Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Bra økning forrige uke, Hunt har kun 20% freefloat perfekt :ok_hand:

3 Likes

Ser ut som om det er noen som er sent ute med julegavene!

2 Likes
4 Likes

Spennende her i morgen, ny base eller rett opp.

3 Likes

Enig, tipper den fortsetter opp. DnB har anslått utbytte på overkant av 20% i 2020 ved kurs 5 kr. I så måte vil det ikke overraske meg om vi ser 10-tallet ila 2020.

1 Like

Financial calendar

1 Like

En fersk aksjonærliste for HUNT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Jeg har vansklig for å snitte meg oppover, men vurderer det i dag. Ved Q3 ble det meldt at 96% av dagene for de tre operative båtene i Q4 var booket til en snittrate på nesten 71k$/dag. med B/E på ca 18.900$ må jo det sies å være god butikk. Noen som har gjort seg noen tanker rundt dette? Risk ifbm med levering av nye skip? Eller er alt i rute?

Såvidt meg bekjent så er leveransene av de gjenværende VLCC’ene faktisk meldt å komme raskere enn opprinnelig kontrakt (ca en mnd raskere). Med dagens fall ser jeg god mulighet for å snitte opp litt.

Furthermore, Hunter has fixed its maiden ship (delivered in Q3 last year) ‘Hunter Atla’ on what is to become its third spot voyage. This time, she will carry a cargo from West Africa to China for Unipec, at a rate that should give near USD 130,000/day for more than 60 days (loading early February)

5 Likes

Mener det opprinnelig skulle bli levert et skip i Mars, vil det muligens da kunne bety i løpet av februar, eller er det allerede innberegnet i mars?

Forstår jeg korrekt at Spetalen har vært på kjøperen i det siste?

« Spetalen eier to millioner Hunter-aksjer

Investor Øystein Stray Spetalen har siden oktober i fjor stått oppført med rundt en million aksjer i Arne Fredlys tankrederi Hunter Group gjennom investeringsselskapet Tycoon Industrier, men denne uken dukker han også opp med en million Hunter-aksjer som eies privat.

Det fremgår i aksjonæroversikter som ble publisert mandag.

Milliardærens i overkant av to millioner Hunter-aksjer har en verdi på rundt 11 millioner kroner.

Det er ikke kjent når aksjene han eier privat ble kjøpt. Aksjonærlistene viser posisjoner frem til og med onsdag sist uke.

2 Likes

For snart 1 år siden var Fredly gjest hos Trygve Hegnar og pratet om tank investeringen sin. Ikke tvil i at Fredly er en mann det kan være lurt å følge. Likte spesielt dette utsagnet: “Du kan si det sånn. Hvis ikke dette går bra denne gangen, da kan du legge på røret og aldri holde på med shipping igjen.” Og her er vi da, altså 1 år senere, med rater godt over 130.000 USD/dag :grin:

7 Likes

Trygve Hegnar er irriterende her.
Dette opplegget til Fredly er utrolig bra.
“Jeg flyr Norwegian - med egne penger” haha

2 Likes

Ja, dette er en av grunnene til at jeg vedder på Fredly’s hest. Han virker genuint opptatt av å ivareta aksjonærers interesse etter å ha vert borti diverse ymse shipping investeringer med høye kostnader. :+1:

3 Likes

Noen grunn til at FRO faller mens HUNT er opp?

Dersom ratene holder seg, er vel Hunt underpriset iforhold til Front.

Ser ut som markedet starter prise opp scrubber-premien, i det spreaden på fuel eser ut.
Pluss at Front har gått mer fra bunn. Pengene siver nedover i mindre papirer med lavere prising mot NAV.

2 Likes

Hvor finner jeg link til oversikt over ratene?

Jeg bruker denne appen:

1 Like