Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Om Targovax får en utvikling ala det Nordic Nanovector hadde i fjor høst/vinter tenker jeg at det er greit å være inne fra slik kursen er i dag :slight_smile: Det er far off slik kursutviklingen ser ut i dag, men har brukt mye tid på å analysere for meg selv og tror det er et potensiale her. Fundamentalt ser det også fint ut. Targo blir aksjen jeg sitter dypest i over jul. Så får me sjå. Kursmålet mitt ligger på 30-32, men kommer nok til å se an om vi bryter opp om vi først skulle komme dit. Noen andre som har noen kandidater de vil sitte med over årskifte?

2 Likes

Sitter godt lastet i Nano, størstedelen er langsiktig. Altså ca 2019, men noe blir solgt hvis det blir en bra kursutvikling ved oppdatering av framgang i selskapet.

1 Like

Kursmål på Thin og Next Morti ? Dobling?

Thin kan kjøpes på 1.99 :sunglasses:

Dobling ja hvis jeg ikke kjøper mer. Dobler jeg er jeg fornøyd med 50%.

32

Bare får det med her også at jeg kjøpte Funcom på 2.00 i dag også.

13 Likes

Dette er en grei illustrasjon for hvordan det går om dagen med min portefølje. De tre aksjene jeg har investert mest i går det greit med, resten går det dritt. Jeg lurer på om jeg rett og slett må være litt hardere på tradingen. Dette konseptet med å spre risiko ender jo bare opp med at jeg finner for mange risiko-selskaper å satse på, og følger dem ikke opp bra nok.
image

Kort sagt: jeg burde ha 3 satsinger, også kan jeg kjøre litt kortere trades i andre aksjer jeg har troen på kortsiktig, med litt mindre beløp. Det begynner å bli latterlig hvordan en god aksje kun klarer å få porteføljen til å gå i null, mens 3-4 aksjer er i solide nedadgående trender.

Jeg har to kontoer, en vanlig og en zero-konto, og det ser sånn ut i dag:
Kitron +
PCIB +
Natto -
Funcom -

Stillfront +
Seam -
SDS -
Fing -

Den eneste aksjen her som er i minus, som jeg ikke stresser med er Funcom. Der er jeg rimelig sikker på at jeg har kontrollen. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Havyard: 40%
Climeon: 40%
Norwegian: 20%

2 Likes

Funcom
Biotec
Nom
Hugo

Fra størst til minst, biotec og Hugo i pluss, Funcom og Nom i minus

3 Likes

Amen! Sliter med nøyaktig det samme selv. De få aksjene jeg virkelig satser i, går som regel godt i pluss etterhvert, og så blir gevinsten spist opp av alle småpostene jeg har i andre lite gjennomtenkte innkjøp.

Begynner å tro at mantraet om diversifisering ikke alltid er det smarteste.

2 Likes

Jepp, jeg burde hatt 50% mindre i aksjer, hatt færre aksjer (kun de jeg virkelig hadde troen på) og diversifisert via fond. Som hobby-investor, så har jeg kun mulighet til å sette meg godt inn i et fåtall aksjer, ikke 8 som jeg har nå.

3 Likes

Tenkte mer han her jeg😂

2 Likes

Ja men det er jo Pål :wink:

2 Likes

Komplett bank - 40%
Havyard - 35%
Nano - 25%

Komplett bank - Synes samtlige aksjer i forbrukslånbransjen er attraktivt priset, men komp er mest interessant mtp samarbeidet med komplett.no

Havyard - Nærmer seg full ordrebok for 2018, mens kursen ikke har fulgt etter. kan dobles ila 2018.

Nano - Satser på kanonresultater for betalutin 20/100 $$. Nano har mye spennende i pipeline.

4 Likes

Solgte litt Next på 54kroner og skal prøve å fiske litt Episurf :slight_smile:

2 Likes

Har bare Targovax nå.

1 Like

Flytter litt tilbake, kjøpte Fing på 16. tallet og tar gevinsten der på 19 (på samme antallet jeg kjøpte), samtidig fyller på litt i de aksjene jeg ofret solgte blant annet Next på 55 og litt Funcom på ca samme kurs. Synes det er vanskelig å sitte med mye cash nå da mange aksjer er billige slik jeg tolker det så får jeg flytte litt mellom casene. Fokus ligger også på diversifisering og få lav “kostpris” i hver aksje jeg tror på. Litt sjonglering her må til når mange av casene jeg følger har falt ganske mye så tradingen redder meg litt i år.

6 Likes

Tok Kitron inn i porteføljen nå. 7.06

2 Likes

Her er det ingen aksjer i porteføljen nå. Har tradet litt i Targovax(+2,2%) og PCIB(+3,6%) ser etter nye innganger i Funcom, Targo og PCIB. De 4 jeg følger er Nano, Pcib, Targovax og Funcom. Tror alle 4 er gode bets på 4-6mnd sikt. Targovax mer på 11 mnd sikt når neste target nås.

Edit: Eier litt IOTA, men det får stå for seg selv i noen år :slight_smile:

Edit: Har nå ca 20% Funcom med 2,17 som inngangskurs. Når jeg går ut kommer an på hva som skjer framover. Tar gjerne 1-2% avkastning raskt, men selger ikke med kortsiktig tap her.

3 Likes

1 Like