Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Interessant. Det viser seg som regel å stemme når det er på Tradewinds.

Skulle gjerne lest artikkelen.

Ryktene har svirret rundt DHT som interessent, samt priser på 95MUSD pr stk.
Personlig tviler jeg på at Fredly selger på dette nivået da nybygg priser tilsvarende kvaliteten Hunter sitter med, ligger vesentlig høyere i dagens marked hvor i tillegg disse vil ta ca 2år å få levert, noe som også har en merkbar verdi om man står på terskelen av en positiv syklus i tank med tanke på dagens uforutsigbare situasjon.
Mao, skulle startskuddet gå i nær fremtid finnes det ikke så mange andre muligheter enn å kjøpe i det eksisterende markedet, nyere moderne VLCC er allerede stramt.

1 Like

Spennende om vi får en reprising her. Sånn USD ligger nå og optimistiske utsikter på både segmentet og da brukt m/ scrubber på priser mellom 95-105 MUSD burde kursen ligge på 3,7- 4,5 kr.

1 Like

Financial calendar

I følge denne linken står alle 4 skipene under “sales” for 95M$ stk med kjøper fra Bermuda.
Skulle dette stemme bør vel i såfall nyheten komme nå, kansje på presentasjonen på fredag ?

https://compassmar.com/reports/Compass%20Maritime%20Weekly%20Market%20Report.pdf

I så fall arbitrasjemuligheter her nå. Kr. 3,7-3,9 ved likvidering? 13 % avkastning uten risiko.

1 Like

Ja, dette blir interessant, informasjonen som har kommet kan tyde på at et salg er i gang, men venter med å gå ut med nyhetene til sluttforhandligen evt kontraktsmelding er utført.

Det neste er jo hva Fredly ser for seg, om han betaler ut alt, eller kansje deler, for deretter å reinvestere i selskapet.
For oss småaksjonærer blir da spørsmålet om vi kaster kortene på nyheten, eller blir med videre.

Tenker du noe i de baner som Spetalen gjorde med Saga? At Fredly gjør Hunter Group til et børsnotert investeringsselskap? Det er i så fall en interessant tanke, og kan være god timing.

Modellen er allerede på plass, spørsmålet blir hvilke område Fredly og selskapet velger som neste sentiment.

Nav ligger nok i overkant av 4 kr.
Jeg snakket med daglig leder Erik Frydendal her om dagen.
Salget kunne han selvsagt ikke kommentere men han presiserte at HUNT strategi er kontantutbetalinger til eierne i form av utbytte eller tilbakebetaling av AS kapital. !

2 Likes

Hva tenker dere om Q1 rapport?

Personlig tror jeg ikke den betyr så mye, da dette caset dreier seg mer om et asset play, Mao om verdiene på båtene og hvordan markedet verdsetter dette ifm markedsutsiktene.

En overskrift i finansavisen i dag som gir en pekepinn på dette.

Takk for at du påminner oss om dette, viktig å huske på ja.

Samtidig positivt at de er fremoverlente og får ut alle båtene i spot når det ser ut til at markedet er i oppsving. Økte båtpriser isolert sett er bra for et NAV play, men ekstra bra er det hvis man er eksponert mot økende shippingrater. Isolert sett var den informasjonen det viktigste key take awayet fra Q1 for min del.

Ser forøvrig ResearchPool har TP NOK 6,2. DNB hadde NAV kalkulert til 3,9 ved salg på MUSD 95. Her tror jeg det vil gå varmt de neste 6 månedene.

1 Like

Enig, et marked i oppsving med forhåpentlig stigende rater setter selskapet i en “luksus posisjon” , både med tanke på inntjening, kombinert med lav ordrebok med dertil stigende skipsverdier.
Dette gir selskapet et større spillerom, hvor jeg personlig håper han venter med å selge til disse effektene får virke ordentlig.
Har fortsatt vanskelig å se at de vil selge for 95M$ stk nå, rett før dette Scenariet utspiller seg. Men hvem vet, kansje Fredly har en plan vi ikke har tenkt på enda, som du sier, dette vil gå varmt den kommende tiden.

Hva tenker du mr.? Synes det eneste som ikke går noe særlig er Hunt. OET og ganske mye annet er mye opp hittil.

Hei, mange bevegelige deler i denne bransjen gjør det vanskelig å si noe konkret, men for å sitere Fredly; “hadde Hunter vært en “blue-chip-aksje” som Frontline ville den fulgt tettere etter”.
Mao, likviditeten som i feks Frontline trekker så mange fler til dette spillet som da også setter verdien høyere i forhold til NAV.
Nå må man også se Hunter som et Asset play, som differensiere seg fra feks Frontline.
Men jeg tror selskapet vil materialisere seg før eller siden. Personlig sitter jeg tolmodig til dette skjer.

1 Like

Hunter Group ASA - Memorandum of Agreement

Ja, der kom salget, så får vi se hva Fredly gjør og hvilke planer han har videre. Personlig blir jeg sittende til dette er avklart.

1 Like

Samme her :+1:

1 Like