Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

AF har vel begynt å spille litt
spekuleres kanskje i hva utfallet kan bli?

Hunter Group ASA - Annual Report 2020

Hunter Group ASA - Sale of Hunter Atla completed

Noen av dere som har tatt exit her den siste tiden? Ventet på bevegelse opp mot +3 kr, da jeg mener den burde ligget i leiet 3 - 3,5 krone som tidligere argumentert for… Men ligger under konsensus og har gjort det helt siden siste kontantutbytte… Så er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Føler tålmodigheten min er i ferd med å renne ut.

Flyttet 95% over til Okeanis:)

Spørs hva altnertivet ditt er. Etter som jeg foretrekker å sitte i HUNT framfor å ha de i cash sitter jeg fremdeles med en del aksjer. Men jeg har solgt litt for å flytte over til selskaper jeg har mer tro på - på kort og mellomlang sikt.

Det er sant. I første omgang var det valgt fordi det så ut som et veldig godt kortsiktig case i forhold til IMO 2020 og var godt priset. Kom inn på ca. 3 kroner.

Så når det gikk litt til skogen mtp. black swan covid-19, ble det et litt mer langsiktig case for min del. Ri over stormen i 2020, og håpe på god, ny og billige i drift flåte som kunne komme sterkt tilbake i 2021-2022. Men så driver de å selger av masse båter og snakker kryptisk om nye strategiske satsningsområder/muligheter. Og i tillegg har markedet priset aksjen godt under NAV lenge nå.

De siste dagene ser det ut til at det er en utvikling, noen tanker? Er det Cleavis oppdaterte rapport som gir ny driv inn i aksjene Hannisdahl følger tett?

Mange aktører posisjonerer seg mot utslippskrav og ønsker å fornye flåtene sine.

Betyr nok at baljeprisene er litt på vei opp, med flere transaksjoner med gode priser siste tiden, at båtene til Hunter relativt sett er veldig attraktive OG til salgs.

Burde gi prispress opp mot NAV som ser ut til å være økende i tillegg.

Største usikkerheten nå er jo den videre satsingen.

1 Like

Hunter Group ASA - Notice of Annual General Meeting 3 June 2021

Offer to buy back shares in Hunter Group ASA

Hunter Group ASA - Long Term Incentive Plan Primary Insiders

Share buy back

1 Like

Hunter Group ASA - Completion of share buy back offer

Hunter Group ASA - First quarter results 2021

Hunter Group ASA - Annual General Meeting held on 3 June 2021

Hunter Group ASA - key information relating to the cash dividend

Hunter Group ASA - Dividend Payment

Hunter Group ASA - Ex dividend NOK 0.50 today

Noen som har fått utbyttet på bok ennå?
Foreløpig intet på min Nordnet IKZ konto.

Ja, jeg fikk det i dag tidlig.

1 Like