Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Ja, det er nå det begynner. Blir spennende å se om det kommer meldinger på at Atla har fått det første oppdraget.

En annen teknisk detalj angående Hunter for de av oss som investerer gjennom AS. Hunter er norskregistrert (innenfor EØS) og faller dermed under fritaksmodellen, tilsvarende regler som på ASK. OET, FRO osv gjør ikke. Utbytter og gevinst fra disse andre vil dermed utløse skatt med en gang.

Atla handler i spot markedet via International Tankers scrubber pool.

1 Like

10-20% er peanuts, utfallsrommet her er mye større. Særlig på oppsiden om markedet virkelig skulle bli stramt, noe vi allerede ser tendenser til.

1 Like

Jepp, er fristende å kjøpe mer. I mine øyne er det få caser med mer potensiale på Oslo Børs. Bare at posisjonen utgjør nærmere 25% av portisen og at jeg sitter bra in the money allerede. Ikke at det egentlig er noen gode argumenter :sweat_smile:. Blir trolig å fylle på vi skulle få noen skikkelige rød dager. Ellers går jo ting etter plan. Er vell også snart tid for levering av nytt skip. :rocket:

Sitter selv rolig, men skulle det komme noen tilbud hvor rabatten blir strukket mot NAV så skal det potensielt handles. Har 44% av porteføljen i tank, så har ingen umiddelbare planer om å øke mye mer.

Ting her går etter planen foreløpig, men vi får vente å se til november og desember når kaoset potensielt bryter ut.

2 Likes

Markedet bare fortsetter å stramme seg til, lenge før man egentlig skulle tro at det skulle bli så stramt. Fredly’s timing med Atla rett inn i spot på 50k+ er nesten for god… Hørte tidligere av noen forståsegpåere at “Fredly er en trader, han kan ikke noe om shipping”… Den er god.

3 Likes

Hunter Group ASA - Establishment of USD 15m Revolving Credit Facility with Apollo Asset Ltd.

Hei @aksjefokus - leser meg opp på HUNTER. Er det litt stramt økonomisk siden de tyr til denne lånefasiliteten?

Nei. Det eneste som er stramt her er markedet, de ønsker kun å ha noe mer arbeidskapital. Med ratene som vi ser i dagens marked så kommer Hunter til å kunne betale utbytte fra Q1.

3 Likes

Rapporteres om $72k per dag nå. Lurer på hvor stramt dette skal bli, for det er veldig tidlig i sesongen med så gode fraktrater.

1 Like

Jeg leste også 80k et sted.

I snitt oppnår de største råoljetankerne – VLCC-ene på rundt 300.000 dødvekttonn – nå mer enn 65.000 dollar pr. dag. Det tilsvarer en dobling på én måned. Fra USA til Kina er inntjeningen nå over 82.000 dollar dagen, ifølge tall fra skipsmeglerhuset Clarksons Platou.

Står mer om dette i FA.

2 Likes

Er ikke Hunter Saga klar for overlevering når som helst? Når den kommer inn på dette spot-markedet så ser det vel ut som en riktig så festlig start for dette rederiet.

1 Like

Jo, den skal vel overleveres i sept/oktober, litt usikker på dato, men dette blir børsmeldt. De vil ha 3 VLCC på vannet i løpet av oktober måned.

1 Like

Hva er ditt bullcase target frem mot Q1 2020?

Kan fort gå i 7-8,- om dette bare holder seg.

1 Like

Det nevnes 50VLCC’er her.

Et annet innspill fra en twitter-bruker. Da er morroa i gang.

02

1 Like

Tok litt mer HUNT i dag.