Diskusjon Triggere Porteføljer

Hva blir de beste investeringene i 2018? 🤪

<%- if @topic_view.topic.tags.present? %>
<%= t 'js.tagging.tags' %>: <%- @topic_view.topic.tags.each do |t| %> <%= t %> <%- end %>
<% end %>

Det er det store spørsmålet! :slight_smile:

Kom med ditt forslag nå! Kun en investering per innlegg og gjerne en begrunnelse.

Trykk så på Stemme-knappen til venstre for hvert innlegg for å gi din stemme :slight_smile:

PS1: Husk å stemme på ditt eget innlegg :smiley:
PS2: La oss prøve å holde diskusjon utenfor denne tråden, ettersom innleggene her sorteres etter antall stemmer - hvis du prøver å svare på et innlegg vil det ikke komme rett under det du svarer på :slight_smile:

2 Likes

PCIB hvis de lykkes med ett av sine forskningsområder. 3 Skudd på mål.

8 Likes

NANO!

Etter ett år i dvale med bare medgang i utviklingen av medisiner så kommer belønningen i 2018!
Ser forresten at det allerede er FIRE stykker som ikke har stemt på egne forslag, enda @pdx nevnte det 2 ganger i trådstarten. Våkn opp :joy:

10 Likes

LOL :joy:

3 Likes

Funcom.

Krypto har gått så mye at risikoen er for stor til å gå inn. Potensialet er sikkert der men nedsiden er waaaayyy to Big.

6 Likes

Stod i 81 når du skrev posten. Snart i null da!

Her må jeg nok si Targovax :slight_smile:

NEL

Tror 2018 blir gjennombruddsåret for NEL og at vi går forbi kursmålet til Norne Securities på 5 NOK. CEO Løkke har uttalt at de vil tjene penger i 2018.

3 Likes

Satser på at Axactor skal høste det de sår og går 3x i 2018 :slight_smile:

1 Like

Jeg har troa på at Bitcoin når $100 000 i 2018

5 Likes

Ethereum.

La oss si at BTC er en app med begrensede funksjoner. Hva er da Ethereum? App store, rett og slett. Det kommer SÅ mange desentraliserte apps bygget på Ethereums plattform i 2018 (bl.a. Golem, OmiseGo, 0x/District0x og så videre).

Om man er i tvil: Se på coinmarketcap.com. 42 av de som er inne på topp 100 kjører på Ethereum. Lett valg for min del!

5 Likes

Jag er bad boy og skriver to:

Integrum: alene på us markedet de neste 4-6 åren, stor satsning i US, Europa og asien. Økte omsettning med 120% siste kvartalet, burde være positiva i 2018. Har marginaler på 90% på produkten. Burde være ett mang milliard selskap om 10 år, men 2018 blir turn around året.

Talkpool: Meget lavt vurdert loT selskap som har knyttet ordrar på 300-400 MSEK som kommer vises neste rapporter. Vurderes idag til ~140 MSEK. Fikk tidligere i uka en ordre fra Namibia før ett smart city projekt vurdert på $2 billion, hvor mye som tilfaller Talkpool er under diskusjon.

6 Likes

2018 blir året man skal eie IOTA :smile:

2 Likes

Raiblocks

5 Likes

Norwegian Air Shuttle (NAS)

Aksjen er kraftig underpriset pr dags dato grunnet dårlige kvartalsrapporter og heller dårlig utsikter også de neste 2-3 kvartalene. Fra og med sommeren 2018 vil imidlertid de største kostnadene rundt opprampingen av langdistanse være tatt, noe som bidrar til at kostnadene pr setekilometer (CASK+avskrivninger) vil falle kraftig. Videre har jeg tro på at inntektene (RASK+tilleggsinntektene) vil ha et langt lavere fall enn hva analytikerne har spådd (Sparebank1 spår RASK ned 11%!).

Norwegian får ingen vesentlige lavkostkonkurrenter i 2018 og vi vil til neste år få se hvorfor Bjørnene Kjos og Kise ønsker øke eksponeringen i flyselskapet. Norges mest shortede aksje vil ha for få nødutganger når tallene begynner vise bedring, noe som gjør at aksjen vil ta av og stige raskt når den først får luft under vingene.

Økt pris på fuel og sterk dollar kan ødelegge noe, men på tross av dette så er det ingen tvil om at selskapet er kraftig underpriset. Kursmål kr 750 basert på 10x EPS for 2019 hvor selskapet vil få lav/normal vekst igjen.

Edit: Ikke smart å stemme før jeg valgte komme med mitt alternativ. Får tydeligvis ikke stemme to ganger eller endre stemmen :wink:

5 Likes

En eller annen ukjent crypto som enda ikke er lansert.

Utenom det har jeg troa på Image Intelligence for 2018. Har sunket jevnt å trutt hele året, og har en mcap på 180MSEK atm. Kan nok gå enda litt ned, men har troa på at de leverer positivt resultat for Q4 2017 og så går det bare en vei.
De leverer videostabiliseringssoftware, i første omgang til mobiltelefoner. Teknologien ser veldig bra ut og skal visstnok være mye bedre enn det iOS og Android leverer selv.
Har en drøss kontrakter med store mobilleverandører, så nå gjelder det bare å få ristet noen penger ut av de.

2 Likes

Ble iallefall en meget bra tradingmulighet i NAS iløpet av 2018.

Funcom bør gå rimelig bra. BTC kan nok fint gå en del til, men ville absolutt ikke brukt penger på det da jeg føler at nedsiden er langt større enn potensiell oppside. Ville nok heller hivd litt penger på noen altcoins hvis man absolutt skal inn i crypto.

Canopy Growth

3 Likes