Mulig ohs her nå.
Hadde ikke gjort noe det
Fra Fearnleys weekly newsletter utgitt i dag:
VLCC
As with much else these days it’s all about the Corona virus in the VLCC market. With oil trading reduced for the lack of buying interest, charteres are by and large left with fixed contact liftings, thereby tilting the supply/demand picture further in disfavour of the owning side. However, with increasing oil surplus without a ‘home’ we have seen a boost in floating storage interest. Although yet to materialize in earnest, this could become a saving grace balancing things to a degree. Bunker prices have also seen a downward pressure contributing to daily earnings, which at the writing moment are lingering at or below OPEX for ships burning compliant fuels.
Pareto anslår 18.1%(av aksjekurs den 10.02) i utbytte på Hunter i 2020.
Ser ut som Hunter Atla er ferdig i Afrika. Er nå på vei til Kina for å plukke opp litt Corona
Kjøpte meg opp litt her i dag- går for gull på mandag
Har også vektet meg godt opp igjen den siste halvannen uken. God tro på at dagens nivåer vil gi solid avkastning det neste året.
Ja, må innrømme at jeg ikke hadde sett for meg at vi skulle helt ned hit, men syns ikke caset er noe svakere nå enn tidligere. Slik jeg ser det har hunt vært rigget for høst 2020
7-8 måneders «gammelt» intervju med CEO i Hunter! Hadde gått meg hus forbi.
En fersk aksjonærliste for HUNT er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
Ambisiøst
30k i snittrater for 2020 eller 100MUSD pr båt? Ingen av delene er vell spesielt heftig…
Næh du har rett, er bare blitt viruspessimist
Hunter vil vel kunne realisere 30k rater i dagens marked. Ved en normalisert verden i høst, vil det kunne øke betydelig.
Kjøpte litt i dag også her, gir jo fine kjøpsanledninger for de som tror på caset og tank generelt langsiktig. Jeg tror Q4 blir bra, samt også Q1, så tilspisser det seg vell over sommeren/høsten. Hørte nylig en podcast fra Frontline sin CEO fra 14 Januar, og han virker jo å være optimistisk på markedet i tiden fremover. Om dere søker etter “the investing edge” på f.eks Spotify så ligger den øverst, der.
Skulle likt å se nærmere på de beregningene. Ser ikke ut som det tas hensyn til at båtene er ett år eldre ved utgangen av 2020, som naturligvis påvirker NAV negativt. Å ta dagens NAV og slenge på årets inntjening blir litt for enkelt. Også litt skeptisk til current NAV-estimatet, som ligger godt over mitt eget estimat, men kan godt være jeg er for konservativ i mine antagelser. Uansett enig i at aksjen er billig mot NAV.
Avvik mellom salgsverdi på et skip som er 2 år og et som er 3 år gammelt er i praksis så liten at den egentlig kan bli sett på som ikke-eksisterende. Alle avvik som forekommer når begge skipene er så nye kan like gjerne komme av gode fohandlingsegenskaper fra selgers side, eller kjøpers villighet til å betale litt ekstra for å få avtalen raskt gjennom. Om du ser over salgshistorikken regner jeg med du vil se at en 2 år gammel VLCC fort kan bli solgt for noen få mill billigere enn en 3 år gammel VLCC. Du vil nok se større avvik om du sammenligner 5-6-7 år gamle skip med 2-3 år gamle skip. Skjønner riktignok poenget ditt.
Du må sette deg inn i caset. Hunt får 4 nye VLCCer i sommer, ergo 6 mnd gamle i 2021 januar. Hvor ny må en båt være for at du skal akseptere realitetene?