Feil tråd?
Lol, ja🤪
De gamle uten scrubber går til lagring først og så blir det færre i spot som gagner øvrig flåte. Tror du virkelige at fraktmarkedet og flytende lagring er frikoblet fra hverandre?
Jeg vet du er veldig virus-pessimist, men ikke alt er beksvart hele tiden.
Hvor lenge tror du det skal produseres for fullt? hvor lang tid tror du det tar før markedet er mettet, produksjonen er tilbake til normalt og tankmarkedet kollapser?
Den enorme oppturen i rater skyldes jo bare midlertidig handling fra SA.
For alt vi vet så er det rae to the bottom for SA og Russland og begge produserer for fullt for å knekke andre. Hvor lenge tror du at det produseres for fullt da?
Rater på 100k+ varer ikke evig, men rater på 40-50 = suveren inntekt for rederne. Og det kan gjerne vare en god stund. Tross alt, fullproduksjonen trenger jo bare å holde på en god neve måneder og så er gjerne samfunnene igang igjen etter virus og oljeforbruket på vei opp igjen.
Jeg er ikke så permabear som det du er
Markedet reagerer positivt på at flere slutninger går fully fixed. At Opec møtet går i vasken er pluss for tank på kort sikt. P. t. fungerer tank som en hedge mot olje og Oslo Børs.
Hunter Freya er fremdeles " on subs" i VLCC fixtures appen. Har gått mer enn 48 timer siden den ble oppdatert som jeg forstår er vanlig. Noen eksempler på at det drar ut lengre, eller at appen tar tid å oppdatere seg?
Nei, er fully fixed nå.
Kult, hva ble raten sluttet for?
Hunter Freya Fully Fixed Actual TCE/day including idle days USD 69 164 @ 52,64 days.
Og det med første tur rabatt.
Fin pris!
Kjempebra!! Så får vi håpe neste båt kommer inn til en ENDA bedre rate neste uke. Både Q1 og Q2 kan jo bli meget bra nå.
Ja, jeg syns dette er enormt bra. Men aksjekursen er uenig. Vi prøver igjen i morgen da.
Kjøpte noen tusen i dag, rimeligste var vell på 3,42. Regner med kursen vil komme etterhvert.
Bet meg merke i noe Spetalen sa på en tidligere Hegnar podcast : “Matematikken seirer alltid til slutt”
Folk sier jo at Hunt deler profitt fra tankerpoolen, så ratene hunters båter får er vel ikke så veldig viktige annet enn at de bekrefter trenden?
Aldri fått dette 100% bekreftet, men ser vi på Q1 ratene på 88k så tilsier det sharing. Hunt sluttet sine på 110-130k range.
Q4 ratene mener du vel? Og da må vi vel ta med «jomfruturene» som ble sluttet på rundt $40-50k om jeg ikke husker feil…
Har lest en plass at selv om de er med i Eco-poolen så får rederne de summene de har seilet inn, og at det ikke er vesentlig grad av proft-sharing.
Jeg har alltid trodd at det ikke var profitsharing, men det ble argumentert heftig på hegnar at jeg tok feil.
Nei, det som er guidet for Q1 av selskapet.