Tror den kan være bra på lang sikt ettersom volumet i olje tar seg opp igjen. Men her er nok tidsperspektivet lenger enn mange har posisjonert seg for. Er litt overkjøpt på kort sikt og jeg vil driste meg til å tippe at vi får en topp i dag eller mandag med påfølgende korreksjon i neste uke.
Skjer det noe spennende etter børsslutt idag mon tro?
Hva tenker du på?
Gikk rykter om et betydelig rederioppkjøp tidligere idag.
Viste seg nok å være Golar LNG👿
Interessant rykte om salg av flåten ifølge Tradewins og Finansavisen (betalingsmur, noe jeg selv ikke har tilgang til).
Dette har vært en lang og hyggelig ferd for min del, skal vi få en like hyggelig avslutning ?
Interessant. Det viser seg som regel å stemme når det er på Tradewinds.
Skulle gjerne lest artikkelen.
Ryktene har svirret rundt DHT som interessent, samt priser på 95MUSD pr stk.
Personlig tviler jeg på at Fredly selger på dette nivået da nybygg priser tilsvarende kvaliteten Hunter sitter med, ligger vesentlig høyere i dagens marked hvor i tillegg disse vil ta ca 2år å få levert, noe som også har en merkbar verdi om man står på terskelen av en positiv syklus i tank med tanke på dagens uforutsigbare situasjon.
Mao, skulle startskuddet gå i nær fremtid finnes det ikke så mange andre muligheter enn å kjøpe i det eksisterende markedet, nyere moderne VLCC er allerede stramt.
Spennende om vi får en reprising her. Sånn USD ligger nå og optimistiske utsikter på både segmentet og da brukt m/ scrubber på priser mellom 95-105 MUSD burde kursen ligge på 3,7- 4,5 kr.
I følge denne linken står alle 4 skipene under “sales” for 95M$ stk med kjøper fra Bermuda.
Skulle dette stemme bør vel i såfall nyheten komme nå, kansje på presentasjonen på fredag ?
https://compassmar.com/reports/Compass%20Maritime%20Weekly%20Market%20Report.pdf
I så fall arbitrasjemuligheter her nå. Kr. 3,7-3,9 ved likvidering? 13 % avkastning uten risiko.