Nøyaktig opp 5% hos meg i dag, kun Nano å følge med på
Har 50% Nano, 25% Targo og 25% unotert Pexip. Mener selv jeg er godt rigget for høstjakta nå.
Vært 3 uker med lite børsfokus. Begynte med ferieuke i New York fra 16.09. Det fungerer tydeligvis ikke så bra :
Mest irritert over at jeg ikke fikk utnyttet meldingen i PCIB sist uke. Satte forhåndsordre som ble litt for grådig og ble derfor med hele veien ned igjen mens jeg var opptatt på jobb.
Solgte en del av TRVX-posten på 18,20 da den spratt opp fra 16-tallet i uka som var. Med litt tap, men ville ha noe tilgjengelig til å kunne gå inn raskt i eventuelle andre gode muligheter. Flere er aktuelle:
- Funcom ned mot 2,00
- Trvx ned mot 16,00
- Episurf ned mot 6,00
- Fingerprint, Hugo og Redwood Pharma.
Lykke til med ny uke folkens!
Jeg synes RNB har litt for stor variasjon i inntjening og rapporten i dag viste minus igjen og da valgte jeg å selge den posisjonen (solgt på åpning 12.50) da jeg synes det blir litt for høy risiko. Det betyr ikke at jeg ikke tror på selskapet eller aksjen lenger, men risikoprofilen passer ikke helt inn i voksenporteføljen slik det ser ut nå.
Porteføljen per 12.10.
Er tilbake igjen med aksjer etter en pause fra Nano! Vært med siden desember 2015 og nå som jeg er i militæret har jeg plutselig funnet endel tid til dette igjen!
Havyard og Kitron har jeg klokketro på videre. Spesielt i 2018-2020. Kjedelig portefølje, men får bare være.
Kunne tenkt meg å handle noe som kunne piffet opp porteføljen, eller vektet meg opp. Noen ideer?
Har i tillegg en posisjon i Bitcoin XBT.
4 bokstaver: NANO
Du får noen bokstaver fra meg også, Funcom.
Jeg mener ganske bestemt att Funcom på kurser rundt 2,10-15 må være ett røverkjøp.
Skal sjekke ut Funcom, dårlige erfaringer fra tidligere
Nano skal absolutt inn i porteføljen igjen, om det blir nå eller etter jul får jeg se…
Da er jeg igang igjen og den første aksjen jeg kjøpte var ThinFilm for 2.29.
.
.
.
.
Edit: nå fikk jeg også Next Bio for 38.20
Om Targovax får en utvikling ala det Nordic Nanovector hadde i fjor høst/vinter tenker jeg at det er greit å være inne fra slik kursen er i dag Det er far off slik kursutviklingen ser ut i dag, men har brukt mye tid på å analysere for meg selv og tror det er et potensiale her. Fundamentalt ser det også fint ut. Targo blir aksjen jeg sitter dypest i over jul. Så får me sjå. Kursmålet mitt ligger på 30-32, men kommer nok til å se an om vi bryter opp om vi først skulle komme dit. Noen andre som har noen kandidater de vil sitte med over årskifte?
Sitter godt lastet i Nano, størstedelen er langsiktig. Altså ca 2019, men noe blir solgt hvis det blir en bra kursutvikling ved oppdatering av framgang i selskapet.
Kursmål på Thin og Next Morti ? Dobling?
Thin kan kjøpes på 1.99
Dobling ja hvis jeg ikke kjøper mer. Dobler jeg er jeg fornøyd med 50%.
Bare får det med her også at jeg kjøpte Funcom på 2.00 i dag også.
Dette er en grei illustrasjon for hvordan det går om dagen med min portefølje. De tre aksjene jeg har investert mest i går det greit med, resten går det dritt. Jeg lurer på om jeg rett og slett må være litt hardere på tradingen. Dette konseptet med å spre risiko ender jo bare opp med at jeg finner for mange risiko-selskaper å satse på, og følger dem ikke opp bra nok.
Kort sagt: jeg burde ha 3 satsinger, også kan jeg kjøre litt kortere trades i andre aksjer jeg har troen på kortsiktig, med litt mindre beløp. Det begynner å bli latterlig hvordan en god aksje kun klarer å få porteføljen til å gå i null, mens 3-4 aksjer er i solide nedadgående trender.
Jeg har to kontoer, en vanlig og en zero-konto, og det ser sånn ut i dag:
Kitron +
PCIB +
Natto -
Funcom -
Stillfront +
Seam -
SDS -
Fing -
Den eneste aksjen her som er i minus, som jeg ikke stresser med er Funcom. Der er jeg rimelig sikker på at jeg har kontrollen.
Havyard: 40%
Climeon: 40%
Norwegian: 20%
Funcom
Biotec
Nom
Hugo
Fra størst til minst, biotec og Hugo i pluss, Funcom og Nom i minus
Amen! Sliter med nøyaktig det samme selv. De få aksjene jeg virkelig satser i, går som regel godt i pluss etterhvert, og så blir gevinsten spist opp av alle småpostene jeg har i andre lite gjennomtenkte innkjøp.
Begynner å tro at mantraet om diversifisering ikke alltid er det smarteste.
Jepp, jeg burde hatt 50% mindre i aksjer, hatt færre aksjer (kun de jeg virkelig hadde troen på) og diversifisert via fond. Som hobby-investor, så har jeg kun mulighet til å sette meg godt inn i et fåtall aksjer, ikke 8 som jeg har nå.