Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Ble mangen muligheter idag, eg benyttet muligheten til å kjøpe litt Gig

1 Like

Min portefølje

NANO
TRVX
BIOTEC PHARMACON
IDEX

2 Likes

Har tro på Frontline fremover. Kjøpte en slump der i går, noe som i dag har vist seg å være en god ide! :smiley:

3 Likes

Litt fornøyd med inngangen min i Yara i går. 301,10. Nå er kursen 322 :). Men her selger jeg tidligst på 400 tror jeg.

3 Likes

Nå er jeg passe fornøyd med utviklingen.
Totalt realisert gevinst siste året 246.563,-

11 Likes

Noen spesiell grunn, TA eller FA?

Eg vurderer også å redusere biotec, med mindre det snart kommer ett brudd opp.
Chartet til qec ser spennende ut, vurdere å ta pott for en trade der

Ny liste fra størst til minst:

FUNCOM
PCIB
(THQN-B) : Satt av cash til børsnotering. Ingen aksjer ennå.
STAR-B
NANO
SF
PHO
GIG
TRVX

Ryddet litt for å frigjøre cash til børsnotering THQ Nordic. Små endringer INDEX ut, 50% solgt i TRVX pga. skifte av CEO, økt i GIG. Tegnet meg i THQ Nordic. Får jeg alt så vil den havne på 3. plass på største investeringer (en kort stund…). En kort vellykka trade i PDX er ikke med her.

3 Likes

FUNCOM
INDEX

Slengte ut IDEX for litt siden og økte i FUNCOM. Solgte NOM i dag på 0.63.

1 Like

Aksjene lever nå sitt eget liv, har ikke gjort noe her siden sist, men denne uken er det rapport for både Seamless og Natto, mine største posisjoner.

2 Likes

Hvordan har utviklingen i seamless vært mens du har sittet på den?

Ligger nå på -17% på det jeg har nå så ikke så bra. Totalt sett grei avkastning i Seamless siden jeg mer enn doblet pengene i fjor og tok gevinst på et gunstig tidspunkt. Men ja den kjipeste posisjonen jeg har nå med tanke på at den også nå er OK størrelse.

Hva tenker du om seamless fremover? opp/ned? Hvilke triggere ligger der? sett på den en stund… men ikke gjort så mye med det.

Det kommer en rapport denne uken så litt vanskelig å spå. Det er veldig positivt hvis transaksjonsdelen fortsetter å vokse og viser lønnsomhet siden mobilbetalingen fortsetter brenner en del cash, Det er også en rettsak mot meawallet nå i november som seamless eier. Jeg sitter stille her, men skulle så klart ønske at jeg hadde spart litt på kruttet og kunne kjøpe her.

3 Likes

Noen små justeringer. Satte inn litt mer penger for å være klar til å kjøpe rundt AXA emisjonen, handlet også litt mer FUN og noen lodd i PHO. Sistnevnte ene og alene basert på ordlyden i dagens rapport.

Egentlig overeksponert i funcom med 50% mer enn planlagt. Men synes faktisk ting ser bra ut.

4 Likes

Fra størst til minst.

Funcom
Seamless
Photocure (ny, inn på 38.10)
Stillfront
PCIB
Kontanter

1 Like

Få deg nordnet, så kan du lage sånne kule sharewille diagrammer ;D

2 Likes

Blir nok å vente til ting har roa seg med å flytte porteføljen :slight_smile:

1 Like

Porteføljen er uforandret, rangert fra størst verdi, prosentvis avkastning:

Axa 65,68%
Funcom 19,82%
Nano 184,66%
Hugo -4,16%
PCIB 133,73%
GIG -11,83%
NEXT -4,15%

Avkastning på dette er nå 43,01%

I tillegg fond som ligger 1-2% i minus.

Fortsetter å sitte med det meste, men kan fondene tippe over i pluss selger jeg.
Trenger også kapital til emisjon i Axa og PCIB.
Hugo blir også solgt ned endel hvis/når jeg går i pluss.

5 Likes

Den nye aksjen min ble Golden Ocean, liker det jeg ser av Baltic Dry-indeksen. Kursen har tatt skikkelig av for tørrlastrederiene i USA . Kursene henger etter her hjemme, ble Gogl istedefor Jin, grunnet den finansielle situasjonen til Jin.
Jeg sitter nå med disse , størst først.

Kitron 42%
Grieg Seafood 25%
Golden Ocean kjøpt på 34,90 20%
Funcom 13%

8 Likes