Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

24/04-2019 14:26:51: (HUNT.OAX) Hunter Group ASA - disclosure of proxy votes for the Annual General Meeting on 25 April 2019 (‘AGM’)

25/04-2019 11:11:12: (HUNT.OAX) Hunter Group ASA - Annual General Meeting held on 25 April 2019

25/04-2019 11:32:23: (HUNT.OAX) Hunter Group ASA: Share options to primary insiders

Ser unik mulighet i Arne Fredlys tankrederi: – Det er nesten ikke mulig å tape penger

Oljeekspert Torbjørn Kjus, nå sjeføkonom i Aker, var meget sentral da investor Arne Fredly på egen hånd inngikk kontrakt om kjøp av fire store oljetankskip som senere ble overtatt av Hunter Group. Fredly eier over en fjerdedel av rederiet.

Torbjørn Kjus har vært med siden den første emisjonen. Hunter er en av hans få investeringer på Oslo Børs.

– Det er et voldsomt potensial der. Den er så kul, den aksjen. Det er nesten ikke nedsidepotensial og så er det mye oppsidepotensial. Det er sjelden du ser så skjev risiko, sier han til DN.

Prisen per skip var på 82,5 millioner dollar. Dette er ifølge Kjus nær den billigste nybyggingsverdien man har sett opp igjennom historien.

– For at du skal kunne tape på dette må stålverdien på nybygg falle ned under det igjen. Prisen på nybygg er allerede opp ti prosent eller mer enn det og er nå rundt 95 millioner dollar, sier Kjus.

Han mener syklusen nå er på vei opp igjen, at det skrapes masse skip og at fraktdistansene tredobles fordi det kommer til å fraktes mer fra Nord-Amerika til Asia fremover.

– Det er nesten ikke mulig å tape penger. Så er det mulig å gå tregangeren hvis det går helt bonanza. Jeg mener, fraktratene kan jo gå i 100.000 om dagen, ikke sant , sier han.

Hunter Group har posisjonert seg for de nye miljøkravene IMO 2020 som blant annet sier at man ikke får brenne bunkersolje uten såkalte «scrubbere», eller eksosrenseanlegg. De nye tankskipene har installert «scrubbere», og vil ifølge Fredly tjene mer enn gamle skip.

– Jeg snakker jevnlig med Torbjørn og må jo gi han litt honnør for å ha sett dette. Vi har jobbet og sjekket verden rundt, spesielt Torbjørn, og møtt alle mulige representanter for IMO og rederier, sa Arne Fredly til DN i mai i fjor.

Hittil i år er Hunter-aksjen opp 13 prosent.

2 Likes

01/05-2019 21:46:42: (HUNT.OAX) Hunter Group ASA - RCF agreement with Apollo Asset Ltd.

1 Like
1 Like

Finanseringen skal være på plass før 17 Mai, har selskapet uttalt. Jeg er usikker på hva som skjer her, men forventer at de kommer med melding om dette før 31. Mai.

1 Like

Leser også på hegnar forum at Finansavisen har to artikler i morgendagens avis som igjen er superbull på storbank. Snakkes om rater på 70k mot slutten av året.

Vi får se, men jeg blir ikke overrasket om vi ser rater på $60-70K. Nybyggene kommer på rekke og rad på slutten av året. 1 VLCC i hhv Oktober, November Desember, Januar.

Om snittet er på $60k dagen i 2020, så har Hunter en P/E på 2-3-tallet…

Jeg ønsker ikke tenke på hvordan det vil se ut om du får en real spreadutgang på HFO - MGO og. rater på $100K. I dette markedet kan alt skje, og volatiliteten er ekstrem.

Det er verdt å merke seg Hunter vil få cash-back i spot markedet fordi man blir kompensert i World Scale for drivstoff forbruk. Hunter sine skip vil bruke mindre enn WS kompensasjonen, noe som vil gå rett på bunnlinjen. Høyere spread mellom HFO og MGO vil derfor være alfaomega.

3 Likes

21/05-2019 11:00:03: (HUNT.OAX) Hunter Group ASA: CONTEMPLATED EQUITY SHARE CAPITAL INCREASE

22/05-2019 16:35:30: (HUNT.OAX) Hunter Group ASA: ANNOUNCEMENT OF CONTEMPLATED PRIVATE PLACEMENT TERMS

@aksjefokus - hva er dine tanker rundt siste meldinger her? Med unntak at jeg gjerne skulle sett alle båtene i drift med Hunter-flagg, må da dette være en god løsning?

Rep-emi i Juni nevnes vel også.

Meldingen er utelukket god. Kunne vel helst ønsket at emisjonen gikk på 3.77, men det er flisespikkeri. Det blir nok ingen rep-emi her.

1 Like

Hva mener de da med dette?

1 Like

Den gikk meg hus forbi!

Noen som skal tegne seg? eller er boka full allerede?

Ser det kom mail fra megler for noen timer siden.

Det var vel minimum 100k EUR nå i denne omgang? Litt mer enn min plan her :grinning:

Yep, min 100k euro , 3,65nok pr aksje.

1 Like

23/05-2019 08:45:32: (HUNT.OAX) Hunter Group ASA: Private placement successfully completed

23/05-2019 08:55:17: (HUNT.OAX) Hunter Group ASA - Key information regarding intentional repair offering