grunn som dette

Huddlestock tegner avtaler som de har stor tro på. Markedet registrerer at de kommer inn, msn nekter å sende kursen av sted før de kan bevise at det kommer store nok inntekter ut av avtalene. Så det er ikke noe vits i tro at denne skal gå masse før det kommer meldinger om skikkelig inntektsløft.

2 Likes

Nja, sier ikke jeg er uenig i det du beskriver.
For egen del så er det viktigste på plass, teknologien.
Når Solarisbank velger å inngå avtale med Hudl og tilby deres teknologi til deres mer enn 60 banker så forteller det meg at teknologien fungerer.
Dernest etter teknologien så skal man få innpass hos kunder, kundene og volum er det som skal gi Huddlestock inntekter i tillegg til konsulentvirksomheten som idag gjør at Hudl ville gått i balanse eller svakt i pluss om man kuttet ut alle kostnader forbundet med Bedrock.
For et vekstselskap er det ofte forventninger som driver kursen så ikke i Huddlestock foreløpig.
Kan hende vi må vente på positiv bunnlinje rundt ca. q3 før man ser potensialet.
Jeg har sett det for lenge siden, det har tatt lengre tid enn forventet, men jeg tror vi vil se et lass av nye kunde signeringer framover.
Opp til hver enkelt hva man tror og vil gjøre, jeg hopper ikke av nå for å stå på sidelinjen når det løsner en dag også kursmessig.
Den øvelsen der har jeg bommet på flere ganger tidligere og har kostet meg jævelsk dyrt.

2 Likes

Ser ut til at noen vil realisere tap før nyttår. Vi får håpe at disse kjøper seg inn igjen i januar.
Kjedelig utvikling av kursen med tanke på progressen selskapet har hatt i løpet av året. Uansett blir det neste halvåret spennende. Da får vi sikkert noe svar på om kontraktene generer inntekter også.

1 Like

Et salgspress rett og slett snart nå uten sidestykke.
Kjente av meg har tatt unna flere millioner av aksjer de siste ukene og månedene, trodde snart dette skulle snu.

2 Likes

Blir spennende å se hvordan 2023 barker i vei.
Kanskje vi kan håpe på at salgspresset er ferdig i stor grad for denne gang.

Mitt kursmål for Huddlestock Fintech for 2023 tør jeg røpe nå og det er NOK 9,14 den 31.12.23.
2023 tenker jeg altså at Hudl tar en Soff, endel forsinket ift hva jeg trodde, men det er jo bare helt normalt :grinning:

Jeg mener og tror at selskapet kommer med utrolig flotte signeringer dette året og jeg tror flere kan komme nå i januar og februar, betydelig oppsving i inntekter fra Bedrock tror jeg kommer fra q3.
Det betyr at flere kunder må gå live fra q2 og q3.

4 Likes

Flott å se at dumpingen nå er fraværende, foreløpig. Tror det kommer flere kjøpere på banen når de ser at billigsalget er over. Er vel på tide at denne snur nesen litt nordover etter alt de har meldt i 2022.

Flere meldinger er nok på vei. Tror vi da ser en helt annen utvikling og interesse fremover nå.

2 Likes

Interessant Roger! Hvordan kommer du frem til 9,14 nok som kursmål? Nu har skajem jo snakket om 0,5 til 1 euro pr transaktion. Ved vi indtægterne for AUM baserede løsninger som hos Tomorrow bank - Tomorrow Better Future Stocks Fund?

Norne legger til grunn NOK 160 mill i inntekter i 2024, jeg tror de vil overgå det og ha rundt 200 mill i inntekter i 2024.
Kostnadene vil øke betydelig også selvsagt fra dagens, men etterhvert nå tror jeg de får opp kunder med egenlisens og da drar marginene seg opp betydelig ved at de har hele verdikjeden innom hus.
Jeg legger derfor til grunn kostnader i 2024 på ca 110 mill.
Bruker man en konservativ P/E på 12 og 150 mill aksjer snakker man en kurs på rundt 9-10.

Jeg tror inflasjon og renteniv¨å når en topp medio 2023, jeg tror det kommer en sektorrotasjon som vil føre med seg at IT/Tech igjen får seg en betydelig boost etter å ha falt utrolig mye.
Jeg tror det utover 2023 da vil komme til en betydelig reprising av mange av disse selskapene. Huddlestock har i løpet av 2022 gjort ikke mindre enn 2 oppkjøp som jeg tror etterhvert vil gi en betydelig oppside i pris og det vil vises igjen på kursen at F5IT og Tracs er kjøpt til gunstig pris i lavkonjunktur tid.
Dette kombinert med tror jeg betydelig større avtaler for selskapet første halvdel av året vil føre med seg et betydelig press i pris pr aksje utover året.
I tillegg er det heller ikke utenkelig at det kan komme et bud på hele Hudl utover, jeg tror det budet eventuelt må være ganske solid før de største vil vurdere det, men det kan i seg selv være kursdrivende om de skulle velge å dele det med markedet og det må de vil enten de seriøst vurderer det eller ikke.

3 Likes

Tydelig at ingen har lest meldingen din, hvis vi ser på kurs og omsetning de første dagene i det nye året Roger :sweat_smile:

De har nok vansker med å tro på det, men det går fint, vant til å jobbe i motvind

2 Likes

Financial calendar

Er det litt volum på vei ut igjen? Det virker til at det ligger noe skjult rundt 2,38. Ca 30k ble tatt på 2,38-39, så ble det umiddelbart lagt ut ca 27k til på 2,38. Ingen kjøpere over, så vi må fortsett vente på en godmelding som kan dra oss opp mot 3-tallet igjen.

Alternativt at en kjøper skal ha endel her nede.
Men, nyheter trenger vi uansett.
Ligger en skjult på 2,35, mulig en som har satt SL

1 Like

Stack by me - disse er kunder av Trac Services i fbm fondshandel. De har søkt om egen konsesjon for aksjehandel. Det betyr vel at de ikke vil bruke Huddlestock sin plattform?

– Kunne dere ikke ha startet med aksjehandel uten konsesjon?
– Jo, det er det mange andre investeringsapper ute i Europa gjør. De kjøper en plug-and-play-løsning fra Saxobank eller Bitpanda. Men det blir noe annet. Da eier de ikke kundene, sier Røed.
– Om vi har konsesjonen selv, eier vi kundene. Det gir oss mye større muligheter og en høyere verdi fremover, legger hun til.
I tillegg har selskapet mer enn nok av kompetanse for det tiltenkte programmet Tieto Probroker inhouse. CTO Øyvind Thorsen var med å utviklet programmet og COO Anita Olsrud har i tidligere jobb solgt det.

Edit: Bare for å klargjøre det…de søkte om egen lisens i starten av siste år, så det er ikke noe ny informasjon.

2 Likes

Kursen er lav, men det gikk 30k aksjer i auksjonen på 2,50, det må man si var positivt, uten tvil.
Det har gjennom dagen lagt 4 ordrer på tilsammen over 500k aksjer på 2,30, la oss håpe disse nå flyttes oppover til 2,4 ish imorgen.
Noen nyheter her nå med merkbart mindre salgspress vil definitivt kunne gjøre oss godt.

2 Likes