Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Hovedporteføljen - mangler Episurf som vil komme inn med 10k aksjer + overtegning.

I tillegg har jeg ethereum, noe fond, og en voksenportefølje som er mindre aktiv og lavere risiko.

4 Likes

Sitter atm 100 % i Funcom, men når kursen henter seg inn over 4 skal jeg spre meg ut til minst 2 andre i forskjellige sektorer. Har tro på Funcom over de neste årene, men det er hardt å være med på berg og dalbane.

1 Like

Jeg har prøvd å argumentere med å tenke langsiktig. Ja vi kan cashe ut nå og bruke pengene - eller vi kan la dem stå og jobbe for oss og cashe ut 2-5x om 2-3 år. Your call :wink:

2 Likes

Solgt totalt 50% i PCIB
Doblet antall tr i Episurf.

2 Likes

Solgte enda mer, har igjen 25% i PCIB

Ja. Fra 16 oktober har jeg i tur og orden rukket å selge TRVX, ACAD og TGTX før de føk av sted.

Tar det som et kosmisk tegn på at jeg ikke skal selge OMER uansett hva som skjer.

2 Likes

Nærmer seg…

Satser på å krysse den magiske grensen på 1m før jeg selger :money_mouth:

13 Likes

Samme her, ikke 1mill grensen da, blir for optimistisk å tro at jeg skal helt dit med min pott. Da ville du allerede vært mangemillionær bare på Nordnet ^^.

1 Like

Jeg satser også på å krysse den grensen snart, men tviler på det blir med Funcom. Men kanskje?

1 Like

Lenge siden jeg har postet i denne tråden. Etter en solid opptur fra november til februar har jeg opplevd en liten korreksjon nå i mars. Har gjort en del endringer i feb-mars. Har solgt mye PCIB og redusert litt i Stillfront. Kjøpt meg ordentlig opp i SB. Spillaksjene står for ca 80% av porteføljen da det er disse jeg har mest troa på de neste 2-4 månedene.

Starbreeze
Stillfront
Funcom

PCIB
SDSD
Natto

Vurderer å sette inn friske penger for å øke i spillaksjene. Synes alle er billige.

4 Likes

Har du vurdert Paradox?

Da ser min portefølje ut som følger:

Funcom
Natto
Nano
PCIB
Episurf

Targovax røk ut alt for lavt på 26,35

Har nå igjen noe cash på konto, bør jeg pøse de inn i Funcom? Eller bør jeg bruke de på en som kan rævkjøre lille Framstad noe så inni granskauen?
@pdx det er fare for at det kan komme mye dritt fra mitt tastatur om dagen, gi beskjed når jeg er nær streken!
Prøver å styre meg. Det kommer mer i en annen tråd nå!

1 Like

PAX kommer, hvem har mest spennede på lur der? Personlig satt et lite bett på SB.

Fortell @Evilfreud :slight_smile:
Orker du å legge inn noe link/lesestoff?

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2017/03/07/starbreeze-ab-starbreeze-to-showcase-raid-world-war-ii-deliver-us-the-moon-and-the-console-edition-of-dead-by-daylight-at-pax-east.html

De skal vise fram Raid: World War II, Deliver Us The Moon og konsollversjon av Dbd. Førstnevnte forventer jeg at skal selge mye når det slippes i august.

Anbefaler å følge Starbreeze-tråden @Duogdu :wink:

1 Like

Er det god inngang i Star nå? Eller er det kurant om en uke eller to?
Holder på med bilbytte, igjen!
Ellers takk for tips!
Det er så mye som skjer her på Tekinvestor :+1: at jeg sliter med å få lest alt jeg vil lese/holde meg oppdatert på

Jeg har posisjonert meg for at Starbreeze skal snu her.

2 Likes

Oppa Gangnam Style :sweat_smile:

8 Likes

Får vel dele litt og høre hva dere mener :slight_smile:

AXA
FUN
NATTO
SSO
AKERBP
EPIS-B (og tegningsretter)
KIT
NOKIA (Euro)

Har solgt PCIB og begynt å kjøpe AKERBP for de pengene.
Antar at AKERBP blir en solid utbytteaksje i fremtiden.
Så er det sikkert mange som mener at det var et forferdelig kjedelig bytte :smiley:

5 Likes

Ja, har den i sidesynet. Liker at de ikke skal være frontrunners på teknologi og grafikk, og heller lage spill med fokus midt mellom form og funksjon.

At de samarbeider med Tencent for å treffe i Kina er spennende, men en utfordring pga kulturforskjeller. Samme utfordringen som Starbreeze mao

Det ville vært fornuftig av meg å eie litt aksjer her da det er mye positivt å si om både selskap og CEO, og jeg er fristet til å kjøpe litt, men kjenner ikke aksjen godt nok enda

Hva tenker du om aksjen?