Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

http://crweber.com/
http://www.poten.com/ (nyhetsbrev)

1 Like

Sparebank 1 Markets anbefaler Hunter-kjøp: Har kursmål på 6,4 kroner

en time siden · Anders Nybakken Kvale

Sparebank 1 Markets har en kjøpsanbefaling og et kursmål på 6,4 kroner for Arne Fredlys tankrederi Hunter Group, ifølge en analyse fra torsdag denne uken.

Hunter-aksjen ligger fredag på 5,85 kroner på Oslo Børs.

Meglerhuset peker på at verdien av Hunters såkalte scrubbere på skipene sine for å møte de nye utslippsreglene for skipsfarten ikke er priset inn i aksjekursen, og at «scrubbernes inntjeningspotensial snart vil bli synlig».

– Vi estimerer betydelig oppsidepotensial fra Hunters scrubber-investering, fremgår det.

Det økonomiske argumentet bak en slik investering er at skip med scrubbere vil få bedre betalt – en såkalt «scrubber-premie» – etter innføringen av IMO 2020, fordi de fortsatt kan kjøre på billig bunkersolje med mye svovel.

Samtidig blir drivstoffet med mindre svovel, som skipene uten scrubber må bruke, dyrere.

Denne premien har allerede materialisert seg i tankmarkedet og sist uke tjente såkalte VLCC-skip med scrubber 24.000 dollar mer per dag enn de uten.

Sparebank 1 Markets trekker også frem at tankselskaper med større markedsverdi har steget betydelig på børs det siste året, mens de med mindre, slik som Hunter, fortsatt henger noe etter.

4 Likes

106 mill us$, har trua​:smile::smile:

1 Like

Står det 106 i artikkelen? Er det for levering nå i 2020?

Dette skipet er 100% identisk med Hunter sine😃

2 Likes

Edit
Jeg tror dessverre vi er kjøpt opp i 2020, da ingen reder i verden vil la denne modne seg og betale utbytter når de bare kan betale prisen idag og få «utbyttet» selv.

2 Likes

Ja, det gir mening. Nå skal det sies at 50% av flåten til FRO vil ha scrubbere innen april / mai.
Det er ganske mange båter vi da snakker om. Kommer likevel til å ta et lite lodd i HUNT også,
men det får vente til neste uke. Disse båtene kan jo lett selges for en premium nå :wink:

Wow, skal si :grinning: Føltes godt å sitte i Hunter. Hatt en god følelse på dette, særlig fra da Fredly tok over kontrollen og jeg begynte å sette meg inn i caset. Deilig å få det bekreftet med svært gode rater og verdien på skipene øke i takt. Blir et meget spennende år!

1 Like

Nye skrogene til Hunt gir båtene 14k dollar i daglig besparelser på fuel med dagens spread om jeg tolker ting riktig. Denne differansen er vel økende, som gir Hunt sine skrog større verdi ?

Denne premien har allerede materialisert seg i tankmarkedet og sist uke tjente såkalte VLCC-skip med scrubber 24.000 dollar mer per dag enn de uten.

NAV 10? Hvordan får du det? 106MUSD gir vell ca. 6.15kr.

aksjefokus hadde vel god kontroll her på NAV

image

Gikk ikke prisen kraftig ned før helga? Ref:

Han skriver også lengre ned i den tråden at ratene likevel er langt over estimatene. Hunter tjener enormt med penger uansett.

Høres bra ut! Har ikke så mye greie på shipping.

Ser ut som vi snart kan forvente oss økt kursmål fra Hannidahl på Hunter.
«Recent S&P indicates that we will soon revise up on our asset prices, as we indicated in our November report”

3 Likes

En fersk aksjonærliste for HUNT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

1 Like

Bra volum på 5 min

Dette er sikkert som banken. Er blitt mer og mer overbevist om verdiene som ligger i denne aksjen. Til og med uten IMO 2020 ville denne blitt lønnsom

1 Like