Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Enig. Caset er fortsatt ok.

Problemet er man må se på caset i forhold til andre aksjer. Særlig etter man så hvor sammkjørte Opec ble,men er lett å sitte hær å være etterpåklok.

Man har jo gått glipp tidenes bull eventyr i enkelte sektorer. Kunne såklart vært værre.

Hadde ikke Fed og sentralbankene vært på ballen, hadde nok rentecaset i HUNT vært nice?

1 Like

Her tenker jeg på scrubber-caset, ikke Hunt-caset.

Hyundai Heavy Industries Holdings said on Nov. 17 that it clinched an order for a fleet of 10 VLCCs valued at around 985.7 billion won ($891.5 million) from an Oceanian shipowner.

Recently, Korea’s shipbuilding industry has seen some movement thanks to the recovering shipping industry. Shipowners that had stopped orders on the back of the global coronavirus pandemic have begun placing orders, indicating that the worst is behind them.

HUNT er sikret flere gode kvartaler framover, og kan ikke helt se at det kan være noen stor nedside her. De er sterkt rustet i både dårlige og gode tider.

Knallsterk rapport om en uke, ferdigstilling av salg av de to skipene i desember - og deretter utbytte.

2 Likes

Hunter Group ASA - Sale of Hunter Laga completed

4 Likes

Hunter Group ASA - Third Quarter Results 2020

5 Likes

Coinciding with our final delivery, we reduced leverage and capital cost by refinancing the sale and leasebacks for Hunter Atla and Hunter Saga with low-cost bank debt. These measures have significantly reduced our cash breakeven per vessel and given our current contract coverage, as well as our market outlook, management is very comfortable with the state of the company.

5 Likes

Dette går mildt sagt så det griner. Outperformer både Frontline, Okeanis og Euronav i Q3 og ser ut til å gjøre det i Q4 også med god margin.

På tross av litt miss på IMO 2020 bet synes jeg dette fortsatt er et super bull case.

Kasta korta idag, kursen er immun mot oppgang, og management er allergisk mot tydelig info, latterlige språkfeil i rapporten.

Oppgang til max 4,5kr tilsvarer bare 25% avkastning kursmessig (altså ex. eventuelt dividende). Er nok mange andre steder det er lettere å hente hjem dette.

1 Like

Reduserte også ved åpning i dag. Gapet mot NAV har blitt lukket en god del den siste tiden etter kursoppgang og kronestyrkelse, og vi er nok fremdeles et stykke unna et tankmarked hvor skipsverdiene begynner å tikke oppover igjen (selv om mye selvfølgelig kan skje på kort tid).

Hunter Group ASA - Share buyback

6 Likes

Hunter Group ASA - Sale of Hunter Saga completed - Board of Directors propose distribution of NOK 1 per share

13 Likes

Er det noen som kan fortelle meg hva dette betyr?

Selskapsrettslig kan innbetalt kapital tilbakebetales ved (i) nedsettelse av selskapets aksjekapital, (ii) ved tilbakebetaling av innbetalt overkurs eller (iii) ved en utdeling som selskapsrettslig behandles som en utdeling av selskapets frie egenkapital (utbytte).
https://www.raeder.no/aktuelt/tilbakebetaling-av-innbetalt-kapital--skattefri-for-aksjonarene/

Teksten i HUNT sin melding er litt uklar for meg. Men virker som de går for alternativ 3. her.

Utbetalingen er isåfall skattefri, men inngangsverdien skal ned tilsvarende utbetalt. Så etter hva jeg forstår vil det ikke være noen positiv skatteeffekt for oss aksjonærer!?

Når må man eie aksjer for å få utbytte?

Det får man vite når EGM er unnagjort.

1 Like

Det er godt å se at HUNT sitt tilbakekjøp den 15. des tok resten av BNP Paribas sine aksjer.

Nedsalget til Paribas fra 15 millioner aksjer til 8 millioner aksjer i tidsrommet 10. nov - 15. des holdt en klam hånd over kursen.

Nå gjenstår det bare å se om kursen får seg et løft eller om det kommer andre ivrige selgere inn nå som Paribas er helt ute.

1 Like

Er bare en hobbyinvestor, men jeg økte med 40% i dag i denne. De har vel 5 nybygde skip igjen med en salgsverdi rundt 80+ musd per stykk. Så har de vel grei inntjening i år og. Kanskje litt dårligere til neste år, alt etter hvordan det går med olja? Men burde ikke markedsverdien ligget rundt 3+ mrd når en ser bort i fra gjeld? Nå er den vel rund 2 mrd. Ser ikke helt de store risikoene i denne framover? Andre som har synspunkter.

1 Like

Enig med deg.
Ser bra ut teknisk, utbytte er foreslått (trigger når det vedtas), deler av gjelden følger Nibor (som vil holdes lav), pengene renner inn, selskapet gjør gode finansielle grep med smarte tilbakekjøp. Her kan man sitte, men er nok lurt å ha en exit-plan når den har gått 50% herfra.
edit: men er et viktig poeng over her - at om noen bestemmer seg for å lempe ut så vil nok aksjen gå på ørkenvandring

edit: libor

2 Likes

Financial Calendar

Hunter Group ASA - Notice of Extraordinary General Meeting

2 Likes