Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

hva er snittet ditt i axa?

Porteføljen har trenden greit å fint siden starten av 2016. En god del timer med podcast, lydbøker, flaks og tid på forumet bak utviklingen.
Litt sidelengs i sommer, men som mange andre her inne er jeg posisjonert / i håp om en sterk lansering på Xbox fra Fun. Havyard blir interessant inn mot 2018 og framover med fergebygging/brønnbåt. NRC har jeg en 5år + horisont på og har kjøpt basert på fundamentale ting som skjer i 2020 - 2028.

5 Likes

hva er ditt?

Får vel oppdatere her jeg også. Ikke mye nytt siden sist utenom Funcom på Aksje-og-fondskontoen. Ikke store potten ifht. Nano, ca. 1/2 parten av det jeg har i APCL men hey, money is money :slight_smile:

Ellers tradet ut en del Nano i går som jeg kjøpte tilbake med en meget pen gevinst i dag. Holder av litt tørt krutt til i morgen i tilfelle den skulle duppe mer, men håper vi traff bunnen i dag. :slight_smile:

Nordnet Zero

Aksje-fondskonto

De ulike nivåene for kjøp viser da også litt av volatiliteten i aksjen i dag :smile:

2 Likes

Targovax, realfiction, MrGreen, Hamlet.

2 Likes

Tok inn SDS i voksenporteføljen, solgte litt i noen andre som har steget litt i det siste som hm og fing. Tror de vil kunne betale utbytte etterhvert nå som de slipper å finansiere SEQR utvikling, og P/E tallet basert på 2016 er lavt, samtidig som det er gode muligheter for videre vekst de neste årene. Litt svak rapport i dag, men tolker det som tilfeldig variasjon og ikke en ny trend.

3 Likes

Denne månedens sparing gikk til Omeros i dag.

5 Likes

Har gått ut av Stillfront i voksenporteføljen og flyttet over til Pandora. Merker at Stillfront ikke helt passer i en voksenportefølje selv om jeg fortsatt liker den aksjen så hører den kanskje mer hjemme i hovedporteføljen. Jeg liker at Pandora betaler utbytte og P/E tallet på 12.5 er ikke avskrekkende. Dessuten moro å eie en dansk aksje også.

5 Likes

Får delta her jeg også da.

6 Likes

Stund siden jeg har gjort denne øvelsen nå!

NANO gått dårlig i det siste, og kjøpt en del andre aksjer, så nano-andelen er nesten på et historisk bunnivå i portisen siden i fjor vår. Har satt inn en del penger igjen på konto på sensommer, så det forklarer noe den store variansen i prosentvekst fra innskudd.

Zerokontoen utvikling:

12 Likes

Er langt fra fornøyd egentlig. Målet var minst 100% i år.
De siste 3 månedene er portisen ned sånn 30%.

Men det må man regne med å tåle når man bare har to aksjer i portoføljen.

Heldigvis er det enda en del måneder igjen av året.

image

9 Likes

Satser på at du får ca 150% oppgang de neste månedene ut året da :grin::+1:
Edit: Eller enda mer :money_mouth:

1 Like

Lenge siden jeg har gjort denne øvelsen. Jeg har aksjer i mange selskaper, men jeg tror lista blir litt uoversiktelig hvis jeg oppgir alle. Her er topp 7 fra størst til minst markedsverdi. Antall aksjer delt på en ukjent factor x >> 1 er også oppgitt.

1.nxtgms (6.5)
2.pcib (30)
3.funcom (275)
4.sf (3.5)
5.star-b (20)
6.pho (10)
7.hugo (300)

3 Likes

Her er min første opptreden i denne tråden :slight_smile:

Etter å ha sikret brukbare gevinster i Nano og Fun i fjor, opprettet jeg Zerokonto i januar i år for å leke litt. Sitter igjen med langsiktige poster i Nano og Funcom i min gamle bank. Liker godt biotek, men følger også litt med på en del annet. Stort sett høy risk men jeg forsøker å begrense denne ved å spre innsatsen noe utover. Zero-porteføljen endrer seg relativt hyppig etter som jeg (tror) jeg ser muligheter.
25
Porteføljen fikk fin start med både Fun og Nano som drivere. Deretter ned igjen med Nano og et dustestunt i APCL. Ganske fornøyd nå etter sommeren, både med oppgang etter gode flere gode trades i Fun, Episurf, Omeros og Fingerprint og fordi jeg liker snittene mine nå.
58
Snitt:
TRVX - 19,39
NANO - 83,32
PCIB - 21,85
EPIS - 6,44
FUNC - 2,30
NATTO - 10,00

Har egentlig trua på alle disse fremover (selv om NATTO er en prøvelse), men økning i Fun og Episurf ved anledning er nok mest aktuelt. Forøvrig holder jeg et øye med Fingerprint, NAS, Starbreeze og Hamlet Pharma for å nevne noen.

8 Likes

image

5 Likes

2653

Fin uke egentlig med et par endringer i porteføljen og fine oppganger i Episurf og PCIB :slight_smile:

  • Ut med 30% Pcib på 25,5 og inn igjen på 24,6 før oppgangen (bare flaks…)
  • Økte i Funcom med fint treff på 2,23. Går gjerne inn med mer i Fun om den dupper videre ned mot 2, noe jeg egentlig tror at den vil gjøre. Begynner oppgangen isteden er jeg fornøyd med det jeg har nå på snitt 2,28 og så kommer det jo alltids en ny dipp i Funcom :wink:
  • Tok 10% tap i Natto etter innsidesalg der, pluss at den har vært dritkjedelig. Ser ikke bort i fra at den kan gå bra etter hvert, men jeg ville ha midlene til annet nå og innsidesalget gjorde utslaget. Ønsket også å redusere fra 6 til 5 selskaper i porteføljen.
  • Brukte Natto-midlene til å øke i Nano. Synes det virker som om markedet begynner å se at oppstart Paradigme nærmer seg. I tillegg har jeg et håp om snarlig melding fra FDA.

Krysser fingrene for en god Biotek-uke over helgen!

7 Likes

Tror også posisjoneringen har begynt nå!

4 Likes

UGH
image

6 Likes

Wtf? 9 forskjellige aksjer og ingen Nano? dude, er du sint på penga dine? :sweat_smile:

1 Like

Dette er utviklingen i Nano fra jeg hørte om aksjen for første gang:


Glad jeg ikke har gått inn, hadde mest sannsynlig gått dritt! :stuck_out_tongue:

Et godt tegn på at jeg har gått ut for bredt, jeg har ikke så mye penger.

3 Likes