Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Ordrebildet i Hudl på kjøpersiden er unikt ift de 12-14 mnd jeg har sittet i aksjen.
Kursen er fryktelig lav, men at det på de 5 øverste nivåene til enhver tid ligger 600k aksjer + er veldig spesielt og kan vanskelig tolkes negativt.
Aktøren som de siste drøye 3 ukene har holdt kursen nede ved å dumpe hver gang kursen har touchet 2,40+ har nå etter mine beregninger kun igjen 150-200k.
Dersom disse også skal ut håper jeg det skjer imorgen.
Greit at de stikker de som ikke vil sitte i aksjen, mest sannsynlig ville de samme bremset oss når oppgangen starter.
Vi hadde muligheten før jul da kursen nådde 2,88, dessverre solgte da Berker Group større mengder aksjer og vi falt til 2,50.
Berker er ifølge seg selv ferdig med sine salg som var nødvendige.
Jeg kan ikke pr idag se mange store aksjonærer som vil komme til å selge særlig under 3,3-3,7 nå når sistemann er ferdig.
Så ser jeg fram til å se hva som skjer med kjøperne som ligger tett på 2,30, etter hver eneste dump bygges kjøpersiden igjen og det imponerer meg, kanskje de som prøver bunnfiske på 2,30 snart må oppover.

4 Likes

Litt tankespinn angående Trac og konsesjonen. “Stack by me” forklarer at de er et salgsledd for Trac (dvs inntil Stack får egen konsesjon).
Kunne ikke Huddlestock brukt Trac allerede nå og kjørt gang med utrulling av kunder og nye avtaler? Noe innspill rundt dette?
Jeg regner med at det ligger begrensninger enten i implementering av løsningen eller lovmessig, men det kan jo være et spørsmål å stille i Q4 presentasjonen.

jepp, helt definitivt kunne de nok det.

Litt mer interessant info her fra Stack og emisjonen via folkeinvest.
Lenke - emisjon

Blant annet pris pr transaksjon, noe vi har diskutert tidligere her også

Antar Hudl kommer inn i bildet her også siden Stack pr idag er partner med Tracs Services

Usikker på om jeg forstår deg rett, men hvis du tenker på at Stack blir kunde av Hudl sin aksjehandelsløsning, tror jeg det er feil.
Jeg forstår at de har søkt egen konsesjon hos Finanstilsynet og skal utvikle egen løsning med Tieto Probroker.

Ja, ok.
Jeg vet ikke hva og hvilken retning de tar om de får egen konsesjon og heller ikke veldig avgjørende for Hudl.

"Virksomhetskritiske avtaler

Trac Services AS

Stack er partner med Trac Services AS (Tracs), og vi er pt. tilknyttet agent til dem. Dette betyr at frem til Stack får sin egen konsesjon har vi blitt godkjent av Finanstilsynet til å selge fond via Tracs. Dersom vi gjør en emisjon på NOK 6 millioner vil vi fortsette med dette. Dersom vi får konsesjon vil vi fortsette med samme systemer, men kundene vil være Stacks ansvar og vi vil “eie” kunden, selv om systemene vil forbli de samme.

Trac Services AS er et selskap som leverer handels-, rapporterings- og oppbevaringstjenester for finansielle instrumenter (depottjenester) til kunder og klienter i det nordiske finansmarkedet. Trac Services AS har konsesjon fra Finanstilsynet, erfarne medarbeidere og investert i moderne systemløsninger for administrering av investeringskontoer.

Konsesjonsøknad for Stack by me AS ble sendt i februar, og vi har hatt veldig positive møter med Finanstilsynet. Siste melding fra tilsynet er at de har ingen flere spørsmål, utover at vi må sende dem en oppdatering når vi har kapital og et kontor på plass. Så i det vi lukker denne emisjonen, vil vi kunne få vår egen konsesjon."

Kun basert på ovenstående jeg skrev kommentaren.

Syns det er helt innafor å få flere HUDL på lave 2,36 ble 25k til i dag. Begynner å få ett helt ok antall i denne her nå. Jeg tenker slik, viss jeg mener att en aksje er noe å gå for, i dette tilfelle HUDL. Ja da laster jeg opp ett tilfredsstillende antall og sitter. Om jeg må vente på oppgang fordi att jeg er noe tidlig ute det gjør ingenting. Bedre å være noe tidlig enn å ikke komme inn før det berømte toget er halvveis på vei til neste stasjon. Har hatt suksess med å være tålmodig og ikke hoppe hit og dit å prøve å treffe med å trade kortsiktig. For meg er det å være langsiktig det som har gitt best avkastning. Det jeg har tatt i HUDL etter jul er bare tilleggs aksjer til det jeg opprinnelig mente å ha.
Edit: 2,37 i snitt

3 Likes

Tror de fleste drømmer om et snit på 2,37 :slight_smile: sidder selv med 3,75

Snitt på 2,71 her. Startet på seks kroner, så snittet ned og ned. Fortsatt mulig å snitte godt ned, men tror det er dager og ikke uker igjen.

Hvorfor?

Masse faktorer som peker den veien. Det som ble sagt av John på Q3, under NBX dagen, større aksjonærers kommentarer, fjesboka og her inne. Blir bare spekulasjoner fra meg, men sitter med en magefølelse om at startskuddet er rett rundt hjørnet.

God helg til alle :flight_departure:

2 Likes

Ja, de færreste har nok ned på 2,37 i snitt, men de fleste som ønsket og har hatt muligheten har hvertfall hatt tid nok til å snitte seg betydelig ned om man har tro på at kursen skal opp.

1 Like

Nesten 10% økning siden du postet 5 dager siden :+1:

4 Likes

Ja den stiger omkring 50 tusind euro om dagen :+1:

Husker jeg rigtig at Skajem har sagt på Q3 at tomorrow også skulle udvide sin aktie handel løsning med handel af enkelt aktier. Eller skal de kun køre med fond trading?

1 Like

Det høres korrekt ut at det var det de hadde planer om.

1 Like

Hvor hyppig oppdateres denne?

Usikker, siste oppdatering var 27/1 i følge denne siden. Det jeg postet var fra en epost fra Tomorrow.

Tomorrow fond

AVL, hadde vært king Kong om de kunne fått dem med på noe.

Huddlestock inngår samarbeid med tysk storspiller | Finansavisen

"«Avtalen legger betydelig verdier til Huddlestocks fremtidige inntektsstrømmer», sier adm. direktør i Huddlestock, John Skajem, i en børsmelding. "

Så, la oss håpe at denne poteten er varm

2 Likes

Med hensyn til handel med enkelt aktier hos tomorrow…

1 Like

Takk,

Dette er vel gjennom deres chat tjeneste?
Tipper de hverken kan eller vil si noe annet, men bra, da har vi det svaret inntil videre å forholde oss til.

1 Like

skrev en email til dem :+1:

1 Like