Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

I tillegg laster CEO - Dwellop aksjer:

www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=438902

Dwellop CEO, Helge Husto

ft, har igjennom sitt heleide selskap Dynamo Management AS idag kjøpt 2.150.000 aksjer i Hunter Group på kr 0,23.-

Etter kjøpet eier Dynamo Management AS, 58.952.583 aksjer som utgjør 4,5% av utestående aksjer.

2 Likes

Nå har selskapet vedtatt en omvendt aksjesplitt, og i morgen er siste dag det kan handles på ørenivå. Splitten skjer i forholdet 10:1, dvs. at NOK 0,25 (som er nåværende kurs) = NOK 2,5 når splitten er fullført.

Samtidig ble det endret på fullmakt for erverv av egne aksjer. Nå skal det skje på en kurs mellom NOK 0,3 og NOK 10, for å gjenspeile kursen etter splitten. Da skal alt være tilrettelagt for at selskapet kan begynne å kjøpe tilbake egne aksjer (inntil 10 millioner aksjer). Bet meg litt merke i at Kjetil Nesset (Dwellopansatt m/11mill. aksjer) stemte mot dette forslaget.

Nytt antall aksjer blir 131,158,013.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=440184

Tror jeg enda ikke har vært med på et selskap som har drevet med tilbakekjøp av aksjer hvor det har vært en god ide…

Tipper det har med insentivordninger til de ansatte å gjøre. Den gjengen vet å lønne seg selv, men det er vel greit nok det så lenge de gjør jobben på en bra måte. Det gjenstår å se. De kunne imidlertid satt minstekursen litt høyere etter min mening.

Han stemte jo bare imot punkt nr 5 om hvordan erverv av egne aksjer skal skje, mens han tydeligvis stemte for de 4 andre punktene, så det var jo litt rart :slight_smile:

Jeg har trua, men det må komme noen kontrakter til dwellop og helst iløpet av 1.kvartal 2018. Tror kursen vil falle litt om det ikke kommer noen kontrakter/flere store innside kjøp.

Jeg håper de får til noe snart, det kom fram i en avisartikkel at de har takket nei til 27 transaksjoner, og tenker langsiktig i sine investeringer. Så langt er jeg skuffet over hvor lite som har skjedd i selskapet, og synes kanskje det bør komme noe vettugt fra dem snart. CEO i selskapet koster dem 2-300000 i måneden, selv om han sikkert har mye annen jobb på siden. Vet ikke hvor heldig det er at de har denne midlertidige CEO-løsningen i så lang tid som de har hatt nå, med en finansmann som kanskje har for mye fokus på penger til seg selv. I tillegg er det CEO som står for utleie av lokaler til selskapet, så jeg føler han får litt vel mye inntekter fra selskapet samtidig som det skjer utrolig lite og kursen ramler sakte men sikkert. Jeg kan selvfølgelig ta helt feil her, og det kan jo tenkes at CEO gjør en kjempejobb som vi foreløpig ikke ser fruktene av.

Mange innsidekjøp, godt med penger på bok og gode teknologier, gjør at jeg likevel føler meg trygg på at det etter hvert begynner å skje noe positivt her. En eventuell avtale til Dwellop er en kjempetrigger, og dersom GMS vil ha slike WOR på alle sine fartøy, som de har på GMS Evolution, vil det generere gode inntekter det også.

1 Like

GMS/Dwellop nominert til pris for årets innovasjon, av The Annual Offshore Support Journal Awards 2017.
http://www.osjconference.com/awards

3 Likes

Hallo

Vært aksjonær her i ca 6 mnd skjedd veldig lite…

Noen som har kontakt med selskapet som vet om det er noe som helst aktivitet? Merker at vi aksjonærer sitter med veldig lite informasjon…

Det skjer dessverre veldig lite, og jeg synes det er et lite aksjonærvennlig selskap vi ser her. De ser også ut til å ha sluttet å poste aksjonærlistene på nettsidene sine.

Det sagt, så sitter jeg fortsatt her, og har ikke tenkt å selge med det første. Dwellop jobber med å få innpass i Asia. Det blir spennende å se om fartøyet GMS Evolution får litt oppmerksomhet så snart det er i oppdrag. Nylig ble skipet klarert i UK ift. sikkerhet. Dersom GMS Evolution blir en suksess, vil oppdragsgiver GMS sørge for oppgradering av alle sine større fartøy, noe som sikrer jobb til Dwellop. Så man får bare håpe på det.

Jeg tror nyheter er like rundt hjørnet. Dwellop er representert på “The 18th North Sea Decommissioning Conference” i Oslo, 5 - 7 februar, og er nominert til prisen for “årets innovasjon”, en pris som vil bli tildelt i London 7-8 februar. Det er jo sjanser for at de får den, noe som i tilfelle vil skape litt oppmerksomhet rundt dem. Kanskje får de den ikke, men vil jo si det er bra bare det å være nominert til denne prisen også.

Og 13 februar er det Q4-rapport, så da er de mer eller mindre nødt til å gi lyd fra seg.

1 Like

Aksjon%C3%A6rliste

Det er noen som får ganske billige aksjer i disse rød dagene

1 Like

Frank Storm og Per Øyvind Berge selger med sine to selskaper F Storm AS og Grunnfjellet AS, samtidig som de kjøper med Alicerce Forvaltning AS. Får håpe de bare har flyttet over pengene og ikke gjør forsøk på å manipulere kursen ned.

Ellers ser det ganske kurant ut, listen består i en stor grad av insidere i selskapet.

1 Like

Denne er priset til EK nå, og holder seg bra i stormen. Fristende!

HUNTER: Siden aksjemarkedet flokket seg om Øystein Stray Spetalen og Arne Fredlys oljeservicevyer, har kursen falt90 prosent. Nå får man virksomheten gratis. Lenge etter at Spetalen har solgt seg ut og Fredly solgt seg ned, stupte aksjen i går ned 5 nye prosent til 2,15 kroner. Det gir en børsverdi av hele selskapet på 281 millioner kroner, hvilket er på nivå med det selskapet har i netto kontantbeholdning. Det innebærer at selskapet kun prises til bankbeholdningen, og at både selskapsskallet med børsnoteringen, datterselskapet Dwellop – som de i fjor vår betalte 185 millioner kroner for – og den opprinnelige Badger-teknologien, som har kostet 1 milliard kroner å utvikle, nå fås gratis.

3 Likes

Ørsted contracted Gulf Marine Services UK to provide two offshore accommodation vessels for the 1.2GW UK offshore wind farm in April 2017. GMS Evolution is expected to join its sister vessel at the Port of Blyth shortly.

Mobilisation works for GMS Endeavour encompass, among other things, installation of a large Osbit access tower with integrated boat landing for crew transfer vessels.

By deploying the two GMS vessels and equipping one of them with a boat landing system, Ørsted will create an offshore hub at the Hornsea One site, allowing technicians working on the three substations and a reactive compensation station (RCS), and those working on other areas of the wind farm – such as the wind turbines – to stay on the same vessel.

For Port of Blyth, this is the first time it is hosting a jack-up vessel. “Seeing GMS Endeavour berthed in South Harbour is a great milestone and the culmination of a lot of hard work from our technical and marine teams in proving the viability of jack up vessels at Blyth. We’re delighted to be working with Gulf Marine Services and look forward to welcoming more of their fleet in the future,” said Martin Lawlor, Port of Blyth Chief Executive.

Offshore construction recently started at the Hornsea Project One site with first monopiles installed. Along with three offshore substations and a RCS, the project will comprise 174 Siemens 7MW wind turbines, expected to start operating in 2020.

Så da er snart GMS Evolution er på plass i Port of Blyth. Ørsted (tidligere Dong Energy) inngikk i fjor en kontrakt med GMS på to jackup-fartøy, og nå viser det seg altså at GMS Evolution er ett av dem. Disse skal betjene en av verdens største havvindmølleparker, Hornsea Project One. Ser ut som det skal benyttes sammen med det andre skipet, GMS Endavour, som overnattingskvarter for de ansatte. Det ene fartøyet er utstyrt med et båtlandingssystem, som gjør at de enkelt kan bevege seg over til de forskjellige stasjonene.

Spørsmålet er om Dwellops teknologi kommer til nytte der? Dette er vel ikke primærområdet for deres Work-Over-Rig, så må si jeg er usikker på det.

Følte jeg måtte spørre GMS om dette, så her er korrespondansen på det.

Hi!

I have some questions, hopefully you will be able to answer them.

I see that GMS Evolution will be joining GMS Endavour, working as acommodation in Hornsea Project One. Does this mean that Dwellops Work-Over-Rig will not be put to use? Or is it used in some other way?

Will you install Dwellops WOR on all your larger vessels? It’s an interesting technology, and I’ve read about the interest you got from several parties.

Thank you in advance

**

Thank you for your email. We are currently in discussion with that client for the cantilever to perhaps be used in some limited aspects of their work programme but can’t provide further details at present. The intention is that the cantilever will be retrofitted on other Large Class SESVs over time as its value is recognised by clients

1 Like

Hva betyr dette koe?

Dwellop er Hunters datterselskap, og de har utviklet en WOR (Work-Over-Rig), som er et cantilever-system på båten som fungerer som en rigg. Kort fortalt er det en slags plattform som strekker seg utover fra boredekket, og gjør det enklere og raskere for fartøyet å sette i gang med arbeidet. Et slikt system som dette er det første i sitt slag, og i tillegg er det mobilt, og mulig å ta av skipet.

GMS (Gulf Marine Services) er kunden til Dwellop, og er blant de største leverandørene av selvdrevne, selvoppløftende jackup-fartøy i verden. Dette selskapet fremhever altså Dwellops cantileversystem i sine rapporter, og det er også noe av det første som møter oss når vi går inn på hjemmesidene deres. GMS har stor tro på systemet, og hvis de får riktig, ja da vil vi ikke lengre ligger på dagens kurs for å si det sånn. CEO Duncan Anderson har uttalt at han tror dette systemet kan erstatte eksisterende borerigger.

Så tilbake til hva du spør om. Jeg la merke til at GMS Evolution (fartøyer som er utstyrt med Dwellops cantilever-system) var på vei til oppdrag i UK. Men jeg noterte meg at de ikke skulle utføre typiske oppdrag hvor de ville benytte seg av denne teknologien. Derfor skrev jeg mail til GMS og spurte dem om den var ment brukt på andre måter, hvorpå de skriver at de er i samtaler med klienten om å benytte seg av det innenfor et begrenset område i arbeidet. Men hun kunne ikke gi meg mer detaljer der. Men det er bra da, at de kanskje får tatt det i bruk. Jeg var redd for at det ikke skulle bli tatt i bruk i det hele tatt.

I tillegg spurte jeg om de hadde planer om å installere systemet på alle sine større fartøy. Der bekrefter de at det er intensjonen. Og hun skriver “over time as it is recognised by clients.” Altså ikke “if”, men “as”. De har stor tro på dette produktet, noe som også går igjen i rapportene deres.

Og det er jo gull for Dwellop, det er nok til å holde dem gående med god profitt i et par år dersom GMS skal ha dette på alle sine større fartøy. Og man kan jo bare tenke seg potensialet hvis andre også vil ha tak i dette for å kunne gjøre en langt mer kostnadseffektiv og raskere jobb innen brønnintervensjon.

2 Likes

HUNT: Dwellop’s board approves WOR contract - effective contract subject to
certain closing conditions

The board of directors in Dwellop has today approved a contract for one work
-over rig (WOR) with an undisclosed client in Asia.

The scope of work is similar with Dwellop’s latest WOR delivered, however the
contracted WOR shall comply with “NORSOK” requirements and include a Hunter
Crane. In addition, Dwellop will be responsible for delivery of the cement unit.

The contract is subject to certain closing conditions, primarily that the yard
needs to conclude on a contract with its client. If a firm contract between the
yard and its client is not signed, Dwellop’s contract will be cancelled

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=444100

4 Likes

Rapport ser bra ut, bedre enn jeg hadde forventet.

I tillegg til dagens WOR-kontrakt (som de får hvis rederiet får kontrakten med sin klient igjen), ligger de godt an til et til WOR-prosjekt. De hadde 286MNOK i cash igjen ved årsskiftet. Bra ordreinngang på brønnintervensjonsutstyr/produkter (17,5MNOK), faktisk 70% mer enn i fjor ved samme tid. Imidlertid ingen større ordrer, men de sier at avgjørelser i markedet blir satt på vent, blant annet på grunn av at klientene trenger godkjenning fra hovedkontoret. Noe som betyr at de nok har mye ute som enda ikke er avgjort. De ser positive markedssignaler og er i samtaler med en rekke klienter.

Selskapet ser på flere alternativer i forhold til Indicator (som står for Badger Tool).

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=444181

1 Like

Her er utdrag av kostnader Hunter har til bl.a Vegard Urnes for midlertidige CEO tjenester som de så fint kaller det :slight_smile: . Han tar seg godt betalt, så hadde vært fint og vite hva han bidrar med av reell verdistigning i firmaet. Håper de får til noe snart og ikke bare belager seg på at Dwellop skal dra inn kontrakter. Selv om det lover veldig godt det Dwellop kommer med fremover.

In May 2017, the Company entered into two consultancy agreements with Middelborg AS, a shareholder in Hunter. Middelborg AS is owned by Mr. Lundkvist, who was elected chairperson of the nomination committee of Hunter at the annual general meeting in May 2017 for two years.
• Mr. Lundkvist shall act as a transaction advisor to the Company with a success fee payable for transactions resulting from these services. • Mr. Vegard Urnes, employed as an Investment Manager in Middelborg AS, to perform the services as interim CEO of Hunter.
Middelborg AS has invoiced the Company NOK 3 509 994 for 2017, mainly for interim CEO services from February to December.
During 2017, the Company has rented office space and purchased various services from Navis Finance AS for NOK 197 000. Mr. Urnes, through Novasuper AS, and Mr. Lundkvist, through Middelborg AS, are shareholders and directors in Navis Finance.