Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Noen som vet når record date for 2020 er?

2 Likes

Anbefales! Bekrefter egentlig casets oppside neste to år - eller så lenge det er mulig å spå.

Direkte quote: hunter med sine 3 båter på vannet kommer til å ha inntjening i Q1 som er helt pervers» :raising_hand_man:t3::hear_no_evil:

2 Likes

Og det geniale er : ingen retrofit, (som er å be om driftproblemer).

1 Like

Det er en god observasjon som er ganske underspilt når det gjelder hunter. Jeg har noe erfaring med maskiner og det å installere nye løsninger på gammelt maskineri byr gjerne på endel uforutsette feil. Hunt slipper dette, som er en stor lettelse å tenke på. Ser du også er i SBX?

2 Likes

@Plumbo Har trua på SBX ja. Vektet opp litt der i det siste.

Hunter er ikkje ein av dei 3 aksjene der på E24.

Aha OK, da sletter jeg den

Det finnes litt oppside i Hunter hvis prisene på videresalg begynner å bevege seg.

Skjermbilde 2020-01-14 kl. 20.53.28

Edit: oppdatert NAV-tabell, lånt av aksjefokus.

1 Like

Jeg tror ikke vi har sett begynnelsen på Hunt-aksjen enda

1 Like

Pareto øker kursmålene.

1 Like

Tanker om dette med at NAV er irrelevant i dagens marked ref. intervjuet i Pareto podden?

NAV vil endres når det eventuelt kommer flere videresalg av skip. Utbyttene kommer først, og så skal alle ha skip som vil kunne presse prisene oppover.

Hadde en chat med en på et annet forum i går, og han mente det godt kunne komme et utbytte på 0,1 - 0,2 kr allerede nå ved neste kvartalspresentasjon. Merk at dette er grove estimater. Hunter børsmeldte i september (når ratene var 30k) at det var mulighet for utbytte allerede nå.

5 Likes

Noen tanker rundt dagens fall ? Var den oppdaterte analyse til PAS med kursmål 6,6 lavere en forventet ?

Eneste logiske forklaringen jeg finner er at spotratene er en del ned denne uken - men sektoren tjener penger som gress fortsatt. Når de fleste av selskapene har break even cost på mellom 20 og 30k dollar dagen, og ratene ligger mellom 75 og 100k - så sier det seg selv at det blir penger i kassa.

Nå leste jeg et annet sted at noen kommer til å bli skuffet over utbyttet i HUNT i Q4 - om det kommer noe utbytte allerede nå (jeg tror det) - men se litt frem i tid. IMO 2020 har ikke slått ut i full blomst enda. Enda en god del båter som må retro-fitte scrubbere og i tillegg så kan konflikter som den vi så sist uke blusse opp og skape press på kapasiteten.

Sist men ikke minst er antall nybygg som er bestilt til neste år og i år ekstremt lav. Kapasiteten i markedet kommer altså ikke til å øke på en god stund. Til å være en strektegner så føler jeg meg ikke bull når jeg ser på chartene, men jeg holder på aksjene pga. det fundamentale. Jeg gjør mao. et unntak for akkurat tankaksjer i denne omgang. Det er bare for enkel logikk å ikke gjøre det :slight_smile:

9 Likes

Helt enig. @Nocturne. Mtp at ratene er såpass ned så er det rimelig med en liten dipp. Mange har nok god papirgevinst her. Se på chartet så er sånne svingninger helt naturlig. Men i denne aksjen ligger så mye mer enn disse kortsiktige faktorene. Her er man ikke fanget i stål, men er endel av et fantastisk asset play med exitplanene klare. Bare å sitte på til det kommer bud på hele flåten og ta imot utbytter som bonus på veien.

4 Likes

Shippingaksjer er av natur svært volatile, og svinger i stor grad i takt med ratene. Ratene er vel ned nesten 50% siste uka, og da er det helt naturlig at kursen følger på ned. Vi ser det samme i andre shippingaksjer som for eksempel Frontline, så det er ikke enestående for Hunter. Shippingaksjer er ikke for de med dårlige nerver, så se heller på dette som en mulighet til å snitte deg opp.

3 Likes

Bra spilt av Fredly & co, med top-notch nye e-co /w scrubber skip!

1 Like