Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Hva blir de beste investeringene i 2018? đŸ€Ș

Uten risiko kommer ikke belÞnning. SÄ denne trÄden bÞr jo vÊre full av hÞy risiko selskap som fÄr en skikkelig nedtur pÄ rÞd bÞrs :stuck_out_tongue:

1 Like

Dette er vanskelige greier, det avstemningen ikke tar hensyn til er at i praksis selger nok mange deler eller alt hvis oppgangen kommer eller tar en SL pÄ 10%. Er det noe 2018 har vist for mine gaming-aksjer og biotechaksjer sÄ er det viktigheten i mange caser om Ä ta gevinst eller selge litt pÄ veien opp, noe jeg heldigvis har gjort, men til tross for dette blir det nok et tungt Är aksjemessig.

Men nĂ„r “alt” faller pga alt fra handelskrig med kina/USA og full stopp i kina for spill da blir det vanskelig for Ă„ nevne noen momenter. Full stopp i kina for spill er en hendelse som ingen sĂ„ komme. Da solgte jeg alt av spillaksjer bortsett fra funcom. Til og med mine “bluechips” i SF og THQ som jeg "aldri " egentlig skulle selge


2 Likes

Gikk i alle fall i pluss pÄ NEL-tipset mitt :money_mouth_face:

NEL utgjorde den stÞrste vektingen i min samlede aksjeportefÞlje i 2018. Tok gevinst og solgte unna 50 % aksjene mine i NEL gjennom 5 salg i perioden Q4 2018. Brorparten av gevinsten (ca. 2/3) ble tatt ut og plassert pÄ sparekonto i banken, mens resten (ca. 1/3) ble omplassert til andre aksjer (PCIB, AXA, NOM og NANO).

2 Likes

@pdx trenger ny 2019 trÄd :heart_eyes:

2 Likes

Moralen blir vel: Ikke lytt til rÄd pÄ anonyme diskusjonsfora

7 Likes