Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Vært en finfin start på 2021, er for øyeblikket uten PCIB aksjer for første gang på flere år, men skal nok inn igjen, må bare bygge nok conviction :slight_smile:
image

6 Likes

Ja jeg har korrigert en del. Opp 10% siden 1.feb :scream:

Ny beholdning
Kalera 31%
Play Magnus 24%
Alternus energy 16%
Hexagon pyrus 8%
Atlanthic sapphire8%
Nordic unnmaned 13% (griseflaks i dag :joy:)

Endring:
Hydrogen pro 5.5% stop loss… ned 10% i dag 10.feb inn i nordic unnmaned på 41.7kr
Qfuel 5.5% solgt inn i kalera og Play Magnus .
Aker horisont 4% solgt inn i Play Magnus.

4 Likes

Bergenbio 30%
Clever Leaves Holdings 10%
Gaming innovation group 15%
Nordic mining 5%
Philly shipyard 5%
Rec silicon 5%
Touchstone exploration 30%

Tenker å tappe gains i de små for å øke i txp og bgbio. Trader når jeg føler at de har gått mye/eller har en lang meldings pause

1 Like

Ukens aksjer: :blush:
Bioextrax
Ultimo
Kalera

1 Like

lyst å sfifte ut NEL(markedsverdi: 44,4mrd.) med HydrogenPro(markedsverdi: 3,4 mrd.)?

Admicom
Aker Offshore Wind
AkerBP
Bw Offshore
Bw Energy
Embracer Group
Evolution Gaming Group
Hunter Group
Kahoot
Kitron
Magnora
Norwegian Finans Holding
Okeanis Eco Tankers
Pexip
Rec Silicon
Sparebanken Vest
Subsea 7
Vestas Wind Systems
Yara
Ørsted

Listen er blitt litt for lang :man_shrugging:

6 Likes

hehe hva heter fondet du driver @Kaisovski ?

2 Likes

Ukens aksjer: :hugs:
Bioextrax - økt ytterligere siste 14 dager
Ultimo - redusert noe
Kalera - redusert noe (men kommer nok snart en positiv melding)
Abera - ny

2 Likes

Aker BP
NANO
DNB
BgBio
AOW
ACC
Sparebanken Vest
BWO

1 Like

Har holdt samme posisjon i Nekkar en stund, har nylig kjøpt litt i Softox og økt i Komplett Bank og Episurf.
image

Nekkar mener jeg fortsatt burde verdsettes mellom 9 og 10, med starfish som gratis joker.
Softox er et bet på framtidige meldinger
Komplett Bank er en forventning om reprising til P/E 10
Episurf er et bet på at innsidekjøpene på 3-4kr den siste tiden er et godt hint

Har solgt meg ut av Fingerprint cards og brukt pengene på Episurf. Jeg tror nok FING kan gjøre det bra framover, men rent teknisk så er de på grensen nedover. Har egentlig lite troen på Talkpool, men ser at det er et par her inne som jeg stoler på, så da lar jeg bare det stå. SDS tenker jeg falt for langt tilbake, men kan vel egentlig tenke meg å bytte de aksjene over i Softox eller Episurf.

Jeg har solgt meg ut av NattoPharma på 35,4 ettersom man mest sannsynlig bare vil få 35kr der til slutt. Man kan få mer, men det ser ut til å kunne bli en langdryg affære.

Jeg kjører to kontoer, en ASK med Nekkar/komplett bank og en Zero-konto med Softox, Episurf, SDS og Talkpool. Har litt begrenset med cash på zero-kontoen.

9 Likes

Hva er begrunnelsen for Talken da? Solgte meg selv ut der sist uke etter møte. Var litt MEH.
Du også @Aksjesnila

1 Like

Begrunnelsen er at de skal levere som guidet? Nei, for å si det sånn, jeg hadde ikke kjøpt Talkpool nå, så burde jo bare solgt. Synes dog at stemningen er litt vel negativ, så lar det være litt lenger. :stuck_out_tongue:

1 Like

Er jo ikke veldig stor nedside å beholde posisjonen når det er så liten del av porteføljen.

1 Like

Jeg synes feltet virker spennende og har fulgt tråden og kursutviklingen de siste årene, vært litt inn og ut. Jeg har i liten grad satt meg inn i Talkpool selv, men kjøpte meg inn igjen i august 2020 fordi jeg mente å se en overgang til stigende trend. Heller ikke uvesentlig at de toneangivende deltakerne i Talkpool-tråden holder bra nivå, med gode innlegg om selskapet :slight_smile: .

Jeg sitter videre enn så lenge fordi den stigende trenden fortsatt er intakt. Bryter den ned så burde jeg sikkert selge, men volumet er ikke all verdens og jeg var forsåvidt innstilt på denne som et mer langsiktig bet.

2 Likes

Bare av ren nysgjerrighet, når du sier at møtet var meh, er det rettet mot selve presentasjonen, eller det som ble presentert? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Interessant å tenke på portefølje / allokering på forskjellige nivåer i blant. Her er en veldig overordnet oversikt. I forbindelse med NattoPharma oppkjøp kommer en ganske stor del av aksjeandelen gå over til cash. Så må jeg bestemme hvor mye skal inn i aksjer, cash, nedbetaling av lån og/eller fond. Tenker i hvert fall at fond-andelen skal feite seg opp litt.

Screen Shot 2021-03-21 at 15.03.43

4 Likes

Hvorfor velger du fond fremfor aksjer når du har klart deg så bra på egenhånd i aksjemarkedet?

Aksjene jeg liker er gjerne mindre selskaper og begrenset likviditet, så tenker først og fremst at det vil spre risikoen og ikke låse pengene i like stor grad

5 Likes

Har økt med 50% i Komplett Bank etter at de meldte utbytte på 0,42 i april og 0,28 i Q4. Dette er utbytte for 2019/2020. Ser ut til at de burde kunne klare ca det samme i 2021. Det gir ca 7% direkteavkastning i både 2020 og 2021.

Evt skjær i sjøen er strengere regulering av usikrede lån. Jeg tror ikke det vil være et stort problem. Topplinja vil gå ned hvis de låner ut mindre, men samtidig vil de som får lån være mer betalingsdyktige. Et annet potensielt problem er jo større betalingsproblemer, men tenker at det har de grei kontroll på.
image

4 Likes