Da ser det ut til at første transje på 19mill er sendt til Nordnet. Vi vil sikkert se en del nye askjonærer de neste dagene nå. I tillegg vil det nok selges noe…forhåpentligvis til kjøpere utenom børs.
De aksjene var på konto forrige onsdag
Det kan ta lang tid før aksjene blir sent til eierne. De har til slutten av h1 2024 før de må ha sendt aksjene til eierne.
Ja, det har du nok rett i,
Takk.
Tjohei… At jeg skulle få #hudl_ol på 2,02kr hadde jeg egentlig ingen tro på men ordren har gått inn idag. Spenstig!
Vi er oversolgt men ingen direkte støtte å se under her så nå må man bare ta valget om å klamre seg fast eller dumpe. Jeg tror personlig vi nå kan få en liten spike ned pga de som får totalt svartsyn og bare vil ut. Lang hale ned, høyt volum. Dette danner så en bunn. Om det blir her på 2 blank eller 1,50 er vanskelig å si men det er rimelig å anta at det ikke er lenge til vi snur. (Famous last words kanskje…? )
Ja, nitrist utvikling for de som har betydelig høyere inngang, litt uforklarlig for min del hva fallet skyldes, men tipper det er endel av de nye aksjene ifbm Bricknode oppkjøpet som pælmes ut uten skrupler
Husker du i farten ca hvor mange (nye / «bricknode») aksjer vi potensielt snakker om her?
haha, 19-20 mill.
Men, vet ikke hvordan disse er fordelt og heller ikke om noen av dem skal selge noe, kan like gjerne være andre som selger, bare merket meg at Nordnet Bank var største selger på gårsdagens liste.
Med det sagt, denne kursen vil nok kanskje framtvinge kjøp fra flere av de største aksjonærene som har vært med en stund, flere av dem kapitalsterke og selskapet har ikke svekket seg med oppkjøpene i business forstand, tvert imot.
Men, ikke kjekt at kursen faller slik uansett.
Såpass ja…! Men det er da vel lockup på aksjer ifm slike transaksjoner (ikke at kreative finansakrobater ikke klarer å finne veier rundet det).
(Nå kunne jeg sikkert satt meg ned og lest meg opp litt, men veldig behagelig å kunne spørre en venn )
Ja, lockup på sikkert det meste, jeg husker ikke i farten.
Tror flere kjøpere dukker opp etterhvert her nå.
Fått noen signaler om det
"The acquisition is an all-share deal, whereby Huddlestock shareholders will
maintain 78.70 percent ownership of Huddlestock post-closing, and Bricknode
shareholders 21.30 percent. Upon closing of the transaction Huddlestock will
issue a Seller´s Credit of NOK 106,961,168 as payment to Bricknode Holding AS.
The Seller´s Credit will be converted to a total of 41,138,911 shares in
Huddlestock Fintech AS (“Consideration Shares”) with a conversion price of NOK
2.60 for each Huddlestock share. The Seller´s credit will be converted to shares
in three tranches as follows: 19,000,000 shares being issued in first and second
tranche and 3,138,911 shares being issued in third tranche. It will be a
condition for the issuance under both second and third tranche that previous
Consideration Shares received by Bricknode Holding AB have been transferred to
its shareholders whereby Bricknode Holding AB at no time will own more than 9,9%
of the issued shares of Huddlestock. Huddlestock will issue the Consideration
Shares by using the current registered proxy to issue new shares.
The founders of Bricknode, Holding AB Stefan Willebrand and Erik Hagelin, will
receive Consideration Shares following distribution from Bricknode Holding AB.
Willebrand and Hagelin have entered into a lock-up agreement for 60% of said
shares for a 2-year period, in which 1/3 of the shares are released following 12
months after closing, 1/3 released following 18 months and remaining 1/3 are
released after 24 months."
Siste dagers nedgang og press trenger overhodet ikke ha noe med dette å gjøre overhodet.
Det kan eksempelvis være SBM1 Marketing som dumper ut restene av Berker Group sine 2,5 mill aksjer som de tok over for et apr tre uker siden
Interessant. Vi får følge med på hva som skjer fremover. Men som vi har sett i flere aksjer i det siste så presses prisen sakte men sikkert nedover uten noen umiddelbar god eller logisk forklaring. Finansiering, likviditet og runway virker å være de store stikkordene om dagen hvorvidt markedet tør å tro på deg som selskap eller ei.
Kjøpte 11.575 som lå til salgs på 2.10
Så dukket akkurat det samme antallet til samme kurs opp igjen…hva er dette for noe?
Skjult selger.
Fint om du tester ut hvor mye som ligger der
Kjøpte 10.000 til nå og samme antall kom opp igjen
Din tur !
Bra det, jeg ligger på kjøp, men litt lenger nede, får dem nok ikke, håper ikke det
Skjønner, jeg ble nok for utålmodig som vanlig…
bricknode skal få godkjennelse i generalforsamlingen til å kunne øke antall aksjer med opp til 10%. dette gjør at salgspresset på hudl blir veldig mye mindre eller helt borte (til aksjene deles ut). men hvis de starter å selge trur jeg uansett ikke at de bare dytter de ut i markedet. det er fordi eierne tjener ikke å presse prisen ned og de har litt over et år på seg. men de som selger seg ut nå må jo begynne å gå tom snart.
Ja, veldig enig i det du skriver.
Jeg tror heller ikke det er i de to største sin interesse å torpedere kursen.
Ser for meg at de begge har interesse av det motsatte, oppnå høyest mulig kurs på sikt.
Kjedelig dag med 540k aksjer som har gått så langt. Noen som vil ut og sannsynligvis har trigget stop loss for andre. Jeg håper at Sparebanken ble kvitt noen av sine i løpet av dagen også. Bricknode sine aksjonærer har allerede “tapt” nærmere 25% før de får aksjene, så lite trolig at disse er fornøyd nå.
Dette går over, men John må levere på Trader om kort tid. Frem til da er de et konsulenthus, som går med underskudd. Får vi litt kunder “live”, så blir det et annet “case”.