Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Ah skjønner - ja er enig. Men jeg føler nedsiden er ganske begrenset. Solgte rundt 360 første gang så ligger i pluss foreløpig. Tesla er veldig høyt priset, og vakler litt for tiden. Mange andre selskaper som kommer til å ta av det store Tesla-kakestykket i tiden som kommer! Sikkert lurt å bruke instrumentene isteden :slight_smile: Har ikke satt meg inn i sånt enda.

1 Like

Du kan vell også bruke put-opsjoner

Takk for kommentarer, kan utfylle litt, sunt å rasjonalisere for seg selv og.

TSLA er en sånn “fit and forget” investering, har inngang på 101. Kommer garantert til å bli noen svingninger når de fremover kommer til å bomme med noen 1000 leveranser av model 3++ etc, så kan sikkert tjene noe short.Det blir flere konkurenter til TSLA, men markedet vil samtidig øke raskere en tilgangen på biler og batterier. Det er ihvertfall mitt rasjonale.

Når det gjelder NAS, så begynner jeg å bli drittlei risikoer i en løs kanon på topp, misfornøyde piloter og fagforeninger, og ikke minst shorterne som gjør kursutviklingen irrasjonell … De som sitter short nå gambler kanskje på en ny streik … ? Har hatt NAS såpass lenge at jeg vet hvordan sentimentet svinger rundt aksjen, og plutselig så vil den være på god siden hos analytikerene igjen og nå … hmm ihvertfall 300, kanskje 400 på lengre sikt.

DNB er en maskin som tjener penger uansett om de har ræva nettbank. Det er sterkt at en så lite volatil aksje har gått ca 40% siden nyttår. De forsøker ihvertfall å vri seg fra bankfunksjonærbyråkrati til fintech 2.0 bedrift med Vipps og diverse omorganiseringer. Tror den stanger i taket nå, og vurderer å selge.

AXA, kjenner noe til inkasso bransjen fra før, og når axactor skulle styres av Rangnes og flere av de beste fra Lindorff ble med over så var jeg ikke i tvil. Satser på dobling ila 1,5 år.

CSIQ - Canadian Solar er et play på en bransje som er nødt til å vokse. En aksje som blir filleristet og manipulert av shorting etc, går gjerne 5-10% opp/ned flere dager på rad.Er pt ca 100% unna ATH.

NANO - Har av prinsipp ligget unna biotech grunnet binære caser etc. Er allikevel i NANO. Ca 90 i snitt.

GILD - Også biotech. Har visst ikke prinsipper.

4 Likes

Har i hvert fall en ganske oversiktlig og grei portefølje:

Liker det sånn. :slight_smile:
"Diversification Is for Idiots" - Mark Cuban, Billionaire.

5 Likes

Helt grei, men litt lite Nano, nå når de er på sommersalg :sweat_smile::+1:

Såvidt jeg vet er GILD et ganske stort selskap med mange produkter i markedet og regnes således som Big Pharma, så langt fra binært? :wink:

Sitter selv med følgende:

NANO - OBX
KOMP - Unotert
LPCN - Nasdaq

Pent i pluss på samtlige nå, og alle viser grønne piler på det tekniske. Har i tillegg stor tro på det fundamentale i alle selskapene. NANO har vært gjennom en tøff periode den siste måned, men har et lavt inngangssnitt her heldigvis.

Vil si at KOMP er penger på gata akkurat nå, priset veldig lavt i forhold til den solide inntjeningen og mulighet for videre vekst i Finland og synergi med Komplett Gruppen. I tillegg planlegger de børsnotering i løpet av 2017, som vil gi økt oppmerksomhet og likviditet. KOMP er en av de få aksjene på unotert listen som ofte har millionomsetning.

Gøy å se at andre har trua på Komp! er ute av aksjen nå men følger den i ny og ne. Vi har en Komp tråd her som du gjerne må bidra i hvis du har info!

KOMP har ligget død som en sild i lang tid og vært like festlig som å se maling tørke i et års tid. Mye på grunn av frykten om regulering og hvordan det vil påvirke utlån og profitt. Nå ser det ut som dette spøkelset har forsvunnet fra aksjen og den er klar for et byks oppover. Tror KOMP kan dra en NOFI de neste årene og bli en pengemaskin uten like såfremt ikke økonomien kræsjer fullstendig.

Vil ikke kalle over 20% opp siden midten av mai å ligge død som en sild akkurat… Men helt klart en bra case!

3 Likes

Død - som i at 1.1.2017 var kursen 16 kr. Så duppet den ned til under 13 kroner i mai, og har steget taktfast siden det. Så om du kjøpte i januar og ikke har kjøpt eller solgt har du altså 0% endring. Vil kalle det temmelig dødt.
Men alt kommer jo an på inngangskurs:)

1 Like

Joda, GILD er kjempestore.

De har begått tabben og kurert (eller gjort ikke dødlig) hovedsykdommene de går mot. (HEP C og HIV). Markedet venter på noe nytt, enten fra egen pipeline (NASH) eller oppkjøp. Så bittelitt binært rundt triggere i hvertfall. :wink:

1 Like

Tar inn betsson i voksenporteføljen, har redusert litt Stillfront som hadde vokste seg litt vel stor med den siste tidens kursoppgang

6 Likes

Eg har idag solgt 50ki Funcom på snitt 3,06 og sitter igjen med 150k som blir med fremover.

Eg har lagt innnye kjøp ned mot 2,85.
Stikker til fjells :+1:

5 Likes

God tur​:+1::grinning:

3 Likes

Fin dag for voksenporteføljen, skal gå jevnt og trutt. Fortsetter den oppover, etter en litt dårlig start, må jeg snart sett inn mer penger.

4 Likes

Hvilken handelsplatform bruker du @holmes? Fint å se direkteavkastning, PE-tall osv rett i traderen!

Det er avanza, storebror til nordnet i sverige, men de har ikke lansert i norge dessverre.

1 Like

Virker sweet!

Gikk ikke å registrere med vanlig norsk personnummer.

1 Like

Jeg sitter all in in AXA, jeg hadde alldri i verden gjort det samme med andre selskaper på Oslo børs,jeg stoler på ledelsen og de har levert før med bravur endte med oppkjøp av Lindorff med Endre i føresete i Lindorff, nå kommer han nok til å gjøre det samme med Axa om et par år. etter det er planen min å følge Dnb porteføljen, får jeg en avkasting runt 10-12 % årlig er jeg fornøyd med det

1 Like