Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Se der. Så hvorfor er du i Nano? :slight_smile: Hadde jeg visst om BTC XBT på nordnet tidligere enn i september, så hadde jeg jo selvfølgelig kjøpt det! Pytt pytt… Jeg har det nå og er 125% opp på 2 mnd, det er najs :smiley:

4 Likes

Unner deg virkelig det :+1:
Jeg begynte med aksjer i januar i år. Kom tidlig over Nano i tillegg til Funcom bl.a.
Kjøpt meg mer og mer opp i Nano etterhvert som tida gikk, selskapet utviklet seg (og dataene på Betalutin) og jeg lærte mer. Jeg er inne der langsiktig, dvs til 2019 i første omgang.

Men det hadde vært snadder med 43 ganger innsatsen på 11 mnd da! :joy::+1:
Men, det hadde 6 rette og tillegg i Viking for ca 11 dager siden også vært, var ikke inne i krypto da så man kan ikke tenke sånn :slight_smile:

1 Like

Her er min portefølje pr. 24. november 2017. Liten lyttepost i Apcl, som jeg håper går 10x, minst. Ikke det store tapet om den går i 0! Funcom trader jeg med 20%.

2 Likes

Nye nordnet har endelig mulighet for å tegne historikk for hele portisen.

Ser ut som den regner temmelig likt hva jeg har gjort selv:

1 Like

Ser du også skulle solgt i februar. :smiley:

Haha ja du kan så si! Det er en ganske spesiell ting å klare å miste like mye på børsen som man opprinnelig satte inn i løpet av et halvt år!

Men jeg lurer på om alle rett og slett må oppleve dette selv minst en gang før man lærer.

Den helt store blemmen jeg angrer på i år er å ikke trade mer aktivt ifm lugano for NANO. Der hadde jeg fint klart å dumpe en god del aksjer langt over hundre om jeg bare hadde turt å agere på min egen vurdering. Synes fremdeles det er mye enklere å kjøpe enn å selge.

6 Likes

Jeg har gått på den blemme akkurat en gang for mye, og selger vinnerne mine for tidlig, og taperne fortsatt for seint. Satser på at jeg klarer å få det til å gå seg til etterhvert.

5 Likes

Jeg har vel ca 40% nedgang fra ATH…så jeg trenger rundt 70% oppgang for å ta igjen det «tapte»(er jo papirtap da).

5 Likes

00

Portisen for øyeblikket. Vurderer ny inngang i FC om vi får brudd opp, men er såpass skadet av den aksjen i år at jeg ikke tror det blir noe fart før neste år.

Vurderer også kjøpe tilbake en større posisjon i SF igjen, da jeg tror selskapet vil fortsette veksten i 2018.

Nextgames har jeg igjen begynt å akkumulere, da jeg tror vi får en fin opptyr med Our World i desember/januar.

Gold Town Games sitter jeg pal i til USA lansering etter at jeg ikke kom meg ut igår. Lav MCAP så tror den kan gå greit på lanseringsnyheter.

RF ser ut til å være en trist sorti nå. Ligger i litt minus der, men håper det kan snu.

Lyttepost i integrum etter Babyrage sin presentasjon, så får vi se om jeg går inn tyngre der etterhvert.

2 Likes

Integrum 30%
Hamlet Pharma 20%
Talkpool 18%

På kjøplisten:
Realfiction
Surgical Science

Trader portefølgen 100% cash

2 Likes

Da var deler av nyttårs porteføljen satt:

1/3 del Aqualis (Aqua) til 3,90. Vindkraft/Offshore og stadig bedre tall. Doblingskandidat.

1/3 del Reach Offshore (Reach) til 2,15. Stadig med å gjøre og bedre tall uten at re-prising av olje/offshore
har materialisert seg i dette papiret enda slik jeg ser det. Doblingskandidat.

1/3 del Kitron (KIT) til 7 kr. Forsvarsteknologi er “inn” og dette selskapet gjør det bare bedre og bedre og
ordrene tikker inn uten at dette slik jeg ser det har gitt tilstrekkelig re-prising. Bør kunne gå 50%.

Har i år styrt unna Funcom (aksje hvor shortere lett overtar kontroll, ikke store nyheter kjent p.t. som i fjor), GIG (allerede greit priset), og SDSD som på papiret bør være en opplagt kandidat, men her er Spetalen inne.

Vurderer å gå inn i Targovax igjen etter salg på 29 kr tidligere i år, Nano kan jeg for lite om p.t…

Så vil tiden vise om jeg treffer like bra som i fjor. (Funcom/GIG).

5 Likes

AXA : 24,1%
TRVX: 4,2%
FUN: 30%
NEL: 41,6%

Startet smått med aksjer i november 2015 og var heldig med å plukke ut NEL til 1,9. Skulle selvfølgelig tatt gevinst på denne måneden etter, men hadde bestemt meg for at dette skulle være en investering for fremtiden. Her har det i senere tid blitt lastet opp på kurser rundt 2.

Deretter ble AXA kjøpt i Juli 2016, for 1,7. Jeg har i dag på snitt 2,5.

Hadde også noen lodd i AVM rundt presidentvalget i USA, satset på at gullprisen skulle øke hvis Trump ble valgt til president. Ble ett greit tap når jeg først solgte meg ut her, ikke økte gullpris og selskapet hadde mye mer gjeld enn jeg var klar over :face_with_symbols_over_mouth:

Ellers ble første kjøp i Funcom gjort slutten av Januar 2017, på 3,25 og oppover. Er i dag ca -16% etter kjøp på kurser rundt 2.

Targovax ble handlet rett før siste emisjon på 28,6. Her fulgte jeg dårlig med, og skulle solgt når emisjonen ble satt så langt under den tids kurs. (mener det var rundt 20 kr)
Her snitter jeg meg ned på dagens kurser.

Har meget begrenset økonmisk bakgrunn og aksjer er derfor kun kjøpt som langsiktige investeringer. Har iallefall sett for meg at dette er aksjer jeg skal ha i 4-5 år til. (med unntak av Funcom, den selges iløpet av 2018 eller hvis den når målet mitt)
NEL er forhåpentligvis min sikring av pensjon.

Kunne fort ha tjent mer på å trade visse aksjer, men det er lett å si i ettertid.

Mitt eneste problem er jeg kjøper for lite når jeg først finner noe jeg vil investere i. Etterhvert som aksjene stiger i pris forsetter jeg å kjøpe(blir sikrere på at investeringen er riktig) og ender derfor opp med ganske høye snitt ifh til hva jeg kunne hatt.

EDIT: Skrivefeil

2 Likes

Nå er den 101% Funcom, grunnet kurtasje som slår inn etter at børsen er stengt :stuck_out_tongue:

1 Like

Tok nylig Rezidor inn i porteføljen med en liten post.
Men mest fordi man får gullkort i Carlson Club programmet om man sitter på 200 aksjer :stuck_out_tongue:

2 Likes

Har fin stigning på portis de siste 3 mnd :slight_smile: Fornøyd med den. Apple, BTCXBT, og litt fond som anker. Funcom har jo vært drepen i år (ned ca 20%).

3 Likes

Da ble det handlet litt Ethereum, satser på at denne gjør opp litt for papir tapet som jeg sitter med i FUN iløpet av 2017

1 Like

Fint å se andre som ser potensialet i Aqualis også. De leverer bedre tall og er priset rimelig. Lite omsetning om dagen, men så lenge den tikker oppover gjør jo ikke det noe. Den har kjempepotensiale.

Ja, jeg søkte spesielt etter to kombinasjoner når jeg satte sammen nyttårsporteføljen (hvor jeg har hatt kursdobling omtrent hvert år de siste årene GIG/Funcom sist):

  • Hvilke trender er “inn” eller vil bli det ? Vindkraft/Solar - absolutt.

  • Hvilke selskaper er mest undervurdert og har “snudd skuta” uten at dette er nevneverdig reflektert i kursene ?

Selv om omsetningen er lav nå, så regner jeg med den vil være økende etterhvert som selskapet fortsetter å levere (og det ser jo slik ut) og at det er en av børsens klareste doblingskandidater p.t. (sammen med SDSD, men her sitter Spetalen og det liker jeg ikke m.h.p kursstigning)

Kursmål lett over 5 kr innen midten av januar.

Portoføljen min består for tiden av Hive, BerGenBio, Karo Pharma AB, Komplett bank, Nel, Nordic Nanovector…

Relativ jevn fordeling men større del i Nel og Hive etter uka :slight_smile:

Tips eller slakt gjerne :grimacing::roll_eyes:

3 Likes

Apple Inc. 0,03
Amazon.com, Inc. 0,03
Facebook, Inc. - … 0,08
Funcom 0,01
Golden Ocean Group 0,01
Alphabet Inc Clas… 0,03
Microsoft Corpora… 0,07
NVIDIA Corporation 0,07
Sbanken 0,08
Stillfront Group AB 0,28
SpareBank 1 SR-Bank 0,10
Telenor 0,06
Vanguard S&P 500 ETF 0,03
Cash 0,122017

3 Likes