Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Nybygg Q4 prises vel til ca 93.5mill dollar nå. https://www.hellenicshippingnews.com/euronav-acquisition-of-three-vlccs-under-construction/

“mindre enn”

1 Like

M/T “Astipalaia” 300,000/2001 Daewoo rapporteres solgt for USD 26.5 mill til MODEC. Ratene har (kortsiktig) gått ned, prisene går opp …

Hvilke falske påstander?

1 Like

Tror du må lese litt grundigere hva han skrev; $30M mindre enn nybygg, ikke at den koster $30M…

3 Likes

Det er vel disse som har solgt unna voldsomt mye i det siste.

5 Likes

Ja det tror jeg du har rett i, de har solgt seg ned fra 11 millioner aksjer til 0 siden januar med en akselererende takt frem til siste aksjonærliste. Får håpe at aksjen hever seg litt og gjenspeiler NAV etter at de nå er ute :blush:

2 Likes

Hvem er det som har tatt i mot 11 millioner aksjer? Er det noen store eller er det jevnt fordelt. Noen som vet?

1 Like

Synes du kan spare deg for de småfrekke kommentarene. Diskusjoner blir best om vi holder oss saklige og unngår å dra inn andre personers skolegang, blant annet. La andre få ha en annen mening enn deg😊

9 Likes

Hunter Group ASA - $220m post-delivery bank financing

9 Likes

Mye likes på denne, men er ikke så helt overbevist om at dette lånet faktisk blir godt mottatt i morgen. Skal bli spennende å se.

Potensiale for ± 10% en eller andre veien.

1 Like

Er jo greit å geare opp for å rydde evt emisjonsspøkelse ryddet av veien i hvertfall… men utbyttemessig er det vel ikke så bull

Har du kjøpt deg inn igjen?
Sjølv har eg ein liten pot inne på 200 ma men slutter vi under i morgon er eg ute igjen.

Kan ikke selv se hvorfor dette ikke skal være annet enn bull, da vi nå er fullfinansiert istedenfor å hente egenkapital i markdet.
Også, tyder dette på at de nye 4 VLCCene er i rute, som er kanon!

Hvordan kan dette påvirke utbytte?

2 Likes

Billigere finansiering enn på de 3 første båtene, hvordan kan det tolkes negativt?

1 Like

Nei, lot meg skremme av det store volumet som ble dumpet under 4.20kr så jeg har avventet.

Kjenner ikke sektoren godt nok til å kjøpe «billig»

Kjapt back-of-the-envelope estimat på initiell cash break-even på de fire siste båtene (dersom serielån):

Opex: 7,000 USD/dag
+G&A: 400 USD/dag
+Renter: 6,700 USD/dag [(0.017+0.0275)x55,000,000/365]
+Avdrag: 9,400 USD/dag [55,000,000/(16x365)]
=CBE: 23,500 USD/dag

Har vært godt kjent i markedet at gjenstående capex ville bli finansiert med gjeld eller sale-and-leaseback, så blir overrasket hvis vi ser en stor reaksjon den ene eller andre veien i morgen, men vi får se!

1 Like

Godt poeng…

Største fallet er kanskje tatt, men jeg tåler en tur ned til 4 for å fylle på litt til

From Okeanis Eco Tankers when fuel spead was a little higher: If we loaded a VLCC in UK and discharged in China we consume 4,000mts. LSFO-MGO spread is $330 mts. We thus recoup $1.3m of the $2.7m – or half – of our VLCC scrubber investment in 90 days #oott $oet #FinansTwitter

1 Like