Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Huddlestock fintech AS

Kjedelig periode vi har lagt bak oss nå, men i det minste stabil.
Det viktigste tross alt er å ikke sette pengene sine i de papirer som kollapser, sjeleglad for ikke å ha entret eksempelvis BCS på 50 tallet, BergenBio på 30-40 tallet, Desert på 35 eller Soff på 40-50 tallet.
Ingen forkleinelse for noen av de nevnte, men det er slike bommerter som kan ødelegge hele EK om man trår inn i feil aksjer.
Huddlestock har stått godt imot, siste halvvannet år.
Begynner de endelig å levere nå så kan det bli veldig kjekt, betonggulv på 2,30 ish

fra 7,5-2,3 er jo ganske kjipt å være med på tross alt. 70% ned fra topp.

Ja, det hastet ikke med å komme seg inn her heller :grinning:

Hehe, nei.
Men, plutselig skjer det og da kan det være greit å være inne.

Ja, ikke greit overhodet, har du vært med siden noteringen?

Har hele tiden sagt at det er først når inntektene vises kursen evt vil gå
Er man fan nok så tror man kursen plutselig skal gå, men det skjer ikke
Mange tror dessuten disse fintech myggene ikke kommer til å nå opp.

Vekstselskap responderer ofte kursmessig før det vises i regnskapene. Men, uten Bedrock meldinger kan man lett skjønne at enkelte mister motet og selger.
Helt sikkert mange av de myggene som faller av, nå har dog Huddlestock kjøpt seg opp til å bli et selskap som vil omsette for drøye 100 mill i 2023, ikke at det er all verden isolert sett, men de har vokst ganske formidabelt.
Men, ja jeg er forbannet over mangelen på nye Bedrock avtaler

Reagerte bare på at du mente det var viktig å unngå papirer som kollapser og nevner flere aksjer. Når Huddlestock er nettopp et slikt papir som har kollapset.

Jeg har kun vært inne en gang eller to med et par øre gevinst etter kurtasje.

1 Like

Man forelsker seg i ulike aksjer og forsvarer deretter. Men noen av de vil lykkes, men high risk er det

Uten å bli for off topic har jeg mine erfaringer med det samme. Glad i Kahoot, Pexip og Xplora :joy::joy:

Huddlestock har ikke kollapset i den nevnte perioden som de andre aksjene jeg nevnte.

Kan nevne Photocure også i den sammenhengen som jeg aldri trodde skulle gå under 70 igjen.

Jeg er enig i at man forelsker seg til en viss grad i enkelte aksjer, men for egen del har jeg vært rimelig flink til å komme meg ut dersom det oppstår flagg av de jeg anser som røde, de har jeg enda ikke sett i Hudl.
Jeg har kun et ankepunkt der og det er at de ikke har klart å melde tilstrekkelig med Bedrock kontrakter, men er veldig trygg på at de kommer. :sweat_smile:

Tok litt mer i denne i dag, ikke redd for att kursen ikke bedrer seg utover året.
Ledelsen har jo vært ganske tydelige på att det er flere kontrakter i emning. Att sluttforhandlingene tar litt tid gjør ingenting.

2 Likes

Vi kan vel alle være enige om at vi har kjøpt for tidlig. Det smarte hadde vært å kjøpe når de beviser at de kan levere. En vil ikke få med de første prosentene, men risikoen er også langt lavere. Det er egentlig tull å ha penger låst så lenge som vi har hatt nå.

Problemet er at en forventer at store nyheter er rett rundt hjørnet, mens det eneste de leverer på den fronten er ventemusikk. De leverer på alle andre fronter enn på «live»-handler, så jeg regner jo med at det går greit fremover der også.

Neste Q blir avgjørende for min del. Hvis det ikke blir noe håndfast, så vil jeg vurdere videre investering. Det vil også komme noen millioner aksjer ut i markedet, så de trenger en katalysator for å ta unna disse.

Helt opplagt kunne man med fordel spart seg for å kjøpe såpass tidlig, uten tvil.
Men, slikt kan man aldri vite og det har dratt ut noen måneder lenger enn hva jeg hadde trodd og håpet på.
Samtidig kunne jeg kanskje fått noe mer ut av kronene, men med min flaks hadde jeg sikkert trukket et taperlodd, derfor sitter jeg helt greit.
Tenker vi skal gi det noen dager til, blir veldig overrasket om det ikke kommer noe denne eller neste uke basert på alt vi vet som de har på gang.
Det kommer til å ordne seg.
Jeg er veldig selvsikker ift at det løsner ganske så snart.
Så får vi se hva aksjonærene vi har å gjøre med da finner på, uansett håper jeg at nye kontrakter kan gi flere som sitter på gjerdet det pushet dem trenger for å gå inn, samtidig som kanskje de fleste av oss som har sittet standhaftig med får fornyet tro på at dette vil gå veien.
Tror det har vært en tabbe å selge aksjer på dagens kurs.

Mitt inntrykk er at det er flere som sitter på gjerdet og avventer. Når det meldes noe mer enn oppkjøp, noe som gir organisk vekst, så har jeg troen på at mange kommer ned på rett side av gjerdet. Stoler foreløpig på John Skajem sine lovnader, kommer til å levere pluss i Q4 23.

Kjøpte mer i dag, igjen. Er rimelig trygg på at det kun er tidsspørsmål før det meldes noe som gir inntekter og snøballen begynner å rulle. Så får vi se om jeg har gått på en smell eller gjort noe smart. Svaret har vi forhåpentligvis i løpet av mai måned.

1 Like

Huddlestock signs first Family Office to use the Portfolio Management platform

5 Likes

Hudl partner - Britech

Da tror jeg den ene aktøren nærmest er ute. Regner med at det bare er Sparebanken som da vil ut. Vi trenger vel en litt større melding enn 20-25k i økt månedlig omsetning for å riste ut disse aksjene :sweat_smile:

Er det noen spesiell grunn til at de børsmelder denne avtalen? Er det fordi det er første ut av denne typen?

Det vil jeg se som en naturlig forklaring på det, utover det finnes det ingen plausibel årsak til å melde en slik mini avtale.
Men, dette markedet er også veldig stort.