Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Aksje-fondskonto

image

Zero - aka. #uglyrichkonto

image

Pensjonssparekonto

image

imageimage

6 Likes

Porteføljen er ned 10-15% siden august mest pga manglende trigger / nyhetstørke.
Gikk ut av NRC for å øke i Havyard, dumt kortsiktig kanskje.

Havyard 75%
Funcom 25%

Øker litt i fingerprint igjen jeg

3 Likes

Redusert noe i Fun, tatt gevinsten k biotec og inn med Gig.
Sitter uforandret i Nom og Hugo

2 Likes

Mens jeg sitter med ATH i antall aksjer i Funcom. Jeg forstår godt hvorfor du ikke vil sitte i Funcom over Q3-tallene, det er mye usikkerhet rundt dem, men jeg har nå estimert meg fram til at de vil være gode. Så får vi se om jeg får meg en på trynet på tirsdag eller ikke. Samme hva, så er jeg avslappet med tanke på å sitte i Funcom til over Q2 2018 og PS4-lanseringen.

Aksjene jeg sitter i etter verdi:
Kitron - ingen endring, vurderer å øke (P/E på 12,8 for siste 4 kvartaler)
Funcom - økt betraktelig de siste månedene
NattoPharma - ingen endring
Stillfront - minipost (har nylig solgt 85%, eller så hadde den vært #2)
PCIB - minipost, venter på et rally
Fingerprint - minipost, venter på bedre dager
SDS - minipost, venter på et mirakel
Seamless - minipost, venter på et mirakel

7 Likes

Eg sitter med veldig mangen funcomere, som skal være med veldig lenge👍

5 Likes

Kvittet meg med next på 54.50. Så god gevinst på kort tid. Økte i Funcom i dag.

Funcom 50%
Kitron 25%
ThinFilm 25%

9 Likes

Tatt tilbake det eg reduserte med

3 Likes

Slik ser beholdningen min ut for tiden:

image

Edit: Jeg tok en liten “lyttepost” i Thin idag…

7 Likes

Har kvittet meg med NAS, CSIQ GILD, og vektet opp i NANO etter en bommert i funcom.

Ser slik ut pt:

nano 50 %
axa 33 %
dnb 15 %
tesla 2 %

Om makro holder et par år så blir dette bra :stuck_out_tongue:

1 Like

image

12 Likes

Nano 99%
Resterende 1% skal inn i Nano

Jeg kan begrunne litt hvorfor. De har forsket frem og brukt medisinen betalutin med flere doser over flere år. En stor populasjon har fått denne medisinen mot lymfekreft (NHL). Nano har til nå bhandlet de vanskeligste og eldste innen denne kreftformen FL3. Sammneligner vi tall med andre selskaper så er vi minst dobbelt så bra på både effekt, bivirkninger og enkel behandling som konkurrentene. Det er altså snakk om en revolusjon innen behandlingen i NHL-kreft som Nano er i gang med å realisere. Nå går vi inn i siste avsluttende fase 2/3, Paradigme. I tilegg jobbes det med å få Betalutin klar for andre kreftformer og stadier innen NHL, inkludert kombinasjonsbehandlinger med andre medisisner. Proff ledelse er også en viktig faktor. Anbefaler som vanlig alle å lese seg opp selv før de gjør egne investeringer.

2 Likes

Er meget jevnt fordelt og føler jeg har en fin og diversifisert potrefølje :joy:

7 Likes

Mangler Nano. En portis er ikke fullkommen uten! :sweat_smile::+1:

2 Likes

Det har skjedd mye siden sist:
image

  • Fingerprint, SDS og Seamless har alle gått i dass.
  • PCIB såvidt i minus, venter på neste nyhet som driver aksjen
  • Natto er nesten i pluss igjen
  • Stillfront gikk svært bra, men jeg er nå helt ute
  • Cash er økt betraktelig etter at jeg gikk ut av Stillfront
  • Kitron har sunket ca 20% fra toppen, sitter med 114% av “max” beholdningen min
  • Funcom her har jeg økt kraftig

Jeg ser egentlig etter en ny aksje, men det kan hende jeg ender opp med å putte penga i et indeksfond. :stuck_out_tongue:

6 Likes

Tenker å sett 25-30% fra XBT over i Nano etter nyttår :+1:

1 Like

På den tiden så vet du/vi enda mer om hvordan framgangen og LOA er for Betalutin, og sannsynligheten for godkjenning er forventet en god del større da :+1:
Det er fordelen, “ulempen” er jo en forventet høyere kurs.
Men alle har sine kriterier for investeringer, jeg anbefaler ikke noen å kjøpe Nano uten å ha lest seg opp på caset. Du er velkommen i "menigheten " når du vil :sweat_smile::+1:

Har lodd i KOMP, NANO, BDRILL, DOF, HUNT, EMGS, DAT.

Mest tro på de fire første og sistnevnte. Loddene i HUNT har jeg glemt, og sikkert tapt seg 80 prosent i verdi. Også usikker på EMGS, som er et konsulentselskap, men har en teknologi som kan spare midler i en tid hvor oljebransjen tvinges til å fokusere på effektivisering. Har solgt meg ut av FUNCOM, kanskje en bommert på lang sikt, men velger å ta lærepengen :innocent:

1 Like

Jeg har lest meg mer enn nok opp på Nano, har eid aksjen to ganger og solgt med gevisnt i sommer og i høst, men jeg tjener 10x mer på Bitcoin XBT frem mot jul vs Nano, så det er jo en no-brainer for meg iallefall :slight_smile: Jeg trenger ikke å få med meg de første 20% på Nano, jeg tar heller de neste 300% ila 2018-2019 :wink: Ikke for å hause men, det er mine tanker og strategi.

2 Likes

Høres ut som du har en god strategi da! :+1:
Hadde jeg brukt 200.000 av de pengene jeg satt i Nano i januar på ETH, så ville jeg hatt over 8 millioner i avkastning pr i dag :drooling_face:
Unner alle dere som tjener godt på krypto alle pengene dere får derfra :+1:

3 Likes